Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gamble
#1561818
Ik werd vanavond echt gek van Gamble. Ze wou zo graag lopen. Kan het ergens ook wel begrijpen. Ze heeft namelijk een operatie gehad en mag haast niks. Om haar af te leiden heb ik haar kong gevuld en het zo moeilijk mogelijk voor haar gemaakt  ;D .

Ze heeft er echt heel lang over gedaan. En was daarna heel moe ging zelfs hijgen en nu ligt ze heerlijk te slapen  :) .

Ik ben dus meer kong recepten op internet gaan zoeken. Ik wil namelijk naast haar KVV nog andere dingen erin stoppen anders is ze zo snel klaar. Nu had ik allemaal hondenkoekjes en brokjes erin gedaan met de kong vulling uit een bus. Ik kwam onder andere het volgende tegen.

- Babyfruithap
- Pasta
- Yoghurt
- Kaas
- gesmolten kaas
- stukjes brood

Het lijkt mij niet echt hondeneten toch. Maar kunnen ze hier wel tegen?  Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Ow en meer dingen om de kong mee te vullen zijn welkom natuurlijk 
Door 202Spots
#1561831
http://www.kongcompany.com/worlds_best.html
click op tips and advice
ckick op Kong recipes
zie dan rechts op pagina 'n hele lijst

ik doe pindakaas met stukjes hondenkoek of appel er in vast geplakt
leverworst smeert ook lekker aan de binnenkant.
Je kan ook de kong vullen en in de vriezer doen.

Je kan geven wat je wil, ik zie 't niet als 'n volledige maaltijd en dan mag 't van mij zo af en toe wel ongezond wezen.
Door tieneke
#1561839
[quote="Gamble"]
Ik werd vanavond echt gek van Gamble. Ze wou zo graag lopen. Kan het ergens ook wel begrijpen. Ze heeft namelijk een operatie gehad en mag haast niks. Om haar af te leiden heb ik haar kong gevuld en het zo moeilijk mogelijk voor haar gemaakt  ;D .

Ze heeft er echt heel lang over gedaan. En was daarna heel moe ging zelfs hijgen en nu ligt ze heerlijk te slapen  :) .

Ik ben dus meer kong recepten op internet gaan zoeken. Ik wil namelijk naast haar KVV nog andere dingen erin stoppen anders is ze zo snel klaar. Nu had ik allemaal hondenkoekjes en brokjes erin gedaan met de kong vulling uit een bus. Ik kwam onder andere het volgende tegen.

- Babyfruithap
- Pasta
- Yoghurt
- Kaas
- gesmolten kaas
- stukjes brood

Het lijkt mij niet echt hondeneten toch. Maar kunnen ze hier wel tegen? Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Ow en meer dingen om de kong mee te vullen zijn welkom natuurlijk 
[/quote]
Hondenkoekjes en brokjes vind ik pure bagger,net als pasta en brood  ;)
Zelf zou ik de kong met gemalen vlees plus groenten vullen, de rest zoals een stukje kaas of yoghurt wat ze hier heel af en toe krijgen is leuk voor zo eens een heel klein hapje.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1561848
Waar ze hier lang over doen:
Eendennek in de kong proppen zodat ie flink vastzit en dan opvullen met gemalen vlees of kvv.
Of kvv erin en dan even in de vriezer.
Pindakaas is ook erg leuk of eerst wat honing (plakt ook lekker) erin en dan verder opvullen met vlees.
Door bloemetje
#1562076
[quote="Gamble"]
Ik werd vanavond echt gek van Gamble. Ze wou zo graag lopen. Kan het ergens ook wel begrijpen. Ze heeft namelijk een operatie gehad en mag haast niks. Om haar af te leiden heb ik haar kong gevuld en het zo moeilijk mogelijk voor haar gemaakt  ;D .

Ze heeft er echt heel lang over gedaan. En was daarna heel moe ging zelfs hijgen en nu ligt ze heerlijk te slapen  :) .

Ik ben dus meer kong recepten op internet gaan zoeken. Ik wil namelijk naast haar KVV nog andere dingen erin stoppen anders is ze zo snel klaar. Nu had ik allemaal hondenkoekjes en brokjes erin gedaan met de kong vulling uit een bus. Ik kwam onder andere het volgende tegen.

