Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door taratyson
#1558809
ik zit nu al een tijd op kvv, maar wil graag overstappen op barf MAAR.. ik heb vijf mechelse herders lopen, 3 teven, 2 reuen, waarvan
3 pups (15 weken) en de twee ouderdieren. Nu is de ouderteef vervelend met eten, de rest niet, kan ik de rest dan gewoon bijvoorbeeld
een heel prooidier geven, of moet dit allemaal apart?? graag advies
:D
Door smulpaap
#1558844
hoe bedoel je vervelend ? is het een kieskeurige eter ,of bedoel je het tav het gedrag ?
ik heb er hier ook vier rondlopen , toen ik hier pas begon met barf heb ik ze de eerste tijd gescheiden van elkaar ...twee om twee eten ,onze jackies kunnen heel dicht naast elkaar eten dat gaat altijd prima ,de engelse bullen niet ,die schrokten te erg om dan vervolgens snel te gaan jatten bij de jackies , verder was ik er de eerste tijd ook altijd bij om te zien hoe ze het deden
het gaf de honden stuk voor stuk meer rust tijdens het eten , nu eten ze wel met zijn vieren tegelijk ,maar ik ben er wel altijd bij (om te corrigeren als dat nodig is ) maar inmiddels weten ze allemaal dat dat ""hun eten is "" en is er dus geen baknijd meer
Door taratyson
#1559282
met vervelend bedoel ik idd dat ze nijdig word als er iemand (hond) in de
buurt van haar voerbak komt. ze valt dan uit, de enige waar ze het niet
bij doet is de reu.
ik moet dus gewoon uitproberen hoe het gaat door er bij te blijven.
bedankt voor de adviezen!! :)
Door MoYo
#1560178
Ik geef gecombineerd Barf met KVV en wij hebben 5 (volwassen) honden. Aangezien ze allemaal van een verschillend formaat zijn en ook niet gelijk hun bak leeg hebben geven wij er eentje (die heeft baknijd) in zijn bench eten en de rest ook apart. Dit omdat onze basset anders zo gaat schrokken dat ik dat niet aandurf. Dus eentje op de hal, eentje op de veranda en de twee westies krijgen in de keuken samen eten..daar sta ik nog tussen. Heel gebeuren, maar wel voor iedereen (behalve voor ons) het rustigste eten. Ze krijgen 'gelukkig'  1x per dag eten... ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1560183
Sowieso erbij blijven als je barf geeft, zeker met botwerk.

Hier eten de dames op 30 cm van elkaar, dat gaat prima. Soms een grom of een grauw als iemand te dicht in de buurt komt, maar verder geen ellende.

Begin gewoon op grote afstand en kijk hoe ver je op termijn naar elkaar kunt komen, of niet. Afstand is ook prima toch?
Door Arline
#1560498
Ik zou ze zeker in het begin apart eten geven. Mijn mechelse herder ging altijd enorm schrokken als ze beiden tegelijk los hun eten kregen, ze slikte alles zowat heel door. Dit vond ik niet zo'n succes, daarom heb ik nu 2 benches in de tuin staan. Ze eten wel tegelijk, maar ze weten dat ze niet bij elkaar kunnen komen, dus dat gaat prima.
#1561776
Hier geen 5 maar 3 honden en alle honden eten op hun eigen plek en kunnen niet bij elkaar komen. 1 zit in de keuken, de 2e in de woonkamer in zijn bench en de 3e buiten. Geen gesodemieter tijdens het eten ;)

Als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker de teef appart voeren, en waarschijnlijk de rest ook op redelijke afstand van elkaar. Uiteraard voorkomen dat ze bij elkaar komen.in de voerbak neuzen.
Door Sietie
#1561797
ik geef de drie volwassen honden ongeveer 2 meter van elkaar de pups van 7 maanden zitten op de hal uit elkaars gezichtsveld anders gaan ze alleen maar grommen en eten niet
Gebruikersavatar
Door kira
#1570328
Ik prefereer het iedereen apart te voeren. Dan eten ze veel rustiger als dichter bij elkaar en voorkomen van problemen is beter als genezen van problemen. Als ik voer, doe ik hier en daar eens kijken hoe het er mee staat. Als ik rib heb, is er slechts een die dat krijgt, dat vindt ik zelf wat eng en daar wil ik dus veel bij kunnen kijken.
Door taratyson
#1570921
bedankt voor alle reacties iedereen, ik heb er voorlopig voor gekozen iedereen
apart te voeren, heb ook mogelijkheden met benches en buitenkennel, dus het
komt vast goed, erg spannend allemaal hoor!!nogmaal bedankt!! :) :)
Door *wendy*
#1570926
Er zijn mensen die het aandurven om meerdere honden tegelijk te eten te geven in elkaars nabijheid.
Maar ik zou het nooit doen. Deed het indertijd met brokken ook al niet.
Ze moeten nl ook niet aan mijn eten komen  ;) Vind voerbaknijd ook een heel natuurlijk iets.

Heb nu al gelezen dat je de mogelijkheid hebt ze apart te voeren dus zou dat zeker doen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1571366
Mijn twee reuen geef ik tegelijk eten met een meter of 2 ertussen.



Als ze klaar zijn dan gaan ze elkaars bakje controleren :)

Ze kijken wel uit om bij elkaar te gaan buurten,Donder is vaak eerder klaar en loopt dan met een boog om Rocky heen en dan laat ik Donder in de woonkamer ,ze eten hier altijd in de achtertuin.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door