Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1555601
Mijn honden krijgen vleesbot van konijn, eend en kip. Spiervlees van rund, hert, lam, paard en geit en orgaan van kip, eend, rund en schaap.
Is dit genoeg variatie of zou ik nog andere botten moeten voeren?

groetjes van Hanna.
Door Linda & Kay
#1555625
Hoe meer, hoe beter. Maar als je niet aan meer kan komen, dan is dit volgens mij harstikke goed!
Door Nadia
#1555636
Is prima hoor! Zijn 9 verschillende diertjes.. Ik mis alleen nog iets van een visje..
Door Exect
#1555641
Nadia schreef: Is prima hoor! Zijn 9 verschillende diertjes.. Ik mis alleen nog iets van een visje..
Als je echt niet meer dan 4 soorten vlees en wel allerlij soorten vis kan krijgen (kopen)  is dat dan een probleem  4 is hier voor mij tot hedden het maxumum ben nog bezig evt voor geit maar dat is ver weg  dit verkoopt alleen de islamiet als er evt geslacht wordt:!

Grt Henk et Thailand
Door Nadia
#1555659
Als het niet gaat dan gaat het niet, ik voer Kain 12 verschillende dieren en 3 verschillende visjes. Maar das echt mega luxe!
Door Exect
#1555666
Nadia schreef: Als het niet gaat dan gaat het niet, ik voer Kain 12 verschillende dieren en 3 verschillende visjes. Maar das echt mega luxe!
dank voor u reactie .
Vis kan ik hier zoveel ik wil kopen van inktvis (zonder inkt heahah)  tot ja eigenlijk alles
grt hnenk te Thailand
Door hannabelgje
#1555673
Ze krijgen kabeljauwfilet af en toe en af en toe zalmsnippers.
Zodra het buiten beter is zal ik eens zalmkoppen gaan proberen.
Ze hebben in het verleden wel ooit lamsribben gehad, maar Zoë heeft daar vaak moeite mee. En het is ook erg prijzig.

groetjes van Hanna
Door Nadia
#1555676
Je moet gewoon kijken wat in je eigen budget past en daarop inspelen. nu heb ik geen heel ruim budget, maar heb het geluk altijd mooi gebruik te kunnen maken van mooie aanbiedingen hier in het zuiden. Ideaal.

@ Henk. Nederland is een volwarend BARF land. Hier is het makkelijk aan verschillende dingen te komen. 4 diersoorten is in princiepe voldoende, als je daarnaast vis kunt voeren (probeer zo veel mogelijk vette vis, zoals zalm en sardien, in inktvis zit niet zo heel veel voedingswaarde, maar voor de afwisseling zeker een optie).
Welke dieren kun je over de regel aankomen?? Is het niet mogelijk om een heel lam/jong geit te kopen?? Dat je die zelf in stukken hakt.. Beetje barbaars, maar wellicht goedkoper.
Door hannabelgje
#1555682
Ik woon ook redelijk in het zuiden, over welke aanbiedingen heb jij het?  :)

groetjes van Hanna.
Door Nadia
#1555687
Die van Jolanda, kun je leuk inkopen doen, Nova heeft regelmatig leuke spulletjes. Ik heb nu een oproepgeplaatst voor rundvlees. Goed verzamelplaats in de gate houden. De Naanhof heeft vaak leuke aanbiedingen. In Puth kun je fijne halal spulletjes kopen.
Door Exect
#1555689
Nadia schreef: Je moet gewoon kijken wat in je eigen budget past en daarop inspelen. nu heb ik geen heel ruim budget, maar heb het geluk altijd mooi gebruik te kunnen maken van mooie aanbiedingen hier in het zuiden. Ideaal.

@ Henk. Nederland is een volwarend BARF land. Hier is het makkelijk aan verschillende dingen te komen. 4 diersoorten is in princiepe voldoende, als je daarnaast vis kunt voeren (probeer zo veel mogelijk vette vis, zoals zalm en sardien, in inktvis zit niet zo heel veel voedingswaarde, maar voor de afwisseling zeker een optie).
Welke dieren kun je over de regel aankomen?? Is het niet mogelijk om een heel lam/jong geit te kopen?? Dat je die zelf in stukken hakt.. Beetje barbaars, maar wellicht goedkoper.
hahhaha Nee
dat zal niet gaan  , Eerlijk ik heb het goed dus wat financieel; zal het niet liggen   , het is gewoon een heel ander cultuur  bijv varken pf in over vloed / Kip volledig
 eend dito  Vis in overvloed groente,s fruit top  ,maar daar tegen over beef mondjes maat  , ik doe nu steeds een bestelling bij e,d zelfde slager op de markt en haah dat is niet zo markt als in Ned, OOk pens ahha dat is een gewoon produkt hier kan je echt niet vuil kopen  en je betaal daar net zo veel voor als in Ned biefstuk  hier betaal je voor 1 kilo beef  omgrkend 3 euro ook voor hart nier of lever  ,, ook pens  zelfs voor ribbetjes  die je kan buigen  , met wat vlees  gewoon 3 euro .  een Thai eet alles van een dier   , Hier   en bij  jullie eten honden kipkarkas  , nou een Thai eet dat ook gefrituurd of gemalen en wordt gebakken  . kan wel veel vertellen er over maar dat is denkelijk niet e,d bedoeling hier ahhahaah
grt Henk te Thailand
Door hannabelgje
#1555691
Ik heb ook meegedaan met de eendjes afgelopen week. Fijn een voorraad eend in de vriezer nu.

groetjes van Hanna.
Door Nadia
#1555834
Ga eens op onderzoek uit of varkens in thailand ook besmet kunnen zijn met ausjienksy (geen flauw idee hoe je het schrijft). Ik weet dat je dat in nl. niet kunt geven. In engeland kun je barfende honden wel varkensvlees geven. Wellicht is Thailand ook ausjiensky vrij. En heb je een spiervleesje erbij!
Door Exect
#1555852
Nadia schreef: Ga eens op onderzoek uit of varkens in thailand ook besmet kunnen zijn met ausjienksy (geen flauw idee hoe je het schrijft). Ik weet dat je dat in nl. niet kunt geven. In engeland kun je barfende honden wel varkensvlees geven. Wellicht is Thailand ook ausjiensky vrij. En heb je een spiervleesje erbij!
I deeeeeeeee zeg morgen gelijk doen zo dan heb je een asortiment pffffffffffffffffffffffffffffffff  dank je
Door Nadia
#1556121
Mocht het vrij zijn, dan raad ik je het niet aan om vaker dan 1x in de week te voeren. Varkensvlees is en blijft niet het gezondste vleessoort. Voor mens en dier niet. Zelf eet ik het ook niet vaker dan 1x in de week
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door