Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1560343
Zijn de geitenribben van het IC die € 1,25 p/kg kosten heel erg hard?? Ik moet dringend geitenribben hebben maar ik twijfel.
Door Stef@nie
#1560465
Ik heb er altijd bij gezegd dat ik geitenribben van jonge dieren wilde hebben en kreeg dan ook altijd zachte.
Door Cindy de Wolf
#1560521
tt-tjes schreef: Zijn de geitenribben van het IC die € 1,25 p/kg kosten heel erg hard?? Ik moet dringend geitenribben hebben maar ik twijfel.
Ik twijfel dus ook. Ik wil best meer betalen maar wil dan zeker weten dat ik echt jonge ribben krijg. :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1560532
je zou ze eens moeten bellen dan, ik denk eigenlijk dat ze nu nog geen zachte ribben hebben, nynke heeft het pas nagevraagt voor de lamsribben en die hadden ze ook nog niet..
Door tt-tjes
#1560570
May Linn schreef: http://www.slagerij-islamcentrum.nl/geitenvlees.html
Ik zou de jonge geitenribben nemen dan.
Alle keren dat ik die had waren ze boterzacht.
Ja, maar dat zijn niet de ribben van 1,25. De jonge geitenribben kosten 2,25 p/kg op dit moment. Heb jij ze de laatste tijd nog gehad dan?
Ik denk dat ik de gok toch maar waag, desnoods knip ik ze zelf in kleine stukjes.
Balou krijgt al een eeuwigheid alleen maar hertenrib en haaskarkas vwb vleesbot omdat dit het enige vleesbot is (buiten lam en geit) wat hij goed verdraagt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1560597
tt-tjes schreef: Ja, maar dat zijn niet de ribben van 1,25. De jonge geitenribben kosten 2,25 p/kg op dit moment. Heb jij ze de laatste tijd nog gehad dan?
Ik denk dat ik de gok toch maar waag, desnoods knip ik ze zelf in kleine stukjes.
Balou krijgt al een eeuwigheid alleen maar hertenrib en haaskarkas vwb vleesbot omdat dit het enige vleesbot is (buiten lam en geit) wat hij goed verdraagt.
Een maand of 2 geleden heb ik ze bij de ic gehaald.
Ben wel benieuwd hoe die goedkopere ribben zijn qua hardheid.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1560954
echt zachte ribbetjes zijn de ribbetjes van melkgeit en zuiglam. Jonge geitenbokjes worden vaak nu aangeboden. Ik zou zeggen doe daar je voordeel mee. Ze zijn mager en al het bot (ook de dragende delen) is boterzacht. Maar je moet er natuurlijk wel tegen kunnen dat het van die kleine diertjes zijn. ;)
Door karenM
#1563254
ben net terug van het IC, jonge geitenrib (van 2,25) is er, hele dunne mooi zachte ribjes ;).
De "gewone" geitenribben (van 1,25) heb ik altijd voor mijn labra-jongens en zijn ook niet knoert hard hoor. Ik vraag altijd wel een stuk zonder wervels, want die zijn wel erg hard.
Maar kan me voorstellen dat als je een wat kleiner hondje hebt, de jonge ribben beter zijn.
Door Lizzy
#1563275
Ik wil juist wel de wervels/ruggengraadstuken) omdat ik dat zulk prettig kluifwerk vind. En ik heb ook onlangs weer lams en geitenribben gehaald en die waren zeker snoeischaar-proof (oftewel: zacht genoeg om aan de honden te voeren. De lamsribben kon ik zelfs met een gewone huishoudschaar doorknippen).
Door rheawithpixels
#1563303
Gisteren ook een paar ribben gevoerd met de wervel eraan. Waren ook lekker zacht en eetbaar voor Rhea  :D Kwamen uit Purmerland
Door Nynke
#1563308
vanaalst schreef: mooi!
dat wordt volgende een ritje ic voor jonge malse geitenribbetjes! :D
ik geloof dat ik dan toch ook een kilo'tje ga halen  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door