Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1554662
Ik zat het me van de week ook af te vragen. Ik wil volgende week Arno weer eens naar het IC sturen, en zou wel weer eens een paar kilo lamsribben willen hebben...
Door Mevroi Kruim
#1554880
Fige schreef: Vraagje, zijn lamsribben ook geschikt voor beginnende barfers?
Nee, dat is echt voor gevorderden. Het is hard werken en deskundig knagen.
Gebruikersavatar
Door Else
#1554888
Toch vraag ik me altijd af wanneer is je hond nou een ervaren barfer??
Onze hond doet dit sinds een maandje of 4 en heeft vanaf begin af aan alles zo zorgvuldig gekauwd dat ik nooit echt bang ben geweest voor verslikken/ te grote stukken naar binnen werken. Hij kauwt zelfs op elke kippennek 5 keer.
Voor mijn idee ligt het er m.n. aan hoe je hond eet en of die dat zorgvuldig doet of je het wel of niet kan geven, of trek ik dan een verkeerde conclusie :-\??
Onze hond heeft al na een weekje of 2 barfen ribben, zalmkoppen etc gekregen zonder problemen.....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1554894
Als jullie bij het IC jonge lamsribben "zien" wil je mij dan een seintje geven? Kan ik vragen of Nyn ze op 10 april of anders in mei voor me mee wil nemen. Heb daarnet een behoorlijke lamgeitenrib weggegooid, ondanks dat het echt dunne ribjes waren was het gewoon veel te hard. Soms denk ik weleens dat het van die geslachte hobbygeitjes zijn, wel klein, maar niet jong....
Door rheawithpixels
#1555017
Else! schreef: Toch vraag ik me altijd af wanneer is je hond nou een ervaren barfer??
Onze hond doet dit sinds een maandje of 4 en heeft vanaf begin af aan alles zo zorgvuldig gekauwd dat ik nooit echt bang ben geweest voor verslikken/ te grote stukken naar binnen werken. Hij kauwt zelfs op elke kippennek 5 keer.
Voor mijn idee ligt het er m.n. aan hoe je hond eet en of die dat zorgvuldig doet of je het wel of niet kan geven, of trek ik dan een verkeerde conclusie :-\??
Onze hond heeft al na een weekje of 2 barfen ribben, zalmkoppen etc gekregen zonder problemen.....
Volgens mij heeft het meer te maken met de verteerbaarheid dan of je hond voorzichtig kauwt, maar er zijn vast experts hier die je dat beter kunnen uitleggen  8)
Door spickenstef
#1555084
Else! schreef: Toch vraag ik me altijd af wanneer is je hond nou een ervaren barfer??
Onze hond doet dit sinds een maandje of 4 en heeft vanaf begin af aan alles zo zorgvuldig gekauwd dat ik nooit echt bang ben geweest voor verslikken/ te grote stukken naar binnen werken. Hij kauwt zelfs op elke kippennek 5 keer.
Voor mijn idee ligt het er m.n. aan hoe je hond eet en of die dat zorgvuldig doet of je het wel of niet kan geven, of trek ik dan een verkeerde conclusie :-\??
Onze hond heeft al na een weekje of 2 barfen ribben, zalmkoppen etc gekregen zonder problemen.....
als je hond al 4 maanden barft zal een lamsribje wel gaan hoor , sommige honden kunnen wel geen lamsribben kraken . Spickel laat ze soms ook half liggen . Van Kalkoen zeggen ze ook dat het te hard is maar spickelkrijgt hier de karkassen toch goed weg , als je geen scrokkers hebt kan je gerust al eens iets uit proberen . Rundsribben voer ik nooit meer zelfs geen kalfsribben , zijn veel te hard voor spickel
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1555105
Else! schreef: Toch vraag ik me altijd af wanneer is je hond nou een ervaren barfer??
Onze hond doet dit sinds een maandje of 4 en heeft vanaf begin af aan alles zo zorgvuldig gekauwd dat ik nooit echt bang ben geweest voor verslikken/ te grote stukken naar binnen werken. Hij kauwt zelfs op elke kippennek 5 keer.
Voor mijn idee ligt het er m.n. aan hoe je hond eet en of die dat zorgvuldig doet of je het wel of niet kan geven, of trek ik dan een verkeerde conclusie :-\??
Onze hond heeft al na een weekje of 2 barfen ribben, zalmkoppen etc gekregen zonder problemen.....
Tis ook maar net wat je zelf wilt en hoe je er mee omgaat. Ik ken hier in de buurt zelfs iemand die haar hond br.....voert, een beetje KVV en af en toe lamskoppen en ribben, en zij kijkt echt niet of het te hard is voor haar hond maar vind het "belangrijk" dat haar hond af en toe knaagt, ondanks mijn waarschuwingen het niet te doen!
Ik heb het bij mijn honden niet gedaan, ondanks dat het nu ervaren barfers zijn na 4 jaar. Ik heb alles netjes volgens het rijtje afgewerkt en de ribben en koppen als laatste geintroduceerd ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door