Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1558207
Onze collie Laddy kan sinds afgelopen vrijdag niet meer op haar poten staan, ze is niet helemaal slap of verlamd en maakt verder een alerte indruk en kwispelt nog vrolijk met haar staart, toch kan ze helemaal niets meer en zakt meteen weer door haar poten als je haar helpt. De da staat voor een raadsel, ze heeft geen koorts, braakt niet en heeft ook geen diaree. Er werd nog gedacht aan vergiftiging door misschien het mrd-1 gen maar ze heeft geen medicijnen gehad. De foto's gaven ook geen uitluitsel zoals hernia en het bloedonderzoek was ook goed. Ze heeft een verlaagde pijn reaktie en ze geeft ook verder geen pijn aan.
Nu is mijn vraag: herkent iemand hier de verschijnselen en weet iemand of het ook aan het vers voer kan liggen wat we nu z'on 3 maanden geven, we geven naturis, de mixen en ook b.v. alleen kip, recent nog makreel met rund dat was nieuw voor haar, kan er in dit voer ook iets zitten wat deze verschijnselen veroorzaakt?We zijn 3 maanden geleden begonnen met haaks-barf maar daar ging ze van braken en had ze diaree.
Alvast bedankt voor het meedenken.
#1558281
Dank je wel voor je snelle reaktie, ik heb het gelezen en het heeft wel overeenkomsten, gelukkig kan het simpel getest worden dus ik ga morgen gelijk overleggen met da. Ze heeft nu gelukkig geen last van haar slokdarm en op de foto was er in de borstholte ook niets te zien, maar dit zou wel kunnen, we kunnen in ieder geval een test vragen.
#1558482
sinds vrijdag weet ik pas van het gen dus ik heb haar nog niet laten testen. De verschijnselen van vergiftiging is meestal braken koorts en diaree en dat heeft ze juist niet, ze lijkt niet ziek verder. De da vond het daarom ook erg onwaarschijnlijk en wij eigenlijk ook, maar voor de zekerheid krijgt ze even geen vers voer.
#1558500
Heb je de hond recent iets gegeven tegen vlooien/teken of wormen? Want ook in bepaalde merken zit iets waardoor je problemen met dat mrd1-gen kunt krijgen.
Ik weet er het fijne niet van, alleen dat bepaalde merken beter niet gebruikt kunnen word 'voor het geval dat'. Als het goed is zal de DA dat (moeten) weten.
Anders eens op een collie-forum er over vragen, daar zullen zeker meer mensen verstand hebben van/over dat gen en over welke middeltjes beter niet gegeven kunnen worden.

Verder zou ik niet weten hoe of wat dus kan daar ook niks zinnigs over zeggen.

In ieder geval heel veel sterkte!
#1558645
Een hond met het MDR1 gen-defect krijft door verkeerde middelen meestal vergiftigingsverschijnselen.
D.w.z. overmatig speekselen, braken, epileptisch lijkende aanvallen, spijsveterings- en ademhalings stoornissen, ze kunnen in coma raken en zelfs overlijden.
Dat er verlammingsverschijnselen bij MDR1 optraden heb ik nog nooit gehoord. Ik zou het zelf dus niet snel in de hoek zoeken.



Hier trouwens een link naar de geneesmiddelen die risicovol zijn voor honden met het MDR1 gen-defect

http://www.gencouns.nl/mdr1-3.php
#1558755
bellami schreef: Onze collie Laddy kan sinds afgelopen vrijdag niet meer op haar poten staan, ze is niet helemaal slap of verlamd en maakt verder een alerte indruk en kwispelt nog vrolijk met haar staart, toch kan ze helemaal niets meer en zakt meteen weer door haar poten als je haar helpt. De da staat voor een raadsel, ze heeft geen koorts, braakt niet en heeft ook geen diaree. Er werd nog gedacht aan vergiftiging door misschien het mrd-1 gen maar ze heeft geen medicijnen gehad. De foto's gaven ook geen uitluitsel zoals hernia en het bloedonderzoek was ook goed. Ze heeft een verlaagde pijn reaktie en ze geeft ook verder geen pijn aan.
Nu is mijn vraag: herkent iemand hier de verschijnselen en weet iemand of het ook aan het vers voer kan liggen wat we nu z'on 3 maanden geven, we geven naturis, de mixen en ook b.v. alleen kip, recent nog makreel met rund dat was nieuw voor haar, kan er in dit voer ook iets zitten wat deze verschijnselen veroorzaakt?We zijn 3 maanden geleden begonnen met haaks-barf maar daar ging ze van braken en had ze diaree.
Alvast bedankt voor het meedenken.
He hallo G!

Gaat het inmiddels al beter met Lady? :-\ herkende het verhaal direct vandaar dat ik wist dat jullie dit waren...

gr,

Esther
#1559950
Hoi esther, en alle andere die reageren, daar ben ik erg blij mee.
Met laddy blijft het hetzelfde, morgen gaat de da overleggen met neuroloog, hij denkt nog zelf aan een bepaalde zenuwaandoening dus maar even afwachten. De aandoening in de eerste reaktie is volgens de da niet waarschijnlijk omdat ze nog wel met haar poten kan corrigeren. Ik wacht morgen maar weer af, raak al gewend aan het sjouwen en laddy ook, ze doet netjes haar behoefte buiten als ze op het gras ligt en is verder nog steeds vrolijk, gelukkig maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door