Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Do
#1561021
er is geen afdeling waar ik deze vraag kan stellen daarom hier(als het niet goed is hoor ik wel)

groot nest!!
wat zouden jullie doen ivm bijvoeding en beginnen met afspijnen?
hoe voeren jullie bij?
hoe weetje of moeder genoeg melk geeft?
Door Lizzy
#1561037
Het meest ideaal is tot 4 weken alleen puppy-melk bij mams en Farmfood melk bijvoorbeeld. En dan pas bij 4 weken af gaan spenen met vlees. Ga je voor die tijd al vast voedsel geven, lopen de pups extra risico's op problemen. Zo worden ze bevattelijker voor wormen, virussen en lopen ze meer risico op allergieen op latere leeftijd. Aldus JdBL.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1561063
Als de puppen goed groeien en tevreden zijn geeft moeders genoeg melk. Neemt niet weg dat je haar mag ontzien bij zo'n groot nest en dan geef ik de melk van Farmfood. Afhankelijk van de leeftijd doe ik dat met fles of met zwembad. Zoals Lizzy ook al zegt, tot 4 weken en dan pas beginnen met vast voer. Dat vaste voer graag zo puur mogelijk, dus geen kvv met 22 olietjes erin want dan wordt de kans groot dat je puppen acuut leeglopen. Gemalen spiervlees is mooi om mee te beginnen en dan doe je er per dag wat nieuws doorheen. Dat kun je blijven combineren met wat melkmaaltijden tot zo'n 6 weken en daarna moeten ze wel van de melk af gaan, ook van moeders dus.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1561089
[quote="Do"]
wat nieuwe erdoor heen
kip vlees?bv
bedoel je dat?
[/quote]

B.v je geeft eerst alleen spiervlees en dan doe je daar iets van orgaan doorheen, en dan gemalen bot (smulider kip b.v. als je zelf geen karkassen kan malen) en dan weer ander orgaan en na 1,5 week ga je met beleid de kvv erdoor mengen die je wilt gaan voeren naderhand en als alles naar wens verloopt, dus geen dunne flats e.d. maak je het aandeel kvv steeds groter totdat ze gehaal op de kvv staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door