Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1555662
honden voeding.xlsx (10KB)  dit heb ik nu voorlopig samen gesteld  moet alleen nog lam zien te krijgen en zal heel moeilijk worden geit
Dit is een  gemiddelde week  schema  kan niet alles op vleesgebied krijgen (kopen)
7 Exect  naam hond                    pup 7 maanden     850 grm per dag

Maandag                 500 gram ochten,s   Vleesbot   kip /eend        Avond,s    300 gram spiervlees   rund                                  

Dinsdag                   500 gram                   ochtend,s  Vleesbot  Kip /rund                        avond,s    150 grm groentemix  /fruit mix         orgaan    300 gram          
                                     
woensdag       vis dag       500 gram zalm    Avonds    fruitmix       +  vis van andere soort dan ochtend,s 300 gram            
                                     
Donderdag               500 gram   ochtend  vleesbot   eend  /rund                     Avonds    300 gram   spiervlees   rund     / kip                                    
                                     
Vrijdag,s                  500Gram   ochtend   vleesbot   kip                         avonds      groente mix   150 gram                                                     300gram orgaan    rund      
                                     
Zaterdag,s                     500 gram  ochtend   vlees /bot  eend                    avonds      spiervlees      kip/rund   300 gram        =+ fruit mix                                  

Zondag,s                 500 gram spiervlees    eend  /rund +  1 lbot   weinig bevleest                                avond,s         groente mix 150 gram        200 gram orgaan vlees alle soorten                                        
                                     
per week is dat  2500 grm vleesbot          1400 grm spiervlees     800 gram vis                             800grm   orgaan vlees            450 gram groente mix                totaal 5950 gram per week  
                                     

Fytsi         300 gram per dag      Bos 350 gram per dag          menu van zelfde zie bovenstaand     leeftijden 3 en 2jaar    zijn shi,shu,s                                
2100 gram per week fitsy                         bos  2450 grm per week      
                                     
mimi        voer op het oog    nu 8 weken    jong pup shishu                                    

grt Henk te Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op za 20 mar 2010, 04:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1556285
Op dinsdag voer je vleesbot van Rund, dat zou ik niet doen. ZEKER niet voor een pup. Is te hard. Op de donderdag heb je dit ook.

43,5 % vleesbot
24.35 % Spiervlees
14% Vis
10.45% orgaan
7.80% groente

Tis opzich wat veel vis en wat weinig orgaan.

Je voert kip, eend en rund. En min 2 soorten vis. Ik hoop dat het lukt met de lam en geit, want dan zou een mooie toevoeging zijn!
Ziet er voor de rest netjes uit!
Door Exect
#1556346
[quote="Nadia"]
Op dinsdag voer je vleesbot van Rund, dat zou ik niet doen. ZEKER niet voor een pup. Is te hard. Op de donderdag heb je dit ook.

43,5 % vleesbot
24.35 % Spiervlees
14% Vis
10.45% orgaan
7.80% groente

Tis opzich wat veel vis en wat weinig orgaan.

Je voert kip, eend en rund. En min 2 soorten vis. Ik hoop dat het lukt met de lam en geit, want dan zou een mooie toevoeging zijn!
Ziet er voor de rest netjes uit!
[/quote]
Ok  ik bedoel met rund dat is een bot rib wat je kan buigen/verend  en meer om dat hij dan het vlees er af kan peuzelen    dus bij bot is hoofdzaak  is de kip of eend met vlees bot    i kan doen en geven wat jij zegt    minder vis en meer orgaan  geen probleem daarom heb ik bewust 1 dag vis ingevoerd  daar kan je makelijker van afwijken dan van vlees  en soms kijk ik gewoon een dag of 2 dan geef ik meer of minder van eenbepaald soort vlees  lam kan ik kopen  wel ver weg maar toch  heb nu ook een makro gevonden  kan zelfs daar struisvogel of jaja pauw of duifjes MAAR pffff duur Maar ok ja ik denk zelfs duurder het barf hier dan in Ned ben per dag z,n 4a/5 euro kwijt ahahah  3  1.2 euro voor de Pup herder en 1 euro voor de shishu,s ahahha  .  Kijk ik heb  wel redelijk veel ervaring maar in Holland en moet toegeven e.d laaste 8 jaar gaf ik alleen Carnibest

grt Henk et Thailand
Door Exect
#1556347
[quote="Nadia"]
Op dinsdag voer je vleesbot van Rund, dat zou ik niet doen. ZEKER niet voor een pup. Is te hard. Op de donderdag heb je dit ook.

