Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#1562311
mijn hond kan alleen lamsvlees verdragen
kan ik dit als dagelijkse voeding geven
het is een mengsel van pens spiervlees hart
en als toetje een lamsrib
als ik iets anders geef vergaat hij van de jeuk
Door Mevroi Kruim
#1562322
Dat hangt ervan af. Sowieso is 'een mengsel van ...' niet precies genoeg. Je moet wel weten hoeveel van wat er in zit om te weten of je de juiste verhoudingen van spiervlees en diverse organen voert. Iig mis ik hier de lever en de nier, belangrijke organen met belangrijke voedingsstoffen. Verder is rib/bot geen toetje in de zin van voor het lekker maar ook een essentieel voedingsmiddel, en je moet het meerekenen in de percentages.
En het is bepaald niet ideaal om maar 1 diersoort te voeren, al is het beter dan brok.

Is je hond allergisch voor alle andere diersoorten?
Door Stef@nie
#1562380
Is het op één of andere manier getest (bijvoorbeeld d.m.v. een eliminatiedieet) dat je hond voor andere diersoorten allergisch is? Welke diersoorten zijn er dan getest? Wellicht is er toch nog wel een diersoort die je kan gaan voeren. Is het ook gebleken dat je hond allergisch is voor andere toevoegingen zoals groenten, ei, yoghurt etc. ?
Door deja
#1562443
Ik weet niet waar je woont maar de Fa.Lotgering maakt een compleet plaatje van lamsvlees orgaantjes en lamsbot het is een totaalvoer een vriendin van mij geeft het ook aan haar hond.
Hij bezorgd door heel Nederland voor 8 euro het gaat per pond ik geloof 0,85 eurocent en dan gaan er 36 rollen in een krat.
Door mmj
#1562588
ik woon in gennep
maar is dat vlees gemalen dibbo zijn grote stukken vlees die moet die tenminste
nog kauwen anders is het hap slik weg
Door Too
#1562594
Als een dusdanig eenzijdig de enige optie is zou voor mij de samenstelling van essentieel belang zijn...
De zakken Dibo zijn nogal vaag qua verhoudingen, persoonlijk zou ik zelf gan samenstellen zodat je weet welke percentages je voert
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door