Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1562410
wat kan dit zijn??? Alles wat nu roze is, is normaal gewoon zwart.
Hij had een paar weken geleden een klein plekje, maar werd niet groter en leek weg te zijn en niet meer op gelet verder.
Nu zag ik dat hij meerdere plekjes op zn bek heeft. Het is niet nat, hij lijkt er ook geen last van te hebben.
Qua voer is er niks veranderd.
Hij krijgt alleen sinds 2 weken puur pollen, maar deze reactie had die vorig jaar niet op puur pollen.

Kan ik hier iets opsmeren zodat de lippen weer genezen??

Afbeelding
Door pallas
#1562430
Hmm als je er iets opsmeert, likt ie het er dan niet direct af?
Zijn de plekjes schraal of rauw, dan kan je het nog wel een beetje vettig houden. Is dat niet zo dan zou ik niet smeren.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1562478
Het lijkt op schaafplekjes en het plekje links onder is ook wat vurig en toch wat nattig. Hier zit ook een heel klein wondje/ blaasje op.
Hij zal het er wel af likken, maar dan hou ik hem wel even vast zodat het kan intrekken.
Door vitess
#1562584
Onze golden heeft dit al jaren, af en toe veranderen ze van grootte maar weggaan doen ze niet. Geen idee wat de naam er voor is...
Door pallas
#1562659
choopy schreef: Het lijkt op schaafplekjes en het plekje links onder is ook wat vurig en toch wat nattig. Hier zit ook een heel klein wondje/ blaasje op.
Hij zal het er wel af likken, maar dan hou ik hem wel even vast zodat het kan intrekken.

Moet je wel iets hebben wat inwendig geen kwaad kan.
honingzalf misschien?

Didot heeft bij jeuk perioden ook wel eens een vlekkerig bekje, maar niet zo erg als het er bij jou uitziet. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door