Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karenM
#1563255
ik kom net bij het IC vandaan en daar lagen kalkoendrumsticks, 6 euro voor 3 kilo.
Ik heb ze nog nooit gehad (ook nooit gezien!), is dat wat voor mijn labjes qua bot? (jongste van een jaar barft zijn hele leven al, oudste van 5 nu 2,5 jaar, dus ze zijn wel wat gewend :))
groetjes, Karen
Door 202Spots
#1563258
Ik geef alleen gemalen kalkoen omdat de botten zo hard en schep zijn.
En vooral de poten zijn vreselijk HARD en vreselijk SCHERP!!
Ik geef 't echt niet.. :o
Door karenM
#1563263
oké, dan ga ik niet terug ;)
ik zag ze liggen en dacht, hmmmm, misschien wel-misschien niet maar bij twijfel niet doen. Dankjewel voor je snelle reactie!
Door Presley
#1563437
Ik geef ze WEL regelmatig, aan duitse herder.
Hij eet het prima weg, en geen last van splinters of wat dan ook.
Ook geen krijterige ontlasting nadien.
Door BarfBull
#1563989
Het bot in kalkoendrumsticks en -vleugels kan inderdaad vlijmscherp zijn, en dat geldt vooral voor kalkoen die nu in de winkels ligt. Kalkoendrumsticks en -vleugels die rond december verkrijgbaar zijn, zijn veel zachter, omdat die afkomstig zijn van jonge kalkoenen. En dan nog maal ik ze.
Wat je nu koopt, is afkomstig van oudere kalkoenen. Toevallig was ik er vorige week weer eens ingetuind en had kalkoendrumsticks gekocht, maar daar wist zelfs m'n Porkert geen weg mee. Heb het vlees ervan af gesneden en ingevroren, en de botten aan de god van de kliko geofferd.
Door tieneke
#1564081
Ook ik geef dergelijk botwerk niet,vooral kalkoenvleugels en poten zijn zo tyfushard en scherp dat ik geen enkel risico neem.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1564187
vanaalst schreef: hier vinden ze zelfs de kalkoen nekken te hard, maar ja, ik heb natuurlijk ook herders he :o ;D
maar ik vindt die nekken zelfs ook scherp..
echt waar  :o de prinses smikkelt van kalkoennekken!!
Door tieneke
#1564466
Henny V. schreef: Hier eten ze ook alledrie kalkoennekken.
Hier ook maar dan de kleinere die niet scherp/hard zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door