Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lindaw
#1555651
Wij hebben voor onze jongste hond enige tijd geleden Naturis geprobeert.
Hij is echt erg allergisch voor granen ed. Na contact met Naturis is me verzekerd dat we in hun voeding geen granen zitten.
Dit staat ook vermeld op de site. We hebben gekozen voor Geit om daar mee te gaan elimineren.
Maar bijna direct werd Fellow ziek, spugen, diarree enz.
Dus toen toch beter de Naturis onderzocht en wat schetste mijn verbazing.......er zaten granen in!
Ze maken de pensen ed dus niet schoon en er kunnen dus zeker stukjes granen en restjes inzitten.
Ik wil iedereen hiervoor graag waarschuwen, want het heeft bij ons voor veel problemen gezorgd.
En hoop voor anderen hiermee deze problemen te voorkomen.

Hieronder twee foto's van de granen uit slechts 200 gram nagekeken voeding.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1555955
Dat kan gebeuren omdat ze ws hele kippenmagen mee verwerkt hebben. Dus tja dan zitten er granen in. Daarom kun je een hond met een granen allergie beter voeren met eigen samengesteld voedsel. Dan weet je zeker wat er wel en niet in zit  ;)
Mijn hond heeft ook een granen allergie dus die krijgt namelijk nooit ongespoelde gevogelte magen. En ook geen magen van dieren die brokken hebben gegeten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1555996
[quote="Aquillo"]
Dat kan gebeuren omdat ze ws hele kippenmagen mee verwerkt hebben. Dus tja dan zitten er granen in. Daarom kun je een hond met een granen allergie beter voeren met eigen samengesteld voedsel. Dan weet je zeker wat er wel en niet in zit  ;)
Mijn hond heeft ook een granen allergie dus die krijgt namelijk nooit ongespoelde gevogelte magen. En ook geen magen van dieren die brokken hebben gegeten.
[/quote]

In de Geit-versie :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1556000
Trouwens wel een disaster als een hond op een paar van die korreltjes zo heftig reageerd. :-\  Ik zou dan toch ernsit over zelf samenstellen gaan denken.
Bedankt voor het plaatsen van de waarschuwing :)
Door Emmanuelle
#1556321
Goed dat je hier een waarschuwing zet!
Voor mij is het geen verrassing van dit te lezen, ik heb ook eventjes Naturis gegeven tot ik ook graan zag zitten (en niet in de kip-versie want die geven we niet)
1 van onze honden heeft een stofwisselingsziekte waarbij we echt moeten opletten met gluten maar heeft er gelukkig nooit op gereageerd (al geven we wel zo goed mogelijk glutenvrij) maar ik kan me voorstellen dat het voor een hond die zwaar allergisch is voor granen echt een probleem is.
Zelf gaan samenstellen is inderdaad een oplossing want dan weet je het beste wat erin zit, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen haalbaar is.
Als je graag KVV blijft geven vind ik persoonlijk Haaks Barf een aanrader.
Door Cindy de Wolf
#1556447
In alle complete versies van Naturis zit kippenbot. Hij vermaalt hierbij o.a. de nekken/krop en in de kroppen kan idd weleens wat graan achterblijven. Je loopt dus het risico bij alle complete versies dat je hiermee te maken krijgt. Maar vanuit Naturis zelf voegen ze geen granen toe. Dit is dus echt van wat de kip gegeten heeft wat er toevallig nog inzit. Je zou dan de Naturis 100% moeten proberen, daarin zit namelijk het botsoort van het dier, dus lam, lamsbotten, lamsvlees, lamsorganen. Bij eend; eendenbotten, eendenvlees, eendorganen etc etc.

Het is wel erg heftig als je hond daar zo op reageerd!
Door Lizzy
#1556458
[quote="Cindy de Wolf"]
In alle complete versies van Naturis zit kippenbot. Hij vermaalt hierbij o.a. de nekken/krop en in de kroppen kan idd weleens wat graan achterblijven. Je loopt dus het risico bij alle complete versies dat je hiermee te maken krijgt. Maar vanuit Naturis zelf voegen ze geen granen toe. Dit is dus echt van wat de kip gegeten heeft wat er toevallig nog inzit. Je zou dan de Naturis 100% moeten proberen, daarin zit namelijk het botsoort van het dier, dus lam, lamsbotten, lamsvlees, lamsorganen. Bij eend; eendenbotten, eendenvlees, eendorganen etc etc.

Het is wel erg heftig als je hond daar zo op reageerd!
[/quote]

Pfft, dat is zeker heftig, als je hond daar zo op reageert!

