Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1555788
hallO

Ik weet even niet onder welk kopje ik de vraag zal stellen dus excuses als ie in t verkeerde hoofdstuk staat.
Boef krijgt zo'n beetje 2/3 van zijn (week)maaltijden in Barf, 1/3 in KVV.
Nu ga ik binnenkort twee weken op vakantie en mijn ouders zorgen voor Boef.
Ik wil hun niet opzadelen met de botten, de grammen en verhoudingen dus lijkt 't mij het beste om Boef in
die periode alleen KVV te geven - natuurlijk met de nodige variatie in dieren & merken.

Is dit een goede beslissing? Kan er wat 'mis gaan' omdat ie nu meer Barf krijgt dan KVV?
Alvast bedankt, t is misschien een overbodige vraag maar ik stel 'm toch.
Hij reageert nu trouwens goed op de KVV-maaltijden.
Gebruikersavatar
Door Else
#1555898
Wij zetten de hond ook gewoon op kvv als we op vakantie gaan.
M'n schoonmoeder (waar die heen gaat) vindt de kvv al smerig :-X laat staan dat ik d'r ga opzadelen met zalmkoppen etc.....
't is niet optimaal voor onze hond ( doet 't op barf het beste) maar hij gaat hoogstens ietsje aan de race een dagje maar goed daar gaan ze niet dood aan toch??
Door mrloes
#1556173
hi

Dankjewel voor de reacties, een fijne geruststelling.
Ik kan altijd nog een paar porties klaar maken en invriezen van bv kippennekken met konijnenvlees.
Dat is peanuts, qua serveren en opeten!  ;)
Door Nadia
#1556271
in juni gaat Kain 2 weken naar mn schoonouders. Ik heb met hun overlegd. Ik maak gewoon zakken waar ik alles instop. En schrijf dan op elke zak voor welke dag het is. (ma di wo enz) dan hoeven ze maar 1 eruit te trekken en in de bak te mikken en te geven. Easy! Ik ben blij dat ze daar niet moeilijk over doen. Als we nu een dagje daar zijn dan neem ik ook wel eens het eten voor Kain mee. Ze zijn dus wel al wat gewend.
Alleen de pens hadden ze liever niet :P
Nou ja, 2 weken zonder pens is ook geen ramp lijkt me.

Maar om je vraag te beantwoorden, het is helemaal geen ramp om je hond voor de vakantie op kvv te zetten. Wellicht kun je al 2 3 dagen van te voren er mee beginnen, zodat je ouders niet met de eventuele diarree zullen zitten!
Door Emmanuelle
#1556294
Wat ik me dan afvraag: is AllAnimal dan bijvoorbeeld geen oplossing?
Dat is gemalen, maar wel een volledig proodier...
Ik ken er niet zoveel van hoor, ik probeer alleen maar mee te denken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door