Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#155310
De hond van mijn oom, een kruising shotse herder/ ierse setter heeft vannacht een herseninfarct gehad. Ze kan nu dus haar evenwicht niet meer bewaren, ook heeft ze nog niks gegeten. Ze is 8 jaar. Volgens de DA kan revalidatie 3 weken duren, maar evengoed 3 jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan je allemaal doen om het de hond gemakkelijk te maken? Ze heeft geen pijn en is eingelijk altijd gezond geweest, mankeerde nooit wat aan. :'( en t is zo'n ontzettend lief beest.
Laatst gewijzigd door avalon op vr 27 aug 2004, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#155327
Als het zo blijft weten ze niet zo goed wat ze moetten, ze valt steeds om bij het lopen. Das ook geen leven. Ik hoop zo dat het goed gaat komen. Ze had trouwens wel een stukje kip op.
Laatst gewijzigd door avalon op vr 27 aug 2004, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#155331
Ach jeetje zeg :-\ ik lees het nu pas Renate.
Wat rot en wat moet je er aan doen...ik zou het niet weten...wat zei de D.A.?
Sterkte voor je Oom en jou :-*
En de hond natuurlijk, nog veel te jong :(
Door jeanne
#155332
jeetje
da's nie niks

Ik zou zo niet weten wat je zou kunnen doen om te helpen :-\
sterkte, ook voor je oom en zijn hond :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#155336
Ach, wat naar voor die hond :'( (en je oom ook natuurlijk), gelukkig heeft ie geen pijn. Ik kan niet meer doen als je oom sterkte wensen en hopen dat zijn hond nog wat opknapt. Ik heb er verder geen ervaring mee. :-\
Door jeanne
#155338
misschien dat ze met uitlaten een soort van draagdoek onder de hond door kunnen doen? dan heeft ze steun en kan ze niet omvallen :-\
Door Lizzy
#155346
Hond van onze overburen (nou ja, stukkie verderop) heeft een herseninfarct gehad. De eerste dagen kon zij nauwelijks lopen. Daarna kon zij wel lopen maar hield haar koppie helemaal scheef. Inmiddels (zijn we 1/2 jaar verder) loopt zij weer normaal, houdt zij haar koppie recht en rent ze weer. Ze heeft volgens mij wel medicijnen gehad maar ik heb geen idee welke.....
Door avalon
#155366
Tessa heeft geen medicijnen gehad. Het moest hoofdzakelijk met rust goedkomen. Hoe minder ze er in spuiten hoe beter lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Binno
#155373
:'( Waarschijnlijk hangt het ervan af of er blijvende schade in de hersenen ontstaan is, maar ik zou het dus echt niet weten. :-\
Wel vreselijk zeg, hoop dat hij toch weer helemaal opknapt... :-\
Door Francisca
#155377
Hoi Renate,
Niet zo leuk. Sterkte ermee voor je oom en voor jou.
Onze Sunny heeft vorig jaar een herseninfarct gehad. Heel raar, hij lag op de bank bij onze oudste en die zei dat Sunny raar deed. Hij liet plas lopen en het leek net of hij dronken was. Echt lopen kon hij niet, later knapte dat wel op. Binnen een paar uur deed Sunny weer normaal. Toen ik de DA erover sprak zei hij dat het zo kon blijven ( niet leuk ) en dat het kon opknappen, wat bij Sunny ook gebeurde. Als het niet beter word blijft het vaak zo omdat er dan toch een deel in de hersenen kapot is. :-\ Net als bij mensen. Sunny heeft het in de 2.5 mnd die hij daarna nog geleefd heeft niet meer gehad. Sunny had nierproblemen. :'(
Sterkte. :-*
Door avalon
#155410
Ik kan me er enigzins iets bij voorstellen hoor. Mijn nicht heeft het ook gehad en die is een tijd lang verlamd geweest aan 1 kant. Ze is moeilijk te verstaan, maar is verder vrij goed hersteld. Ze kan alleen haar hobby niet meer uitoefenen (paardrijden), ze is haar gevoel voor evenwicht kwijt en haar kracht.

De setter van mijn ouders heeft ooit een epileptische aanval gehad, dat gaf ongeveer het zelfde beeld als wat jij schetst (raar doen in de slaap, dronken lopen). ligt dit soort verschijnselen dan zo dicht bij elkaar?
Door Francisca
#155414
Het gebeurd allebei in de hersenen. En je hersenen sturen je lichaam weer aan. :-\
Ik hoop dat de hond van je oom weer opknapt.
Door lekker kort
#155523
Hoi Renate,

Wat een ellende mijn Margreet heeft het gehad maar dat was zo zwaar geweest en die heb ik in laten slapen ook gezien haar hoge leeftijd, ze verzette ook geen stap meer.

Het is nu afwachten maar je hebt grote kans dat het een wankele hond blijft, maar ik heb hier in pension ook honden gezien die weer wonderbaarlijk opknapte en nog jaren geleeft hebben al of niet met een scheef hoofd, het hangt er vanaf hoe zwaar het infarct geweest is.

Veel sterkte Fritz
Door Lisa
#155692
Dieren kunnen soms wonderbaarlijk snel herstellen zodat het prima dierwaardig leven is. Een kat van mij heeft dit gehad, werd er eerst aan infarct ook gedacht maar later aan hersentumor. Zij herstelde vrij vlot qua evenwichtsverlies. Je bleef het wel zien, maar ze viel steeds minder vaak om, alleen die scheve kop bleef.
Misschien dat voor deze hond een rustige donkere kamer wel prettig is voorlopig? En afwachten wanneer de hond zelf aangeeft weer meer drukte te willen of aan te kunnen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#156118
Heel vaak herstellen ze vanzelf wel weer. Je kunt het nauwelijks beinvloeden met medicijnen.
Ik heb een keer een oudere hond gehad die kreeg het terwijl ik op vakantie was, op zijn logeeradres. Toen ik terugkwam was het net de dag ervoor gebeurd en hij kon helemaal niets meer. Hij lag op zijn zij en was hardstikke misselijk. De dierenarts wilde hem al in laten slapen maar de oppas had gewacht tot ik terug was.
Binnen een week was hij weer de oude. Eerst liep hij alleen maar rondjes, maar na een week was hij weer helemaal de oude, zonder restverschijnslen.
Meestal houden ze er wel wat aan over, een scheve kop of zoiets, maar op een enkele uitzondering na herstellen ze goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door