Ik denk dat je beter ook geen eend kunt voeren dan. Want eend krijgt ook granen en als hij daar de nekken/kroppen van vermaalt, heb e hetzelfde probleem. Sterker nog, ik denk idem met pens....
Door mysmoothcollies
#1556582
Hoi, ik heb juist gehoord (recent) van importeur tot Naturis zelf dat in Naturis in elke versie het bot van het dier zelf verwerkt zit . Dus in Eend zit eendenbot, in de Lam, lam, in de Geit zit geitenbot. Dus hoe verklaart het dan de granen??? De maag?
Door Emmanuelle
#1557285
Hoe verklaar je dan dat er op de etiketten van de rollen Naturis staat:
99% lam, 99% geit, ...  Die 1e % zijn de vitamines en mineralen.
En dat zijn de complete-versies hoor.
Dus hoe die granen daar komen...
BTW de producomschrijvingen lees je ook op de website van Naturis:
http://naturis.be/index/content/view/69/79/
Daar zie je het ook staan.
Je kunt er ook naar de grondstoffen kijken, in de rund en kip wordt alvast geen maag gebruikt.
http://naturis.be/index/content/view/42/63/
Of kan het misschien nog uit andere organen komen?
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op za 20 mar 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lindaw
#1558480
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Wij hebben het qua voeding met Fellow gelukkig allemaal op de rit.
Hij eet prima en we weten nu precies wat hij wel en niet kan eten.
Maar heftig allergisch voor granen is tie zeker.

Volgens Naturis zelf zitten er idd alleen botten in verwerkt van het dier waar het vlees van is. Dus geit met geiten botten.
En volgens hun zouden de granen alleen maar uit de pens kunnen komen.
Door Emmanuelle
#1558486
[quote="lindaw"]
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Wij hebben het qua voeding met Fellow gelukkig allemaal op de rit.
Hij eet prima en we weten nu precies wat hij wel en niet kan eten.
Maar heftig allergisch voor granen is tie zeker.

Volgens Naturis zelf zitten er idd alleen botten in verwerkt van het dier waar het vlees van is. Dus geit met geiten botten.
En volgens hun zouden de granen alleen maar uit de pens kunnen komen.


[/quote]

Ha ja, ik wist zelfs niet dat er in elke diersoort granen aanwezig waren in de pens.
Ik ben leek op dat vlak maar voor mij is het ook wel interessant om weten.
Maar in ieder geval: gelukkig is hij nu in orde en eet hij nu goed!
Onze hond heeft een stofwisselingsziekte, wij moeten ook proberen van gluten te vermijden want zij kunnen een epileptische aanval uitlokken.
Maar 't is niet dat hij een aanval krijgt van een paar graankorreltjes (gelukkig).

Groetjes,

Emmanulele
Door inni
#1563212
oepes, daar kwam waarschijnlijk die graankorrel in Berre's keuteltje van. Sinds enkele dagen eet hij ook hert van Naturis  (hij vindt reuze lekker en tot hiertoe nog geen problemen) en gisteren zag ik bij 't oprapen ineens een graankorrel zitten. Wel raar dat hij er niet op gereageerd heeft, er zat zelfs geen slijmlaagje rond.  :-\
Door Deesje
#1564441
ik lees het topic nu pas.. even een 'stomme' vraag misschien maar kan de reactie niet zijn gekomen door de 'vetheid' van het vlees..??
Door lindaw
#1564706
[quote="Deesje"]
ik lees het topic nu pas.. even een 'stomme' vraag misschien maar kan de reactie niet zijn gekomen door de 'vetheid' van het vlees..??
[/quote]

Er bestaan geen stomme vragen in mijn ogen.....
maar naar mijn mening is dat bij onze hond niet het geval geweest. Hij at al weken ervoor haaksbarf geit zonder enige problemen.
Achteraf gezien had ik het gewoon daarop moeten houden. Maar het is ons bekend dat hij hyperallergisch is voor granen.
En bij ieder product waar granen in zit, krijgt hij zo'n reactie als deze bij de naturus.
Dus wat mij betreft is het antwoord in dit geval, nee.
Door Gilmour
#1593625
Hier ook naturis geit en hert.
Bij toeval zag ik vorige week ook een granenkorrel in de voeding.
Ik heb het er wel uitgelaten, want weet hoe heftig het kan zijn als hij wel allergisch hiervoor zou zijn.
Onze andere hond had hier namelijk wel een allergie op :'(

Ik zit nog in overweging om Haaksbarf te gaan voeren alleen zit er geen leverancier bij ons in de buurt en van Naturis en carnibest wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door