Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1562981
Ik heb een beetje een genante vraag. Mijn berner sennen van bijna 2 jaar is helemaal verliefd op alle loopse dames hier in de buurt en ik wordt er gek van.
Hij loopt weg tijdens de wandeling als hij los is, hij sleurt me het liefst naar de lekker ruikende plekjes en thuis eet hij bijna niks meer ( laatste maaltijd wat hij een beetje at was eergisteren.)
Maar dat is allemaal nog wel te behappen, al vind ik het zielig, vorige periode dat hij dit had toen alle dames lekker roken, was het na een week of drie over, maar hij was wel vier kilo afgevallen.

Wat ik wel vervelend vind, en graag wil weten of dit erbij hoort of dat het toch iets medisch is, is het volgende:
Hij heeft regelmatig  gewoon tijdens de wandeling een enorme erectie waarbij hij niet meer kan lopen en helemaal krom staat (van de pijn), lichte rijbewegingen maakt en een hele zielige staart naar beneden. Daarbij druppelt er de hele tijd urine uit, echt een flinke plas bij elkaar aangezien het meestal zo'n 10 minuten duurt. Daarna lukt het hem om te gaan liggen, dan likt hij aan zijn johannes en gaat het weer weg.
Het gebeurt alleen tijdens de wandeling dus ik denk wel dat de luchtjes van de loopse teefjes hem triggeren.

Is dit normaal bij jonge honden of is er iets aan de hand? Hij is helemaal geen hond die overal op loopt te rijden of zo, wel heeft hij regelmatig een voorhuidontsteking, die ik dan spoel met spul van de da.

Ik wil hem liever niet castreren, maar als dit elke keer zo gaat als er loopse teefjes zijn (er zijn nogal wat teefjes in de buurt hier) vind ik het ook maar zielig voor hem.
#1563027
Arm beest  :( ik herken het (gelukkig) niet maar volgens mij heeft Ellen ooit eens iets homeopatisch voor Da Vinci gehad tegen hitsigheid.
Ik ga eens even zoeken of ik er iets van kan vinden.

Gevonden, ze gaf prodier geslachtdrift en hopcapsules, hopelijk reageerd ze zelf nog om er wat meer over te vertellen.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op vr 26 mar 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#1563029
Klinkt mij als een hele gezonde ziekte :biggrin2:   Om het voor hemzelf wat draaglijker te maken zou je hem in die periode Prodier geslachtsdrift kunnen geven, eventueel gecombineerd  met hop. Daar worden ze zeg maar, wat minder driftig van, want zo'n erectie onderweg is natuurlijk wel een beetje sneu. Dat is trouwens geen urine maar sperma en voorvocht wat hij in die situatie lekt.


(Johannes  :2funny: :2funny:)
#1563033
Butch schreef:
Wat ik wel vervelend vind, en graag wil weten of dit erbij hoort of dat het toch iets medisch is, is het volgende:
Hij heeft regelmatig  gewoon tijdens de wandeling een enorme erectie waarbij hij niet meer kan lopen en helemaal krom staat (van de pijn), lichte rijbewegingen maakt en een hele zielige staart naar beneden. Daarbij druppelt er de hele tijd urine uit, echt een flinke plas bij elkaar aangezien het meestal zo'n 10 minuten duurt. Daarna lukt het hem om te gaan liggen, dan likt hij aan zijn johannes en gaat het weer weg.
Het gebeurt alleen tijdens de wandeling dus ik denk wel dat de luchtjes van de loopse teefjes hem triggeren.
Oh jee... Mijn hond had dit ook. Maar ik denk niet dat het pijn was en volgens mij was het ook geen urine.... Volgens mij stond ie nml uhm hoe zeg ik dit netjes klaar te komen. Ja, want het was echt geeeeeen urine maar wit :). Hij heeft het een paar keer in z'n slaap gehad de klassieke natte droom en ook 1 keer midden op straat (precies naast een hele hoop bouwvakkers, nou dan wil je snel weg hoor).
Sinds hij een hormoonimplantaat heeft, heeft hij nergens meer last van. En het was precies zoals jij omschrijft.
#1563058
Niks genants aan hoor, dat is de natuur  :biggrin2:

Onze Borke (6 jaar) is zeer geïnteresseerd in de dames en wil dan wel de spoortjes nalopen, ik merk als het weer zo ver is dat hij minder aandacht heeft en start dan direct met homeopathie die ik via een telefonisch consult hier heb besteld:
http://www.homeo-natura.nl/

Borke blijft altijd wel gewoon eten, maar vorig jaar ging hij zitten huilen in huis (was nieuw voor ons) en toen heb ik die homeopathie besteld en binnen 24 uur was dat huilen over.
Borke heeft soms natte dromen en als hij dan wakker wordt en ik wijs hem er op, dan likt hij het keurig netjes op, hij laat niets van zijn goddelijke vocht verloren gaan  8)

Overigens is Borke dekreu, hij heeft nu 3x een dekking gedaan en dat huilen dat kwam na de derde dekking.
Dit jaar heb ik er niets van gemerkt, maar nu ben ik meteen met homeopathie gestart.
Erecties heeft hij alleen als hij gaat dekken en als hij een natte droom heeft.
Voorhuidsontstekingen zijn altijd hevig geweest bij hem, totdat ik ze ben gaan behandelen met Silicea D30.
#1563139
HannekeKjell schreef: Arm beest  :( ik herken het (gelukkig) niet maar volgens mij heeft Ellen ooit eens iets homeopatisch voor Da Vinci gehad tegen hitsigheid.
Ik ga eens even zoeken of ik er iets van kan vinden.

