Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1558354
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar als ie verplaatst wordt dan merk ik het wel.

Ik had een vraagje over de kleur van de vacht in combinatie met het zelf samenstellen.
Raiko begint een beetje een rode verkleuring te krijgen bij zijn lippen en rond zijn ogen.
Onze vorige witte herder Senna heeft erg lang last gehad van een wisselneus (verkleuren van de neus in de winter) wat uiteindelijk uit liep op een auto immuun reactie waardoor hij helemaal niet meer goed tegen zonlicht kon..zijn neus verbrandde letterlijk. :'(
Ik ben daarom Raiko zeewier gaan geven..voor de pigmentatie in o.a. zijn neus. (Eerst 'vers' van de natuurwinkel, en nu heb ik een blik van Beaphar algoltih gekocht..nog niet gebruikt trouwens..).

Maar kan het nu zo zijn dat juist van de zeewier hij deze rode vachtverkleuring krijgt?
Of zijn er nog andere voedingsmiddelen die deze verkleuring kunnen geven?
Van kvv krijgt hij o.a. :
- Energique (is ie op afgespeend..maar krijgt hij niet zo heel veel meer).
- Carnibest (lam/rijst, kip/rund, eend/rijst).
- Smuldier (paard, lam/rijst, kip/rijst)
- Duck (heeft ie nog niet gehad.)
- All animal (konijn, kwartel, haring).

Iemand enig idee??
Ik heb al wel gehoord dat energique deze verkleuring kan geven, maar zoals gezegd dat krijgt hij niet vaak en hij is er wel als pup op afgespeend en heeft het tot vijf maand dagelijks gehad. Dan zou hij er toch al eerder last van moeten hebben gehad of niet?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1558383
O, dank je Milik!
Ik had niet echt gezocht.. :-[

Maar het komt in ieder geval zeker te weten niet van brokken.. :biggrin2:

Hij krijgt wel groentemix idd. Zit op het moment Andijvie, Paksoi, Broccoli, Komkommer en ook een klein beetje wortel met loof in.
Maar ik heb eigenlijk altijd wel worteltjes in de groentemix,...en die verkleurig is pas van de laatste weken.
Maar...zou het dan van de worteltjes kunnen komen??
Door ~anna~
#1558397
ik zou geen zeewier geven maar zelf de voeding gaan samenstellen.
zelf heb ik een witte herder die allergies is voor bepaalde dingen.
veel witte herders hebben een beetje wild verkleuring.dit kan niet veroorzaakt worden door kvv.
een wisselneus komt vaak voor bij witte herders, zou me daar niet druk om maken.
Door millyckk
#1558401
Onze hond heeft het aan zijn tenen: hij likte de sneeuw van zijn voeten: ik denk dus echt dat het van speeksel/traanvocht komt.

In je groentemix zit niets wat het kan veroorzaken volgens mij.

Voor zover ik weet is een wisselneus ook deels erfelijk bepaald, komt het voor in de lijnen van Raiko?
Laatst gewijzigd door millyckk op za 22 jan 2011, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#1558402
*milik* schreef: Milik heeft het aan zijn tenen: hij likte de sneeuw van zijn voeten: ik denk dus echt dat het van speeksel/traanvocht komt.

In je groentemix zit niets wat het kan veroorzaken volgens mij.

Voor zover ik weet is een wisselneus ook deels erfelijk bepaald, komt het voor in de lijnen van Raiko?
allergie is erfelijk :-\
zou best willen weten wat de afkomst van Raiko is?
Door millyckk
#1558403
*anna* schreef: ik zou geen zeewier geven maar zelf de voeding gaan samenstellen.
zelf heb ik een witte herder die allergies is voor bepaalde dingen.
veel witte herders hebben een beetje wild verkleuring.dit kan niet veroorzaakt worden door kvv.een wisselneus komt vaak voor bij witte herders, zou me daar niet druk om maken.
Volgens mij zijn het dan verkleuringen op de rug?
Door millyckk
#1558409
*anna* schreef: wat denk je? is Raiko familie..verkleuringen op de rug zie je ok soms voor de verharing.
Ik vind Raiko heel erg lijken op Milik als pup: zelfde oortjes incl.beharing 8)

Wat die wildkleur betreft: bij onze scheet zie je dat juist 's winters meer, 's zomers is hij een stuk witter
Door ~anna~
#1558417
*milik* schreef: Ik vind Raiko heel erg lijken op Milik als pup: zelfde oortjes incl.beharing 8)

Wat die wildkleur betreft: bij onze scheet zie je dat juist 's winters meer, 's zomers is hij een stuk witter
wildkleur komt soms voor en dat lees je dan ook vaak weer terug in keurverslagen.
jaaa zelfde type langstock..zou me niet verbazen als dit familie is.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 21 mar 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1558419
O, dat was misschien niet helemaal duidelijk. Maar Raiko heeft tot nu toe geen last van een wisselneus. (Dat was mijn vorige witte herder: Senna). Uit voorzorg geef ik Raiko dus zeewier. Raiko heeft nu dus sinds kort wel last van rood verkleuringen bij lippen en ogen...(zou idd ook speeksel kunnen zijn..)
Raiko komt uit Lelystad bij Kennel Van Zwieten. Zijn moeder is Dayita van Zwieten, zijn vader is Lothians Vencer Kann Schimmelpfeng.
Is ie familie van jouw witje Milik?? * vroeg zei totaal niet niewsgierig.. *:biggrin2:
*anna* schreef: ik zou geen zeewier geven maar zelf de voeding gaan samenstellen.
Ik stel vier dagen in de week zelf samen, en drie dagen krijgt hij wegens praktische redenen kvv.
Laatst gewijzigd door Senna99 op zo 21 mar 2010, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#1558429
moeder is een dochter van de baron, crystal haar paps is een zoon van de baron.
dat is dus familie van ons ;)
Raiko en Crystal zijn dus neef en nicht.
Milik is geen familie van Raiko, ook niet van vaderskant.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 21 mar 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#1558446
*milik* schreef: Ik was al aan het zoeken : bedankt Anna :D ( we gaan wel off topic geloof ik, hihi)
ik was zo benieuwd :) op de website van de zwhvn en dan bij fokkers ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door