- Babyfruithap
- Pasta
- Yoghurt
- Kaas
- gesmolten kaas
- stukjes brood

Het lijkt mij niet echt hondeneten toch. Maar kunnen ze hier wel tegen?  Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Ow en meer dingen om de kong mee te vullen zijn welkom natuurlijk 
[/quote]

Ik vind de kongvulling en brokjes nou ook niet echt geweldig hoor..

Ik zou zeggen; doe niet al te moeilijk. Want het lijstje hierboven heb ik niet zo'n moeite mee. Het moet geen dagelijkse kost worden natuurlijk, maar zo af en toe is geen ramp hoor.

Ik gebruik regelmatig rodi/runner worst voor in de kong. Ook weleens kvv. Ik maak er soms een hele toestand van met yoghurt en banaan en gedroogde kipfilet en dan nog insmeren met smeerkaas ofzo.
Verzin gewoon iets, kijk maar in je koelkast  :biggrin2:. Keuze genoeg  ;D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1562127
Inderdaad volsmeren met KVV of botmix, of een kippennekje erin vastzetten.

De droge variant bestaat hier uit stukjes gedroogde long, hanenvlees, pens, etc...en dan ook het liefst wat grotere stukken, die er niet na 1 keer stuiteren uit vallen  :D
Door Limpy
#1562708
Alsie de "moeilijke"  dinger er toch snel uithaalt idd invriezen!
Doe ik ook voor m´n katten als ik hele dag weg ben, en een lol dat ze dan hebben (en alle kongs zijn dan leeg)
Door Jojo
#1564558
het ligt natuurlijk ook een beetje aan het formaat kong maar ik heb de medium en daar past heel mooi een eitje in. DIe doe ik even klutsen, er in gieten en dan even in de magnetron zodat ie gaat stollen. Gaatje onderin plak ik even dicht met een stukje ducktape ;) Wel goed af laten koelen voor je het geeft! Voor de extra lekkere versie doe je er nog wat geraspte kaas bij door, uitsmijter kaas kong :P
Door Gamble
#1565183
[quote="Jojo"]
het ligt natuurlijk ook een beetje aan het formaat kong maar ik heb de medium en daar past heel mooi een eitje in. DIe doe ik even klutsen, er in gieten en dan even in de magnetron zodat ie gaat stollen. Gaatje onderin plak ik even dicht met een stukje ducktape ;) Wel goed af laten koelen voor je het geeft! Voor de extra lekkere versie doe je er nog wat geraspte kaas bij door, uitsmijter kaas kong :P
[/quote]

das ook een goeie bedankt. Ga ik zeker uit proberen. Ze heeft de grootste zwart trouwens. En invriezen met groenten ga ik vandaag proberen. Bedankt voor de tips  :)
Door Benjy en Misty
#1570694
Hier doe ik wel eens een heel enkel keertje en boterham in stukjes (anders wordt het echt te moeilijk)met pindakaas erin of met leverworst. Lekker dik besmeren. De kong met gesmolten kaas is ook favoriet. Appelschil stop ik er ook in maar daar zijn ze niet zo lang mee bezig.
Ook heb ik er eens de hele fijne botmix van Herby in gedaan. Die plakt goed.
Door Nadia
#1570999
Ik heb wel eens van de leverworst echt in een worst vorm.. Die snij ik dan doormidden en prop ik erin!!

Het verbaast me altijd weer, dat dat HELE ding leeg gaat!!
Door pallas
#1574900
Gemalen vlees erin en een "kurk" van gedroogde long, gaat perfect :)

honden koekjes, brood, pasta ed doe ik niet aan.
Door deja
#1622401
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Alsie de "moeilijke"  dinger er toch snel uithaalt idd invriezen!
Doe ik ook voor m´n katten als ik hele dag weg ben, en een lol dat ze dan hebben (en alle kongs zijn dan leeg)
[/quote]
Is dat dan niet veel te koud en hoe krijgen ze die ingevroren hap eruit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door