Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1556124
Frank is de laatste tijd extreem hongerig en jat alles wat los en vast zit. ooit ben ik zelfs bang dat hij zo hongerig is dat hij Zoë wil barfen  ;)
Omdat ik het toch ook wel sneu vind dat hij zo'n honger heeft heb ik em net een paar rauwe wortels gegeven. Daar wil hij wel op knabbelen. Is dat nu een verantwoorde snack voor hem of mag dat eigenlijk niet.
Even ter info: Frank is pas ontwormd, is al te zwaar en krijgt 500 gram  barf per dag voor zijn 30 kg die hij zou moeten wegen. Ik durf hem niet minder te geven omdat hij al zo extreem hongerig is.

groetjes van Hanna.
Door ulla
#1556155
Rauwe wortels kunnen geen kwaad,maar hij heeft er niets aan.
Misschien kan je iets meer groenten aan zijn menu toevoegen?
Door hannabelgje
#1556164
hij heeft voor mijn idee dan iets om op te knabbelen zonder dat hij er nog dikker van wordt.
Hij heeft laatst ook een heleboel kippengraan gegeten omdat hij zo'n honger heeft. Niks is meer veilig voor hem.

groetjes van Hanna
Door 202Spots
#1557150
hannabelgje schreef: Frank is de laatste tijd extreem hongerig en jat alles wat los en vast zit. ooit ben ik zelfs bang dat hij zo hongerig is dat hij Zoë wil barfen  ;)
Omdat ik het toch ook wel sneu vind dat hij zo'n honger heeft heb ik em net een paar rauwe wortels gegeven. Daar wil hij wel op knabbelen. Is dat nu een verantwoorde snack voor hem of mag dat eigenlijk niet.
Even ter info: Frank is pas ontwormd, is al te zwaar en krijgt 500 gram  barf per dag voor zijn 30 kg die hij zou moeten wegen. Ik durf hem niet minder te geven omdat hij al zo extreem hongerig is.
groetjes van Hanna.
Er word aangeraden om niet meer dan 30% van z'n maaltijd aan wortels geven,1 grote wortel weegt hoeveel?
Ik denk dat je best wel 2 wortels per dag kan geven hoor, hij kluift er lekker van, heeft toch wat in z'n maag
en word er niet dik van,en 'n wortel heeft wel voedingswaardes hoor,
wortels bevatten o.a calcium, potassium en Beta Carotene wat omgezet word in  'n enorme hoeveelheid Vit A. (goed voor de ogen)
Wortels zijn gezond hoor!! Laat maar lekker kluiven! ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1557732
hier krijgt mn te dikke loeka ook 2x per dag een worteltje  :biggrin2:
tijdens het schillen van de wortels had ze interresse en aangezien ze iets te zwaar was heb ik dit aangeboden .
nu 1 maand verder (en met aangepast mager menuutje) begin ik pas een beetje verschil te zien en begint ze zelfs speelser te worden
Door 202Spots
#1557828
Aquillo schreef: Een wortel bevat veel suikers dus daar zou ik niet te veel van geven.
Ter vergelijking..de totale suikerwaardes per 100 gram :
Appel 10.10 gram
Rode bietjes 6.76 gr
Sperziebonen 3.26 gr
Bataat 4.18 gr.
Dan vind ik de wortel met 4.74 gr. wel meevallen hoor,
en zou ik nog steeds liever 2 wortels geven dan 2 appels.. ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1557914
Bij mijn honden komt een opgeknabbelde winterpeen er van achteren net zo weer uit als ze hem hebben opgegeten. Het verteerd dus totaal niet, gewoon een keutel helemaal oranje gespikkeld :biggrin2:
Dus het vult leuk de maag, maar wat voedingswaarde betreft te verwaarlozen op die manier!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1557954
Sanyo schreef: Bij mijn honden komt een opgeknabbelde winterpeen er van achteren net zo weer uit als ze hem hebben opgegeten. Het verteerd dus totaal niet, gewoon een keutel helemaal oranje gespikkeld :biggrin2:
Dus het vult leuk de maag, maar wat voedingswaarde betreft te verwaarlozen op die manier!
klopt , hier komt t ook met spikkels eruit  :biggrin2:
loeka krijgt t alleen als bezigheid en vulling erbij zodat ze niet zo loopt te zeuren om eten .
ondanks ze ( nog steeds ) een beetje te dik is blijkt ze hiermee veel meer tevreden te zijn dan dat ik het menu meer verminder ( ook al krijgt ze magerder barf)
Door hannabelgje
#1558109
Nadia schreef: Hoe komt dat?? Wat voer je hem?? Hoeveel beweging krijgt hij??
Hij krijgt 500 gram barf per dag. Ik voer hem twee keer per dag. Hij krijgt per dag 100mg carprofen en 5mg prednisolon. Gaat het erg slecht met hem dan krijgt hij 150mg carprofen. Hij wordt meestal vijf keer per dag uitgelaten varierend van 10 min tot maximaal een half uur. Dat half uur gebeurd maximaal 1X per week.
Toen hij nog brokken at was hij altijd aan de magere kant en hij luste niks, je kon alles op het aanrecht ed laten liggen, hij raakte niks aan, zelfs hondenkoekjes waren veilig voor hem.
Nu heeft hij een Zoë erbij gekregen en eet hij iets wat hij ontzettend lekker vindt. En hij krijgt natuurlijk nog zijn prednison. Nou is voor zijn gewicht die 5mg rdelijk te verwaarlozen volgens de da.

groetjes van Hanna.
Door nanna
#1558121
misschien een idee geef hem wat spercibonen door het eten vult en zet niet aan.
Onze engelse bulldog is 30/32 kilo en eet gemiddeld 800 graag of zelfs meer en is niet dik hoor gewoon een stevige bull
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1558327
Toen ik met Sem begon met eerst kvv en vlak daarna BARF had ze ook enorm honger en viel ze echt flink af. Ik heb haar toen op 800 gr per dag laten beginnen. Op een gegeven moment kwam ze daar weer op aan en uiteindelijk kreeg ze 400 gr. per dag. (Sem woog zo'n 22 kg; dan was ze mooi slank) Ik weet niet hoe lang je al BARFt met Frank?

En even offtopic, maar de combinatie van Carprofen en Prednisolon; is dat wel goed?
Sem (ook eb) heeft prednison gehad(ook een lage dosering), maar mocht daar echt geen pijnstillers bij gebruiken in verband met mogelijke maagbloedingen. Toen ze pijnstillers nodig had, kreeg ze geen prednison meer, maar atopica. Edit: ze kreeg Cortaphen forte toen ze pijnstillers nodig had. Toen ze meer pijnstillers nodig had kreeg ze atopica.
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op ma 22 mar 2010, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evelyn02
#1558696
202Spots schreef: Er word aangeraden om niet meer dan 30% van z'n maaltijd aan wortels geven,1 grote wortel weegt hoeveel?

Ik heb ook het idee dat de wortels er gewoon in stukken weer uit komen. Zit er dan geen cellulose in de celwanden van wortel? Als dat er wel inzit hebben ze toch helemaal niets aan de wortel en is er dan een reden om niet meer dan 30% te geven? Maar het zal wel niet zo simpel zijn.
Mijn honden zijn er ook dol op en vinden het heerlijk een stuk wortel te krijgen bij de koffie  ;D
Laatst gewijzigd door evelyn02 op ma 22 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door