Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1554560
Hallo allemaal,

Mijn hond heeft zojuist een dode egel met huid en haar helemaal opgegeten.
Kan dit kwaad? En zo ja, wat kan ik doen?

Groetjes Elizabeth
Door Lizzy
#1554601
Ik zou de DA even bellen. Misschien moet je dingen als wattenbolletjes of ontbijtkoek gaan geven. Laten uitbraken lijkt me, stekel-technisch, niet handig :-\

Sterkte :-*!
Door Elizabeth Bennet
#1554612
Ik heb de DA gebeld en zolang er geen symptomen zijn hoef ik niet in paniek te raken. Het is een grote Rottweiler en het was niet een heel grote egel. De DA legde ook uit dat de stekels van een egel veel zachter zijn dan dat wij denken.
Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1554613
Elizabeth Bennet schreef: Het lijkt me wel dat hij gewoon doodgereden is, hij lag nl aan de kant vd weg. Maar ik maakte me meer zorgen om die stekels.
oh ja zo, dat haalde ik niet uit je post..
Door Lizzy
#1554617
Elizabeth Bennet schreef: Ik heb de DA gebeld en zolang er geen symptomen zijn hoef ik niet in paniek te raken. Het is een grote Rottweiler en het was niet een heel grote egel. De DA legde ook uit dat de stekels van een egel veel zachter zijn dan dat wij denken.
Bedankt voor jullie reacties.
Daar heeft hij wel een punt hoor (geinige woordspeling :biggrin2:). Maar de uiteinden zijn wat puntig. Ik zou zelf, geloof ik, wat ontbijtkoek zou geven of pens. Just to be sure.
Door Elizabeth Bennet
#1554619
Na jouw eerste reactie, Lizzy, had ik mijn man al naar de supermarkt gestuurd om ontbijtkoek te halen. Hij zal zo wel terug zijn en dan geef ik het gelijk. Thanx..............
Door Greece
#1554631
Nadia schreef: Een hele egel :o Hoe kan dat gebeuren??
Grote Rottweiler en kleine egel; hap, slik, weg.. :)
Door Greece
#1554663
Nadia schreef: Gaat dat zo snel??? Gekke hond!!
Denk het wel, vooral als de stekeltjes (en die zijn zacht als het geen volwassen egel is) maar de goede kant opstaan. ;D
Maar schrikken is het wel.  :-[
Door Elizabeth Bennet
#1554725
Ik heb idd nogal een 'gekke' hond, wat hij allemaal al wel niet naar binnen heeft gewerkt.............een sok, kinderhandschoen (kwam er pas na drie dagen weer uit, uitgespuugd dus), halfdode vissen bij de zeedijk, krabben. Ik denk dat dankzij BARF hij het allemaal overleeft. Maar ach, voor mij blijft hij toch de allerliefste hond vd wereld.............
Door Greece
#1554753
Elizabeth Bennet schreef: Ik heb idd nogal een 'gekke' hond, wat hij allemaal al wel niet naar binnen heeft gewerkt.............een sok, kinderhandschoen (kwam er pas na drie dagen weer uit, uitgespuugd dus), halfdode vissen bij de zeedijk, krabben. Ik denk dat dankzij BARF hij het allemaal overleeft. Maar ach, voor mij blijft hij toch de allerliefste hond vd wereld.............
En zo is het maar net.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door