Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1556079
Ik vroeg me eigenlijk af of fruit samen met je vlees mag gegeven worden of moet je dat op een appart moment geven?
Ik heb immers geprobeerd om Nena deze middag een fruitmixje te geven maar ze haalde er na enkele likjes haar neus voor op en daar stond ik met mijn fruit  ;)
Dus nu vroeg ik mij af of ik bvb wat fruit onder vlees mocht mengen of werkt dat in op elkaar zoals groenten en fruit samen zouden gisten in de maag.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1556248
Het zou inderdaad kunnen gaan gisten, niet elke hond heeft daar last van, dus dat zou een kwestie van proberen zijn.
Ik gooi eigenlijk alleen appel door de groentemix, daar hebben ze geen last van en verder geef ik eens een stukje fruit uit de hand.
Ook niet teveel fruit geven, want het bevat natuurlijk best veel suikers.
#1556374
Ik wil niet te veel yoghourt gaan geven omdat we met Nena al heel wat hebben afgesukkeld met jeuk ( en die is nu terug  >:(  nadat het een hele tijd goed ging)
We zijn een paar maanden geleden naar eten toe heel wat stappen terug gegaan, enkel rauw en één soort kvv waarmee haar eliminatiedieet héél goed ging, geen extra's meer en stilletjes aan opbouwen.
De jeuk is terug terwijl ik niets nieuws vind in haar eten.  Alleen enkel de groenten appart gaan geven i.p.v. in een mix en alleen wortel, broccoli en bloemkool.

Nu wil ik echter graag regelmatig een kiwi bij gaan geven omdat dit een "natuurlijk antistress middel" zou zijn omwille van alles wat er in zit maar kiwi is nu niet meteen het meest zoete natuurlijk ( vind ik zelf)

We gaan deze middag een tijdje weg dus ik heb een kong gevuld met appel,banaan, klein beetje yoghourt en een kiwi.  Ingevroren zodat ze er langer werk aan heeft...
Ik had nog een beetje over en daar heeft ze toch een beetje van willen proeven dus 't is afwachten of ze haar ijsje opeet

Hoe merk je dat dan dat het aan het gisten gaat in de darmen?  Diaree of gerommel in de buik of...
Door Exect
#1556840
hallo
Omdat ik in Thailand woond 4 jaar al, en ook in een dorp heb gewoond dat dicht tegen de bergen aan lag, plaats heet uteradit , en ik te weten ben gekomen dat daar nog een soort wilde wolf leef , ben ik af en toe op onderzoek uitgeweest om nou eens te zien wat z,n dier nu eet . en inderdaad ook heb ik zijn uitwerpsels onderzocht , dat ziet er pressies zo uit als van een vos dus als je ooit eens in Holland door e,d duinen wandeld kijk eens goed . Maar ik wil hier mee zeggen dat een dier gelijk een wolf dus ook onze huishond graag soort bessen en wortelen  eet ,,, of die wolf het even gelijk met vlees eet heb ik niet kunnen ontdekken , De peen is  geen peen zoals wij kennen nee wortels / knol gewas van sruiken  met eigen ogen gezien  Nou ja verrekijker ahha  . Ik zelf geef elkedag fruit van alles maar geen druif Maar ik heb geen wolf gezien die een bloemkool eet grap heeeeeeeeeeeeee  :D
grt Henk te Thailand
#1556990
Tja, een banaan zal een wolf ook wel niet gaan plukken in de boom  :D
Ze heeft het toch half opgegeten en toen we thuis kwamen en ze terug in de living kon heeft ze eerst Bono zijn kong verder leeggemaakt en dan nog haar andere helft die  ze had laten zitten.  Nu morgen maar eens kijken wat ze produceert  ;D

De jeuk en de uitslag in de oorschelpen...duidelijk een allergische reactie zei de dierenarts deze morgen dus we gaan maar terug op zoek  :-\  Hoewel ik moeilijk kan geloven dat het in haar eten zit want dat ging al maanden goed
Door ~anna~
#1558126
ik zou een hond alleen maar inlands fruit geven, en zeker geen banaan of kiwi.
een van mijn honden heeft ook veel last gehad toen ze jong was van haar oren.
denk dat alleen een natuurlijke dierenarts je kan helpen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 21 mar 2010, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1558177
Een specifieke reden waarom je geen buitenlands fruit wil geven?

De kiwi is niet echt voor de oren hoor.  Trouwens naar de DA geweest en geen oorontsteking maar echt een allergische reactie terug op??? ( en al zeker niet op de banaan of kiwi want de oren zijn al gestart voor we met de kiwi begonnen.)
Door ~anna~
#1558185
Veerle-scrappyToo schreef: Een specifieke reden waarom je geen buitenlands fruit wil geven?

De kiwi is niet echt voor de oren hoor.  Trouwens naar de DA geweest en geen oorontsteking maar echt een allergische reactie terug op??? ( en al zeker niet op de banaan of kiwi want de oren zijn al gestart voor we met de kiwi begonnen.)
waarom buitenlands fruit voeren? het komt van ver en is zo onnatuurlijk.
ik voer graag fruit maar dan wel wat gewoon hier groeit en van het seizoen.
ik heb het ook meegmaakt dat het geen oorontsteking was, maar vermoedelijk werd veroorzaakt door een allergie.
een gewone dierenarts kan dan verder niks meer.dus enige optie een natuurlijke dierenarts.
mijn hond mag om die reden geen gevolgelte en graan meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door