Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1560340
Ik zoek iets waarmee ik gemakkelijk in porties kan verdelen, en wat ook liefst zo weinig mogelijk plaats in de vriezer inneemt.
Nu dacht ik aan een folielasapparaat wat vaccuum trekt.
Het is hier niet om langer te kunnen bewaren, maar om in te vriezen. Dus het vacuum trekken is op zich niet zo belangrijk, wel dat het toestel goed sealt.
Zijn er hier mensen die zo'n toestel in huis hebben?
Zo ja welk en werkt het goed?
Kunnen zo'n toestellen ook altijd gewone diepvrieszakjes (bv. van toppits) sealen?  Want ik heb hier nog een hoop zakjes liggen die ik graag nog zou kunnen gebruiken.

Groetjes,

Emmanuelle
#1560739
Ik doe het net zo. Knoopje in het zakje nadat je de meeste lucht eruit hebt gedrukt en daarna invriezen. Houd de zakjes zo goed mogelijk droog anders vriezen ze aan elkaar vast en is het heel lastig uit de vriezer te krijgen.
Volgens mij is een folielasapparaat niet handiger of sneller. Het lijkt mij de investering niet waard, maar eigenlijk moet je dat zelf bekijken.
Laatst gewijzigd door Xada op di 23 mar 2010, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1560980
bakjes van de chinees verzamelen, die zijn goed stapelbaar, super netjes in de vriezer en in verschillende maten die wel op elkaar passen. Voor de karkassen heb ik gewoon zakken, ik knip ze vaak in stukken en verpak ze zo dat ze minder ruimte innemen. Ik denk dat je met zo'n vacuum/seal apparaat alleen maar het voordeel hebt dat je wat meer lucht eruit trekt. Maar dat kun je grotendeels ook zelf. Verder zal het niet veel ruimte meer besparen. Je moet ook speciaal van die rollen ervoor hebben om zakjes te kunnen maken.
#1561056
Ik heb hier eens zo'n apparaat gehad uit een erfenis. Ik heb het aan moeders gegeven die dol is op elektrische apparatuur maar volgens mij gebruikt ze het ding niet eens. ;D Het was me gewoon teveel  moeite om het ding elke keer uit te halen en weer op te ruimen voor een paar zakjes. (Toen barften de hondjes nog niet) Er zat een rol in die geen bodem had zodat je zelf kon bepalen hoeveel je nodig had. Dat is wel handig. Het apparaat last echt goed dicht en ook met andere zakjes doet hij het heel goed! De hele dunne boterhamzakjes zijn er niet goed voor, die smelten zo weg. Het merk weet ik niet meer, te lang geleden. ???

Hier probeer ik het ook zo plat als mogelijk te maken, de lucht eruit te halen en voor de overige dingen inderdaad bakjes sparen. Die benutten echt elk hoekje en is makkelijk te stapelen.
#1561105
Mij lijkt het onhandig.
Maar ik sluit de zakjes ook niet als ze de vriezer in gaan...
Doe het spul verdelen in grote zakken, die ik dan oprol en in het mandje in de vriezer plaats.
Als het dan bevroren is, loopt het nergens meer heen en heb ik geen lucht in de zakken dat plaats inneemt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door