Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miik
#1557460
Ja ik vind wel dat hij te mager is.
Als hij staat kun je eigenlijk al zijn ribben zien...
Ik vind dat je bij beweging hooguit de laatste 2 ribben ma zien, niet meer.
Dat betekend dat je meer zou moeten voeren, of meer vette soorten erbij.
Als hij een grotere maaltijd niet weg krijgt kun je ervoor kiezen om hem vaker eten te geven op een dag.
Dan zie je ook dat 7% niet zoveel zegt....
Mijn ene teef heeft genoeg aan 300 gram, de andere (die net zo zwaar is) heeft periodes dat ze bijna een kilo per dag moet eten om niet te mager te worden.
Dus niet vasthouden aan richtlijnen, maar kijken naar je hondje !!!
Door Esther Q
#1557475
Van mij mag hij ook wel iets aankomen. Sommige honden zijn moeilijk op gewicht te krijgen, wij hebben er ook een aantal. Het is dan altijd even zoeken naar wat moet er meer en hoevaak.
Door henneke
#1557497
herkenbaar beeld mijn Dalmatier komt nu deze week weer op gewicht nu het warmer is buiten , hij was echt te mager ik kon de ribben zien als hij stond .
jou hond zou ik staande willen zien met al dat gedraai kan ik niet goed zien hoe de ribben uitsteken , maar als je je hond iets dikker zou willen ( niet teveel ) dan zou ik persoonlijk even een weekje hetzelfde voeren en kijken of hij niet al aankomt doordat het warmer is buiten .
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1557501
ik vind hem ook te mager.
Maar weet ook hoe moeilijk het is met een poedel die atijd een beetje op het randje balanceert.
Bantu stond op 700 gram per dag, maar ben alweer ruim 1 maand 1 kilo per dag aan het voeren, en nu pas begin ik te zien en te voelen dat ze iets aan begint te komen
Door Fynn
#1557508
Ik kan op dit filmpje heel slecht zien of hij te mager is.
Mijn reu van 3 jaar ziet er ook zo uit alshij staat te eten maar als je hem dan gewoon ziet staan is hij goed.
Ik denk dat een beetje schraal staan niet verkeerd ismaar nogmaals graag een foto waar hij stil staat.

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1557526
hij is nog heel jong he...
hij is magertjes, maar id moeilijk te zien doordat ie zo aan t draaien is..
weet niet hoevaak je hem per dag eten geef, maar zou iig de hoeveelheid wat omhoog schroeven..
Door Rimanda
#1557657
Boxers zijn ook lekkere actieve honden en zeker als pup..
Zou hem ook of wat meer geven of vettere diersoorten.
Hoe oud is de pup?
Zo te zien is hij nog flink in de groei dus is het moeilijk bij te houden met voeren..
Heb je een foto waar hij gewoon staand op te zien is? Zie je dan ook echt al z'n ribben of komt dat nu door het bewegen?
Door mettrop
#1557687
ja, dan zie je zijn ribben ook al.
heb nog wel wat cb in de vriezer, dan geef ik m s'avonds wel wat bij, ff aftasten dus.
wil m idd ook niet te dik hebben, maar dit is het andere uiterste.
en idd hij groeit flink, en ik stel ook elke week de hoeveelheid voer bij, maar het lijkt wel een kliko zonder bodem. ;D
want hij heeft het echt niet slecht hier hoor!!!
Door Xada
#1557731
Geef je ook groentes? Anders zou je eens kunnen denken aan tuinbonen, dat zet vlees aan zegt men hier in Portugal.
Honden mogen toch wel tuinbonen hebben?
Door marye
#1557797
Ik vind hem niet schokkend mager hoor, het is ook een jonge hond en hij staat flink te bewegen.
Er maar wat meer vlees op, maar ik zou er zelf niet wakker van liggen.
Gewoon wat vettere dingen voeren en dan komt het vanzelf met de leeftijd wel.
Door 202Spots
#1558343
Xada schreef: Geef je ook groentes? Anders zou je eens kunnen denken aan tuinbonen, dat zet vlees aan zegt men hier in Portugal.
Honden mogen toch wel tuinbonen hebben?
Mag wel door de mix (zonder de schil) maar ze gaan er wel van stinken...alleen extra tuinbonen erbij zou ik niet doen,
en ik zou ook liever wat meer eten geven of wat vettere vlees soorten geven,zoals eend en lam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door