Gevonden, ze gaf prodier geslachtdrift en hopcapsules, hopelijk reageerd ze zelf nog om er wat meer over te vertellen.
Ja, dat prodier geslachtdrift heb ik ook over gelezen, maar dat werkt pas na drie weken las ik ergens. De periodes die hij heeft duren uit zichzelf 3-4 weken, daarna gaat het wel weer, afhankelijk van de teefjes. Dat zou dus betekenen dat tegen de tijd dat het gaat werken de grootste ellende sowieso voorbij is.

ennuh,  :-[, het was volgens mij echt urine hoor, gewoon 'water' en niks wittigs. Zou ook wel heel veel zijn als het echt sperma was, de hele straat was nat  8)

En dat weglopen hè, dat deed hij nooit! Ik ben daarnet anderhalf uur met hem naar een recreatiemeer geweest hier vlakbij, heerlijk gehold en gespeeld met andere honden en toen we weer naar huis gingen liep meneer doodleuk van me weg, zorgde ervoor dat ik niet dichterbij kwam dan een paar meter. Luisteren deed hij al helemaal niet meer, want hij moet natuurlijk naar mij toe komen en niet andersom. Ik heb uiteindelijk iemand anders moeten vragen of die hem even aan zijn halsband wilde pakken. En maar blijven snuffelen. Maar dit is misschien ook gewoon pubergedrag. Heb nog geprobeerd om weg te lopen en van 100 meter afstand achter een boom staan kijken, vroeger zou hij achter me aan zijn gekomen. Hij miste me niet eens! De schooier bleef gewoon snuffelen en spelen. Na een kwartier maar weer terug gegaan.

@Kiba: Ik weet hoe je je dan voelt, met die bouwvakkers; in mijn geval waren het mannen van de groenvoorziening van de gemeente  :-[

@Borke: ik zal die silicea D30 eens proberen, kan je dat gewoon bij de apotheek halen? Anders waarschijnlijk wel bij de reformzaak.
#1563163
Butch schreef: Ja, dat prodier geslachtdrift heb ik ook over gelezen, maar dat werkt pas na drie weken las ik ergens. De periodes die hij heeft duren uit zichzelf 3-4 weken, daarna gaat het wel weer, afhankelijk van de teefjes. Dat zou dus betekenen dat tegen de tijd dat het gaat werken de grootste ellende sowieso voorbij is.
Dat wist ik niet, maar daar heb je dan inderdaad weinig tot niks aan.  :-\
#1563169
jeetje zeg die jongen heeft het wel heel erg te pakken dan!
vince had het id ook maar wel in mindere mate, die gaf ik id prodier geslachtsdrift en hop capsules, voor hem hielp dat wel iets(alhoewel die er ook niet van ging eten) vince was ook erg die was nog in staat een vuilnisbak te bestijgen!
ik denk he, omdat je hond het zo te pakken heeft, ik toch zal gaan voor een implantaat, dat heeft vince dus ook gehad en wat heb ik die hond ten goede zien veranderen!
Hij werd een compleet andere hond!
nu is ie gecastreerd en blijft ie fijn ;D
overigens kan je haast niet van te voren beginnen met de med, je kan moeilijk alle teveneigenaren langs om in je agenda te zetten wanneer de meiden loops worden...
hier hielp het iig wel direct.
#1563225
Butch schreef: Ja, dat prodier geslachtdrift heb ik ook over gelezen, maar dat werkt pas na drie weken las ik ergens. De periodes die hij heeft duren uit zichzelf 3-4 weken, daarna gaat het wel weer, afhankelijk van de teefjes. Dat zou dus betekenen dat tegen de tijd dat het gaat werken de grootste ellende sowieso voorbij is.
eh.... En als je dan 's een week of 3 voor de geplande loopsheid begint met geven??

Suzanne
#1563233
vanaalst schreef: ...hier hielp het iig wel direct.
Ik had het ergens gelezen dat het pas na drie weken werkte maar als het bij jou wel meteen werkte ga ik het toch maar proberen.
Suzanne schreef: eh.... En als je dan 's een week of 3 voor de geplande loopsheid begint met geven??

Suzanne
Tja, hoe zie je dat voor je, ik woon in een wijk met pak-em-beet 5000 mensen met heel veel honden en ik woon langs een groene zone waar het een losloopzone is, moet ik dan, wat vanaalst zegt, een agenda gaan bijhouden?  ;)
Dat gaat hem niet worden.
Ik ga gewoon bezig met prodier geslachtdrift en ik heb die silicea al gevonden, alleen is het D12, maakt toch niet zoveel uit?
Ik duim dat het snel beter gaat.
bloemetje schreef: Pubergedrag is nu toch wel over aangezien hij al bijna 2 jaar is  :-\
Haha, je zou het zeggen hè, dat het  zo langzamerhand over is, maar ik merk er nog niks van hoor. Ik denk dat ik zo langzamerhand de enige ben die nog een beetje normaal is, met een puber dochter, een puber zoon en een puber hond. Ik vind het niet zo gek dat mijn man 60 uur in de week werkt  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door