Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roef & Hidde
#1561047
ik heb er wel van gehoord,volgens mij krijg je dan een te kort aan mineralen .maar het fijne weet ik er niet precies van . gelukkig zelf nooit mee gemaakt.
Door Fido
#1561098
Watervergiftiging loop je op als je in een korte tijd te veel water drinkt. Het heeft te maken met osmose en diffusie http://nl.wikipedia.org/wiki/Osmose

Heel simpel gezegd  ;) als je heel veel water drinkt dan lopen je lichaamscellen leeg en ga je dood. Je lichaamscellen hebben een hogere concentratie aan zouten (fysiologische zoutoplossing) en water heeft geen/nihil concentratie van zouten. Hoog wil naar laag dus stroomt de vloeistof van de lichaamscellen leeg het water in buiten het lichaam (maag/darmkanaal is namelijk buitenwereld).
Door Jacqueline1968
#1561118
als gorby erge diarree heeft, krijgt hij een paar maal van die orace door zijn drinken, hij valt daar gewoon op aan en knapt er zienderogen van op, dat zal dus ook wel te maken hebben met een watervergiftiging, of wel tekort aan zouten.

heeft hij het niet nodig, laat hij het staan, de slimmerd  :)
Door Fido
#1561489
Jacqueline1968 schreef: als gorby erge diarree heeft, krijgt hij een paar maal van die orace door zijn drinken, hij valt daar gewoon op aan en knapt er zienderogen van op, dat zal dus ook wel te maken hebben met een watervergiftiging, of wel tekort aan zouten.

heeft hij het niet nodig, laat hij het staan, de slimmerd  :)
Nee hoor dat heeft te maken met uitdroging. Staat helemaal los van een watervergiftiging (gelukkig).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1561492
Ik ken het alleen bij kalfjes die zich te pletter vervelen en met de drinknippel spelen, bij honden nog nooit van gehoord.
Door Too
#1561792
Een aantal jaren geleden zijn bij de 4-daags waren mensen met een vergiftiging... t was echt erg warm en de organisatie hamerde op voldoende drinken... sommigen namen dat té letterlijk met alle gevolgen van dien
Door tieneke
#1561834
Too schreef: Een aantal jaren geleden zijn bij de 4-daags waren mensen met een vergiftiging... t was echt erg warm en de organisatie hamerde op voldoende drinken... sommigen namen dat té letterlijk met alle gevolgen van dien
Die dronken waarschijnlijk meerdere liters achter elkaar waardoor alle mineralen/zouten etc in rap tempo het lichaam verlieten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ezond.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door