Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Berry
#1558932
Na flink wat gelezen te hebben hier ben ik er geloof ik uit.......als de vleesmixen op zijn ga ik barfen !

Ik wil even weten of dit ongeveer klopt.

Frits, boxer van 36 kilo:

2600 gr vleesbot
1300 gr spiervlees
750 gr orgaan
500 gr vis

Roos, boxer van 25 kilo:

1800 gr vleesbot
900 gr spiervlees
500 gr orgaan
350 gr vis

Ik weet nog niet precies welke soorten vlees ik ga bestellen, maar ik begrijp dat ze minimaal 5 verschillende diersoorten nodig hebben ?
Het is trouwens voor een week wat hier boven staat.

Alvast bedankt voor de reacties
Door Lizzy
#1559278
[quote="Berry"]
Na flink wat gelezen te hebben hier ben ik er geloof ik uit.......als de vleesmixen op zijn ga ik barfen !

Ik wil even weten of dit ongeveer klopt.

Frits, boxer van 36 kilo:

2600 gr vleesbot
1300 gr spiervlees
750 gr orgaan
500 gr vis

Roos, boxer van 25 kilo:

1800 gr vleesbot
900 gr spiervlees
500 gr orgaan
350 gr vis

Ik weet nog niet precies welke soorten vlees ik ga bestellen, maar ik begrijp dat ze minimaal 5 verschillende diersoorten nodig hebben ?
Het is trouwens voor een week wat hier boven staat.

Alvast bedankt voor de reacties
[/quote]

Qua percentages zit je dus op 51% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaanvlees, 10% vis. Ik zou zelf wat minder vis gaan geven en wat groenten.

Vier (echt minimaal vind ik) a vijf verschillende diersoorten is inderdaad wel wat ze nodig hebben.
Door Berry
#1559771
Is dit wat ?

Vleesbot;

Kipkarkas
Zalmkoppen


Spiervlees:

Hert
Ree
Haas
Rund


Orgaan:

Kippenlever
fazant/ houtduif orgaan

Van zalmkop en kipkarkas weet ik zeker dat het goed gaat, maar suggesties zijn welkom !
Laatst gewijzigd door Berry op ma 22 mar 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1559891
Alleen vleesbot van kip (vis voer je maar een keer in de week) vind ik wat karig..
Ik zou nog kiezen voor eend erbij ofzo. Je boxers hebben wel wat knaagwerk nodig!
Door Berry
#1559919
[quote="Nadia"]
Alleen vleesbot van kip (vis voer je maar een keer in de week) vind ik wat karig..
Ik zou nog kiezen voor eend erbij ofzo. Je boxers hebben wel wat knaagwerk nodig!
[/quote]

Okee, eendenruggen misschien, en is runderknars iets ?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1559968
[quote="Berry"]
Is dit wat ?

Vleesbot;

Kipkarkas
Zalmkoppen


Spiervlees:

Hert
Ree
Haas
Rund


Orgaan:

Kippenlever
fazant/ houtduif orgaan

Van zalmkop en kipkarkas weet ik zeker dat het goed gaat, maar suggesties zijn welkom !


[/quote]

Ook ik vindt alleen kipkarkas als vleesbot wat karig, zou minimaal 1 vleesbot-soort erbij doen, eendenruggen kan ja.
Runderknars vindt ik echt voor gevorderde honden, kan behoorlijk hard zijn en zit veel calcium in.
Je spiervleessoorten zien erg luxe uit  :)
Orgaan mis ik nog wel wat, pens is ook orgaan, zou max. de helft van je orgaan percentage uit pens laten bestaan.
Orgaan fazant/duif kan, als je hond dat wil eten, de meeste honden vinden dat echt  :P
Kippenlever is helemaal goed, daarnaast zou ik nog hart en nier voeren om het compleet te maken.
Door Paula1976
#1560129
Ik ook zeker wat meer vleesbot soorten gebruiken. Juist met grote honden heb je nog wat meer keuze dan ik met mijn kleine puff van 4.5 kg en hij krijgt al 4 soorten en daarbij een visdag met zalmkop.

Je zou parelhoen-en fazantkarkas kunnen proberen. Haaskarkas is ook erg geschikt denk ik en kippen-en eendennekken natuurlijk! Lamsribben zijn ook erg prettig voor grotere honden.

Ook zou ik inderdaad runderpens geven maar de weekhoeveelheid verdelen in 2 porties ivm evt. diarree en dan de pens voeren samen met haaskarkas. Haaskarkas heeft weinig vlees en de pens zorgt er dan voor dat hij de volgende dag zijn ontlasting wel normaal kwijt kan.
Kippenlever verdeel ik ook in 2 porties ivm diarree (bij biologische lever geen last). En inderdaad hart of nier erbij van bv lam is ook errug lekker voor ze.

Hoe meer variatie hoe mooier, nu heb je bij vlees een super variatie maar bij bot en orgaan nog wat weinig. Maar ik kan me voorstellen dat je misschien nog wat voorzichtig bent en dus graag het vleesbot geeft waarvan je weet dat het goed gaat. Introduceer anders geleidelijk aan wat meer soorten.

Succes ermee!
Door Berry
#1560282
Ja ik ben inderdaad een beetje voorzichtig nog .
Lamsribben kan dus makkelijk.......dat ga ik dan denk ik toch maar proberen.

Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wel iets mee.
Door Irish
#1560501
Ik zou toch als beginnende barfer niet gelijk aan de lamsribben beginnen, maar eerst aan de beginnersbotjes zoals kip en dan verder naar ander gevogelte, later konijn/haas etc en dan pas aan de lamsribben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door