Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1561881
Afbeelding

Dit is wat de dierenarts hier injecteert in mijn hond tegen teken, mijten, vlooien en ik geloof ook heartworm.

Ze spreekt alleen geen engels. Mijn hond zit elke week vol met teken en mijten aan de poten en dit kan zo niet langer. Ik heb maar een 1 kamer woning.

Kan iemand mij vertellen hoe vaak per jaar je zulk een goedje bij de hond mag injecteren want elke week kan echt niet volgens mij.
#1562099
Ivermectine wordt in Nederland al tijden niet meer gebruikt voor honden. Het werkt heel goed tegen in- en uitwendige parasieten en dat is precies het probleem, het is erg giftig!
Het mag zeker niet wekelijks worden ingespoten. Ik zou het niet vaker gebruiken dan 2x per jaar maar liefst helemaal niet!

Waar ter wereld woon je en helpen een anti-vlooien/tekenband of druppels niet voldoende?
#1562551
Ik woon in Thailand. En mijten zijn het probleem! Een teekje heb je er zo vanaf en vlooien kun je kammen maar die mijten zijn hopeloos! Op mijn kat kan ik ze niet eens zien en op mijn hond met de allergrootste moeite. Ze zijn 5x zo klein als een vlo en bijten zich vast als een teekje.

Wat zou ik mijn hond kunnen geven om van die mijten af te komen? Zijn er halsbanden die tegen mijten helpen? Die nek druppels zijn ook niet bepaald gezond toch? Is er iets waar ik haar pootjes in kan zetten na het uitlaten waardoor de eitjes ofzo sterven? Tis echt een heel groot probleem voor me! Heb maar 1 kamer met een hond en een kat en zoals ik al aangeef ik kan ze er gewoon niet vanaf halen omdat ze te klein zijn!
#1562567
Ik denk verdomme dat het teken zijn en geen mijten! Kan dat? Het zijn miniscule kleine rode spinnetjes, kleiner dan een vlo. En ze bijten zich vast op haar voetzolen, tussen de tenen vooral en ik vind ze verder vooral op haar hoofd want de rest van de vacht kan ik ze niet spotten.

Ik lees dat je mijten helemaal niet behoort te kunnen zien dus dan moeten het wel teken zijn toch? Wat gebruiken jullie ter teek preventie?
#1562602
Ik denk niet dat het mijten zijn. Mijten ZIE je niet, maar je hond wordt gek van de jeuk.

Ik zou dit middel niet zomaar (laten) geven... dat klinkt niet jofel.

Wat je beschijft zijn "teken" maar een teek is groter dan een vlo. Google er maar 's op.. hoewel, ik denk natuurlijk "Nederlandse teek".

Ikzelf gebruik niets.. het helpt niet ;-(

Maar denk aan producten als Frontline, Prac-tic enzo.

Maar, let op het ras van je hond; sommige reageren etreem op bepaalde middelen!

Suzanne
#1562928
Het zijn teken volgens de dierenarts. Ik heb ze nu beiden (kat en hond) druppels in de nek gegeven van Revolution.

Wat voor spul zou ik in huis dan kunnen gebruiken of die beestjes te bestrijden? En waar spuit je dat dan? Kat en hond mogen het ook niet oplikken...

De kat had er ook al een paar en heb letterlijk 60 van die kleine teekjes van mijn puppie verwijderd gister en vandaag...
#1562952
Geef je ze ook knoflook toevallig? Ik heb een berner sennen, die krijgt eigenlijk nooit iets tegen vlooien en teken, loop wel dagelijks door een gebied waar ze veel schijnen te zitten, maar ik heb nog nooit iets gezien bij hem, ondanks die dikke lange vacht. Ik geef denk ik 3 teentjes per week, door zijn groentemix heen, hij weegt dik 40 kilo. Voor een kat zou ik het trouwens niet weten, of het mag en hoeveel.
Bij de zoekfunctie kan je veel vinden over knoflook.
Ik weet niet of het voldoende is voor de thaise omstandigheden, de warmte en zo, maar alle kleine beetjes helpen denk ik.
#1563008
denk ook dat het teken zijn, teken hebben drie stadia waarin ze leven het eerste stadium is een soort larfje en daarna een nympf dat zijn hele kleine teekjes, na de derde bloedmaaltijd worden het de teken die we het vaakst zien.