43,5 % vleesbot
24.35 % Spiervlees
14% Vis
10.45% orgaan
7.80% groente

Tis opzich wat veel vis en wat weinig orgaan.

Je voert kip, eend en rund. En min 2 soorten vis. Ik hoop dat het lukt met de lam en geit, want dan zou een mooie toevoeging zijn!
Ziet er voor de rest netjes uit!
[/quote]
ik heb er gewoon wat bijgedaan  haah 200 gram per week orgaan er bij dus ? een pup moet goed eten  toch zit nu op z,n 5950 gram per week  nou een pup mag tot 6000  gram toch op 7 maanden leeftijd  ? en zoals ik zij  kijk om 2 dagen en doe of haal er wat van af van vlees .    kijk ik vindt persoonlijk vis top, kan hier alles kopen van een markreel tot  mooie grote gamba,s eet een hond ook  really ook  crab tonijn  vers allemaal.  . destijds voerde een vriend van mij in Ned  5 dagen alleen vis met  fruit en 2 dagen vlees  bot  orgaan alles dus  en ongelooflijk die hond van hem ook een Dh zat ook vol in de africhting  supper gewoon  kijk maar naar de pool honden  die daar dan leven he , eten alleen vis  Kan hier ook heel veel gedroogd vis kopen  .en gedroogde kleine garnaaltjes
Wilde in eerste instante het ook hier in Thailand gaan voeren . omdat alles op vlees gebied en wat ik hier las moeilijk te krijgen of helemaal niet dus en dan nog de hitte bederft zo onder je handen ahhaha het vlees  stink na 30  minuten al . van af de markt tot huis
Door Nadia
#1556618
Ik besef dat het allemaal een beetje behelpen is in Thailand. Wellicht kan je je hondje wel wat meer vis geven. Dat weet ik niet. Zo ervaren ben ik niet. Ik hoop dat er nog iemand op terug komt. Voer wel niet teveel Tonijn! Daar zit teveel kwik in.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1556623
[quote="Nadia"]
Op dinsdag voer je vleesbot van Rund, dat zou ik niet doen. ZEKER niet voor een pup. Is te hard. Op de donderdag heb je dit ook.

43,5 % vleesbot
24.35 % Spiervlees
14% Vis
10.45% orgaan
7.80% groente

Tis opzich wat veel vis en wat weinig orgaan.

Je voert kip, eend en rund. En min 2 soorten vis. Ik hoop dat het lukt met de lam en geit, want dan zou een mooie toevoeging zijn!
Ziet er voor de rest netjes uit!
[/quote]

Super dat je het uitgerekend hebt Nadia!

Ik zou, als het mogelijk is, wat meer orgaan geven, miss 1 botmaaltijd vervangen door een orgaanmaaltijd.
Om aan je afwisseling te komen zou ik meerdere soorten vis geven, omdat dat bij jou makkelijker verkrijgbaar is.
Daarnaast miss 1x in de week iets van lam of geit, kop ervan kan ook op den duur.
Door Exect
#1556665
[quote="May Linn"]
Super dat je het uitgerekend hebt Nadia!

Ik zou, als het mogelijk is, wat meer orgaan geven, miss 1 botmaaltijd vervangen door een orgaanmaaltijd.
Om aan je afwisseling te komen zou ik meerdere soorten vis geven, omdat dat bij jou makkelijker verkrijgbaar is.
Daarnaast miss 1x in de week iets van lam of geit, kop ervan kan ook op den duur.
[/quote]
dank je wel ... ja vis is mijn favoriet  haha ik kan alles kopen maar dan meerder dagen vis of gewoon die ene dag  /?  lam is geeen probleem haal ik bij de makro ook al kost het veel maar is niet erg . geit lijkt heb geinf een bijna onmogelijke opgave :!  en oorgaan van nu 800 naar 1 kilo o.k per week  maar hij gaat niet pfff dunneee 
dank je wel
grt Henk te Thailand
Door Nadia
#1556762
Je moet even kijken welk orgaan je voert. lever laxeert, pens ook. hart en nier niet zo.. Van lever en nier hebben ze sowieso niet veel nodig!
Door Exect
#1556766
misschien dom maar toch vraag ik het ?
stel ik zal 3 dagen vis geven volledig en veel soorten,,. en de ander dagen vlees  / vlees bot en orgaan  kan dat of???

