Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1560698
Een van de opvanghonden vertoont al tijden het vreemde gedrag om ca. een uur na een maaltijd rare dingen te gaan eten. Dat kan papier zijn maar ook al het andere dat hij te pakken weet te krijgen. Vaak geef ik een kluif oid zodat ie tenmiste iets normaals binnen krijgt. (hij is al eens geopereerd omdat ie stukken schuimrubber van een hondenmand had gegeten. Een onderbroek :-[ kotste hij gelukkig na 3 dagen weer uit). Raar ventje is het!

Hij is sowieso niet helemaal gezond want hij heeft een probleem met zijn immuunsysteem. Op een dag ging ie zomaar in shock en had toen een bloedtransfusie nodig. Nu heeft ie al geruime tijd sterk opgezette speekselklieren waarvoor de reden nog onbekend is (biopsie leverde niks op).
's Nachts moet ie ongeveer elke 3 uur plassen (en moet ik er dus uit). Daarvoor kreeg hij bij Den Hoek niercompositum en dat werkt, gelukkig.
Zijn systeem is dus sowieso niet lekker in balans maar het eten van rare dingen kan ik niet goed plaatsen. Ik houd het op maagproblemen maar de dierenarts gelooft dat niet.
Heeft iemand een idee?
Behalve niercompositum krijgt hij geen medicatie.
#1561762
ik denk toch dat het een indicatie is van maag/darm problemen, pijn aan maag of ongemak (zie het misselijk of gewoon niet lekker) waardoor hij vreetzucht krijg, maak niet uit wat hij eet als hij maar iets eet. Weet jij of  het dezelfde is als hij vaak kleine beetjes eten krijg ten opzichte van een maaltijd? of is het altijd zo, ook bij kleine hoeveelheden eten?
#1561838
Hoe oud is ie? Onze Laika mag ook graag de huisraad opeten, zelfs na de maaltijd 's avonds. Het lijkt wel of ze het als toetje beschouwt: zo, lekker uitgebuikt, nu kan er wel weer een boekenkaft/afstandsbediening/restje studentenhaver in. Laika is een jaar oud nu, dus die is nog niet helemaal klaar met puberen. Als ik d'r afleiding geef in de vorm van een gevulde kong - en alle "hapjes" buiten haar bereik plaats - dan is dat voldoende. Laika heeft overigens geen gezondheidsproblemen, bij haar is het echt een kwestie van: het is al laat maar ik ben nog niet moe-hoeoeoe! 
#1562104
Hij is ruim twee jaar oud nu en doet het nu alleen nog maar gerelateerd aan eten.
Vannacht moest ik er 3x uit om hem naar buiten te laten om te plassen. Daar word ik niet heel blij van.

Ik heb het idee dat het bij het over de dag verdelen van kleine maaltijden minder is, dus dat spreekt voor een maagprobleem, toch? Natuurlijk kan ik het eten verdelen maar ik wil ook erg graag weten wat hem scheelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door