Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1554490
Dus hoe lager de Ph, hoe zuurder de maag?? Dus, tijdens het eten. Of na het eten, word de maag minder zuur.. Begrijp ik dat goed..
Door Lizzy
#1554543
Nadia schreef: Dus hoe lager de Ph, hoe zuurder de maag?? Dus, tijdens het eten. Of na het eten, word de maag minder zuur.. Begrijp ik dat goed..
Ja, dat heb je helemaal goed begrepen!
Door Nadia
#1554546
Ahh.. En met brok word het dus nog minder zuur en kunnen dus bacteriën vanuit vlees meer de kans krijgen..  Kwartje valt!!

Maar hoe komt het dan dat het minderzuur word?? Ik zou denken dat de maag reageerd op het vlees, sappen in werking worden gezet endus zuurder word. Of neutraliseerd het vlees de zuurtegraad..
Die snap ik niet helemaal :(
Door Nadia
#1554634
a omdat ik er niet tegen kan als ik iets niet helemaal snap
b omdat ik graag wil weten hoe het in zijn werk gaat wat betreft bacterieën enzo
c ik wilde eigenlijk alleen weten hoe zuur de maag is, omdat ik iemand het princiepe van barfen was uit aant leggen
d ik dat aan nog iemand anders was uit aant leggen die carnibest en brok voert.
e ik niet wist dat er een verschil is tussen de zuurtegraad van de mag voor/na het eten
d ik dus nu wil weten hoe dat kan..
e ik er niet tegen kan dat ik weet dat iets is, maar niet waaro :P
Door mettrop
#1554802
ben bepaald niet scheikundig ofzo aangelegd, maar ik weet dat kalk zuur neutraliseert, en andersom.
(dat ik denk ik ook de reden dat wanneer je een rennie neemt, je het idee krijgt dat je een krijtje opvreet  ;D  )

en in botten zit natuurlijk kalk, dus lijkt me logisch dat botten maagzuur neutraliseren.

wilco


ps, als ik er finaal naast zit, corrigeer me gerust, heb vroeger niet goed opgelet op school dus........ :biggrin2:
Door Nadia
#1555688
Het klinkt heel logisch..

Ik drink ook wel eens melk als ik zuurbranden heb. Werkt goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door