dank Henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1556795
[quote="Exect"]
misschien dom maar toch vraag ik het ?
stel ik zal 3 dagen vis geven volledig en veel soorten,,. en de ander dagen vlees / vlees bot en orgaan kan dat of???

dank Henk te Thailand
[/quote]

instinctief zou ik zeggen ja, want ik denk namelijk dat je dan prima compleet voert, zeker meegenomen de omstandigheden uit welke vleessoorten je kan kiezen.
Ik weet dat ze in andere landen, bv husky's ook veel vis voeren omdat nu eenmaal meer voor handen is.
Maar zou zeggen probeer het uit, je ziet aan de ontlasting van je hond heel goed of ie een hele dag vis verdraagt (sommige honden gaan er nog weleens van aan de race), hier geen probleem met hele visdagen.
Als je dan 4 dagen verder compleet voert aan vleesbot, spiervlees en orgaan loopt je hond geen tekorten op.
Door Exect
#1556805
[quote="May Linn"]
instinctief zou ik zeggen ja, want ik denk namelijk dat je dan prima compleet voert, zeker meegenomen de omstandigheden uit welke vleessoorten je kan kiezen.
Ik weet dat ze in andere landen, bv husky's ook veel vis voeren omdat nu eenmaal meer voor handen is.
Maar zou zeggen probeer het uit, je ziet aan de ontlasting van je hond heel goed of ie een hele dag vis verdraagt (sommige honden gaan er nog weleens van aan de race), hier geen probleem met hele visdagen.
Als je dan 4 dagen verder compleet voert aan vleesbot, spiervlees en orgaan loopt je hond geen tekorten op.
[/quote]
  De graten zijn dan in verhouding met het bot van vlees  maar in graten zitten ook meer merg zeggen ze  soort lijm achtig . Ik heb van afgelopen week 1 dag vol vis gegeven en  zag alleen heel weing ontlasting  terug  dus ,,, maar eerlijk  ik gaf er ook fruit en groente  bij
Maar stel het zal kunnen zo blij 
Door Too
#1556938
Ik denk ook dat je best wat meer vis kunt geven,
volgens mij krijgen de honden van Esther [EstherQ] in Estland ook veel meer vis dan de gemiddelde BP-hond.

Ik heb trouwens steeds zo'n beeld voor ogen... Henk en 'mevrouw Henk' heel hard rennend naar huis met de barf-oogst  :D
Door Exect
#1557408
[quote="Too"]
Ik denk ook dat je best wat meer vis kunt geven,
volgens mij krijgen de honden van Esther [EstherQ] in Estland ook veel meer vis dan de gemiddelde BP-hond.

Ik heb trouwens steeds zo'n beeld voor ogen... Henk en 'mevrouw Henk' heel hard rennend naar huis met de barf-oogst  :D


[/quote]
Ik denk er ook zo over maar gek toch ,, toch denkl ik steeds eeen wolf als we daar van uit gaan en de meests barf  denk zo is een echte vlees eter .:!  en vis???  zoals ik al heb gezegt ik heb ook tegen de bergen aan gewoond en heb wolf (soort) gezien  en ook gezien wat die at en ook een beek wat door de bergen loop maar  hoe zal een wolf een vis uit z,n beek krijgen??  het is gen ysbeer of beer welk in ed beken  ed zalm er uit vissen met hn poten dusss 
J adat beeld van jou is erg goed zo gaat dat ook ongeveer alleen vliegens vlug met een schooter  maar toch de hitteeeeeeee  en als de markt om de hoek is loop ik erg hard hahah
dank voor je tegen reactie 
grt Henk et Thailand
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door