Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1562089
Heeft iemand enig idee waarom de samenstelling gewijzigd is??
En waarom er nu ineens 'hulpstoffen' aan toegevoegd zijn??

Ik weet namelijk niet of ik daar zo blij mee ben  :-\

Oude samenstelling:
Bifidobacterium Lactus, Lactobacillus Acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faecium (klink lekker trouwens  :P), Lactobacillus Casei, Lactobacillus salivarius.
Dat was t!

Maar nu:
idem als bovenstaande, plus: Bifidobacterium infantis, Bifidobacterium longum, Lactobacillus paracasei, Lactobacillus plantarum, Lactococcus lactis (neem aan dat dat dezelfde is als bovenstaande latis (zal foutje zijn op etiket?))
Ik zie dit dan maar als een nuttige bacteriestamaanvulling, maar dan:
maiszetmeel, malto-dextrine, inuline, fructo-oligo-saccharides, amylase.

En deze laatste toevoegingen...waarom??
Ik word er niet vrolijk van.
Maiszetmeel, malto-dextrine?? Ik wil mijn hond geen zetmeel, koolhydraten, gluten etc geven...om meerdere redenen.

Wie kan het uitleggen??
#1562259
Mevroi Kruim schreef: Vraag het eens aan Groene Os zou ik zeggen.
Ik zou ook niet echt blij worden van deze hulpstoffen maar misschien hebben die een functie bij het laten vermeerderen van de bacterien. Amylase is iig een zetmeelsplitsend enzym.
Heb ik gedaan  ;), en dit is het antwoord:

De wijziging van Probio Forte is niet recentelijk. De samenstelling is verbeterd. Maiszetmeel , malto-dextrine (uit mais), Inuline en FOS bevatten allemaal geen gluten. Malto-dextrine is als voedingsstof voor de bacteriën en in principe zijn de "bordjes" leeggegeten en kan het enkel sporen van malto-dextrine bevatten. Vaak wordt in plaats van malto-dextrine, lactose gebruikt. De groep "lactose-intolleranten"  is vrij groot, daarom zijn wij van mening dat de samenstelling met malto-dextrine gunstiger is.

Dit is de uitspraak en daar hebben we het mee te doen  ;D  ;D
Vanavond gaan we er mee beginnen...t zal wel goed zijn  :P
#1562266
bloemetje schreef: Nou ik vind het een net antwoord  ;). Bij ons werkt het goed hoor Karin, het zal voor Yuki vast ook goed werken.
Ik geloof ook zeker dat het goed werkt, maar wil Yuki geen koolhydraten geven i.v.m. de tumorcellen.

Als ik van te voren had geweten dat dit erin zat dan zou ik hem eerder de probiotica van Orthiflor geven, bijvoorbeeld.
#1562528
yuki11 schreef: Ik geloof ook zeker dat het goed werkt, maar wil Yuki geen koolhydraten geven i.v.m. de tumorcellen.

Als ik van te voren had geweten dat dit erin zat dan zou ik hem eerder de probiotica van Orthiflor geven, bijvoorbeeld.
nou, ik heb vorige week een pot gekocht omdat ik van de tandarts een AB kuur heb gekregen. Orthiflor basic heb ik gekocht, een pot met 90 tabletten. Dat maak ik niet op, als je mij even je adres geeft (een pb 'tje), dan stuur ik je deze toe. Als je ze wilt hebben tenminste.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door