Ik heb ze in thailand ook erg veel gezien bij honden van ons hotel (rode teken) . Misschien kan iemand een scaliborband naar je opsturen die helpt goed  tegen teken. Ik had zelf het idee dat deze teken veel op het strand waren?
#1563229
paul36 schreef: Het zijn teken volgens de dierenarts. Ik heb ze nu beiden (kat en hond) druppels in de nek gegeven van Revolution.

Wat voor spul zou ik in huis dan kunnen gebruiken of die beestjes te bestrijden? En waar spuit je dat dan? Kat en hond mogen het ook niet oplikken...

De kat had er ook al een paar en heb letterlijk 60 van die kleine teekjes van mijn puppie verwijderd gister en vandaag...
Als het echt teken zijn en je hebt er "tig" in huis... dan gaat er iets niet goed volgens mij.
Teken overleven niet 'zomaar' die moeten op een hond zitten... haal je de eventueel vastzittende en volgezogen teken wel van de hond?

Ik zou eerder een schoonmaakaktie overwegen dan om iets te spuiten tegen teken eigenlijk..... volgens mij heeft dat ook geen zin..?

Hebben meer mensen met dieren daar zo'n last van .. bij jou in de omgeving bedoel ik?

Suzanne
#1591313
paul36 schreef: Het zijn teken volgens de dierenarts. Ik heb ze nu beiden (kat en hond) druppels in de nek gegeven van Revolution.

Wat voor spul zou ik in huis dan kunnen gebruiken of die beestjes te bestrijden? En waar spuit je dat dan? Kat en hond mogen het ook niet oplikken...

De kat had er ook al een paar en heb letterlijk 60 van die kleine teekjes van mijn puppie verwijderd gister en vandaag...
Beste Paul 
Zoals je weet woon ik ook in Thailand en geloof mij aub dit blijft een groot probleem hier, het enige wat ik geef is een injectie elkemaand en een vlooienband ,,zal kijken en vragen aan mijn da hoe het heet je kan me ook @ ,,,, verder  moet je 2x per week je gehele wwwwooon kamer  met de vlooien shampoo welk je honden mee was, dweilen neem aan dat je ook plavuise heeft  . en als ze  vangt in fleswater doen met ook de vlooien shampoo ,,,,niet dood maken groot of klein ,, bij  het doden spuit die taek gelijk eitjes uit en dat zijn nu die heeeeele kleine teakjes  . ze kunnen ook in kieren gaan zitten waar e,d honden slapen of regelmatig verblijven  ,,, ik heb heeeeeel tot spijt veel ervaring hier meee wordt je gek van
GRT Henk te Thailand
#1591346
ik las als gast ff mee en zag je probleem, heel herkenbaar en een probleem om gek van te worden
wat bij mijn hond heeft geholpen was een poedertje van Bayer
Bayer pet-care
het is een geel zakje met 15 gr poeder erin verder staat erop asuntol anti tick & flea bath
ik heb het in Maleisie gekocht en dat was het enige wat hielp
bij mijn teckel haalde ik tijdens een uitbraak van teken, 3 keer per dag een stuk of 100 van die kleine teken af, ze zaten werkelijk overal op haar lijf, tussen haar tenen en vooral op haar buik en zelfs in haar oren.
ook de slaapplekken van je beesten goed nakijken
ze liepen onder de overtrekken van de manden vrolijk rond en hadden het er daar erg naar de zin

je moet dat poeder met water verdunnen en daar je beesten mee insprayen of in een teiltje met water doen en samen met dat spul je hond of kat erin zetten en dan een beetje spetteren.
ook is het zaak om alles in en buiten het huis goed te wassen en schoon te maken met chloor, ik had een tuin waar ze ook in huisden,
maar flink schoonmaken met chloor en dat spul heeft geholpen
succes met dit probleem
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door