Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1560171
Ik heb tegenwoordig vaak konijnkarkas en haaskarkas waar wat organen inzitten denk zomaar lever en nier.
Hoe doen jullie dat dan, mijn honden krijgen s'morgens kvv dus daar zit al orgaan in s'avonds barf waarvan 1 x per week orgaandag de ene keer pens de andere keer orgaantjes hart lever nier en soms maagjes.
Ik weet dan nooit wat ik met dat orgaan moet wat in de karkassen zit moet ik dat er uitknippen en wegen en in mindering brengen of gewoon negeren en mijn menu ongewijzigd laten.
Door Anne in Zweden
#1560189
Gewoon laten zitten en menu ongewijzigd laten. Zo nauw luistert het allemaal niet, en die konijnen/haasorganen zijn ook weer niet zo groot dat je menu ervan uit balans raakt. Als het nou om een runderlever ging was het wat anders! ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1560207
Ik zou ze erin laten zitten omdat ze zo klein zijn dat ze het menu niet in disbalans brengen en ik zomaar het vermoeden heb dat de hart en niertjes gezien de verkrijgbaarheid, in kvv de ondergeschikte orgaansoorten zijn.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1560983
Meestal is de lever er wel uit gehaald. Zo niet, dan herken je dat meteen. De nieren blijven vaak zitten en het hart, dat zit heel hoog. Inderdaad een bonus voor je hond. ;) Lever weeg ik zelf wel af als het een grotere is, meer voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1561240
Ik laat het er ook inzitten en doe niks met mn menu.
Alleen voor Djilly trekt ik het hele orgaanstelsel euit, anders blieft madam het niet. >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door