Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#1554917
Robbie heeft regelmatig last van talg bulten die op een gegeven moment open knappen.
Één van die open geknapte bulten wil echter niet genezen en er blijft "troep" uit komen.
Deze plek is nu al bijna 3 maanden aan het ouwehoeren.

Afbeelding

Wat kan ik hier nu het beste aan doen? Groene leem misschien?
Door Robian
#1554968
Thanx.

Ik heb in ieder geval al de wondpasta van Groene Os besteld.
Volgens mij heb ik van hetzelfde merk wat jij nu aangeeft ook op een andere site al iets gezien.
Ik ga nog even rond neuzen  8)
Door Irish
#1555482
Hey dit is precies wat Kaatje nou ook heeft, ook naar aanleiding van talgbultjes, ookal had ik hem zelf open gemaakt om dit te voorkomen.
Ben nu bezig met honingzalf, maar ga dan ook nog groene leem scoren.
Door Cathelijn
#1555486
Irish schreef: Hey dit is precies wat Kaatje nou ook heeft, ook naar aanleiding van talgbultjes, ookal had ik hem zelf open gemaakt om dit te voorkomen.
Ben nu bezig met honingzalf, maar ga dan ook nog groene leem scoren.
Ik wilde juist nog honingzalf halen. Maar dat werkt bij jou dus niet zo in dit geval?
Door Irish
#1555531
Ik ben er vandaag mee begonnen, dus kan je nog niet echt zeggen dat het helpt..
Paar dagen terug talgbultje open gemaakt en er ook spul uit kunnen drukken, gisteren zat die plek er. Ben begonnen met spoelen met afgekoelde kamillethee, alleen daar wordt ze erg nerveus van  :o (Hijgen, door het huis blijven lopen, wellicht door de jeuk?) Nu zit de honingzalf er dus voor het eerst op en ze is gelukkig in haar mandje aan het slapen, dus denk dat het wel werkt tegen jeuk.
Door danielle1980
#1555538
telkens met waterstof spoelen en daarna droogdeppen.
dan zink erop.
dan iets erop zodat niet aan kan zitten.

ik heb groene leem al jaar lang gebruikt werkt niet genoeg, dan blijf je de hele dag bezig.
honingzalf , werkt niet.
Door Irish
#1555566
Kaatje heeft het pas echt net, dus wil toch eerst kijken of honingzalf / Groene leem haar kan helpen.
Want waar kan je waterstof en zink scoren?  :o Ook reformwinkel?
En hoe vaak doe je dan spoelen? Klinkt erg intensief..
Door danielle1980
#1555886
Irish schreef: Kaatje heeft het pas echt net, dus wil toch eerst kijken of honingzalf / Groene leem haar kan helpen.
Want waar kan je waterstof en zink scoren?  :o Ook reformwinkel?
En hoe vaak doe je dan spoelen? Klinkt erg intensief..
waterstofperoxide 3% ja, gewoon in spuitje doen of op de wond gieten als je makkelijke hond hebt.
tot het helemaal wit bruist en dan deppen.
ik doe het steeds als ik denk dat ze eraan willen zitten of het weer vies is.
in begin dus best veel
zinkzalf kan je denk elke drogist wel halen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door