Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door margreet
#1560726
Menu honden rond de 30 kilo.


Maandag                                Dinsdag                                Woensdag

Kipkarkas 300 gram              Runderstrot  350 gram        lamsrib  300 gram
pens/rund 100 gram              Eitje                                      lever      100 gram
Kopvlees  200 gram              groente/yoghurt                  rundvl    200 gram


Donderdag                            vrijdag                                  Zaterdag

Kippennek  300 gram          eendennek  300 gram          Zalm      300 gram
Schaappens 100 gram          r-hart            100 gram          kipmaag 100 gram
haasvlees    200 gram          paardvl        200 gram          hert        100 gram



aanwijzingen of verbeteringen graag!!!!!!!!!
Zodra het goed gekeurd is ga ik bestellen


O ik vergeet helemaal de Zondag, dit wordt een KVV omdat manlief dan vaak moet voeren en dit makkelijker vindt. ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1560772
Ik ga eens een poging wagen... (heb dit nog niet eerder gedaan, dus hoop dat iemand het nog even na wil kijken)

Je menu bevat:
46,..% vleesbot incl vis (ik ben er even vanuit gegaan dat je met zalm zalmkop bedoelt, als dat niet zo is heb ik dus verkeerd gerekend... :-[)
38,..% spiervlees
15,..% orgaan, waarvan 3% lever, 3% hart, 3% maag, 6% pens

Het percentage spiervlees is wat aan de hoge kant (runderstrot heb ik bij het spiervlees geteld).
Je zou bijvoorbeeld nog 3% nier kunnen gaan voeren en 10% groenten (ik weet niet hoeveel groenten je nu op dinsdag wil voeren?) en dat dan in mindering brengen op het percentage spiervlees.

Dan wordt het:
46,..% vleesbot
25,..% spiervlees
18,..% orgaan
10,..% groenten

Verder tel ik 9 soorten, heel luxe hoor!  8)
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op di 23 mar 2010, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1560776
Ik denk dat ze op de dinsdag wel aan de dunne gaan. Daarnaast, ga je de strot knippen??? Want een strot weegt al snel 600 gram!
Ik mis nog nier.

Verder sluit ik me aan bij hanneke!
Door margreet
#1560795
[quote="Nadia"]
Ik denk dat ze op de dinsdag wel aan de dunne gaan. Daarnaast, ga je de strot knippen??? Want een strot weegt al snel 600 gram!
Ik mis nog nier.

Verder sluit ik me aan bij hanneke!
[/quote]

Ze krijgen dit menu van dinsdag regelmatig en nooit een probleem geweest, de strotje zijn echt klein, vroeger had ik grotere ja.
Door margreet
#1560801
[quote="HannekeKjell"]
Ik ga eens een poging wagen... (heb dit nog niet eerder gedaan, dus hoop dat iemand het nog even na wil kijken)

Je menu bevat:
46,..% vleesbot incl vis (ik ben er even vanuit gegaan dat je met zalm zalmkop bedoelt, als dat niet zo is heb ik dus verkeerd gerekend... :-[)
38,..% spiervlees
15,..% orgaan, waarvan 3% lever, 3% hart, 3% maag, 6% pens

Het percentage spiervlees is wat aan de hoge kant (runderstrot heb ik bij het spiervlees geteld).
Je zou bijvoorbeeld nog 3% nier kunnen gaan voeren en 10% groenten (ik weet niet hoeveel groenten je nu op dinsdag wil voeren?) en dat dan in mindering brengen op het percentage spiervlees.

Dan wordt het:
46,..% vleesbot
25,..% spiervlees
18,..% orgaan
10,..% groenten

Verder tel ik 9 soorten, heel luxe hoor!  8)
[/quote]

Fijn dat je er even naar gekeken hebt, ik heb de rekenhulp gebruikt en daar staat 35% spiervlees in dus ik dacht dat ik aardig zat.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1560812
Ah oké ik snap het al, ik heb net de percentages van de andere rekenhulp gebruikt (er staan er 2 op Barfclub).  :)
Die geeft aan 50% vleesbot, 15-25% spiervlees, 15-20% orgaan, 10-15% groenten.
Dat is ook wat ik zelf ongeveer aanhoud bij mijn menu.
Maar misschien dat er nog iemand anders even naar kan kijken?
Dan weten we allebei hoe en wat  :)
Door Benjy en Misty
#1561061
[quote="Nadia"]
Ik denk dat ze op de dinsdag wel aan de dunne gaan. Daarnaast, ga je de strot knippen??? Want een strot weegt al snel 600 gram!Ik mis nog nier.

Verder sluit ik me aan bij hanneke!
[/quote]

Hier heb ik de strot eens geknipt. Misschien ligt het aan mij, zal heel goed kunnen namelijk, maar daarna was ik kapot en had ik de dag erna nog last van mijn hand. Nu gebruik ik het elektrisch mes en snijd ik ze zo in 2 stukken. Is echt ideaal!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1561102
Ziet er goed uit!
Veel diersoorten, je kun zo beginnen  :)

Alleen zou ikzelf die kleine hoeveelheden (100-200gr), lastig vinden omdat je dan alles moet portioneren.
Mij lijkt het juist makkelijke van 2 grote honden dat je veel dingen in kilo's kan invriezen en er zo uit kan halen.
Maar daar denkt iedereen anders in merk ik en sommige moeten gewoon eerst proberen en dan pas bekijken wat makkelijk is.
Door ulla
#1561514
Ik vind je menu er goed uitzien, ik mis inderdaad alleen nier.
Dat zou je nog toe moeten voegen.
Groenten is ook aan de magere kant,maar kan wel.
Het is een kwestie van kijken hoe je honden het erop doen.
Gaan ze krijt poepen, dan verlaag je het vleesbot percentage iets.

Je kan nu precies zelf bepalen wat je honden binnen krijgen, en persoonlijk vind ik dat wel zo prettig. ;)
Door margreet
#1561633
Zo alles is besteld nu even afwachten wanneer ik het binnen heb , dan kunnen we volop beginnen.
Zijn trouwens nu al bezig want ik had al het één en ander in huis 8)
Gisteren strot en vandaag lekker rundvlees met kipkarkas. Ze hebben gesmuld.
Ik heb ook nier besteld dus dat gaan we ook erbij geven hoor.
bedankt voor de aanwijzingen. :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door