Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mirj@m
#1553426
Het is bij mij voorlopig nog niet aan de orde, maar ik ben me vast aan het inlezen ter voorbereiding op een nestje.

Ik vroeg mij af of hier andere fokkers zitten en hoe die het doen met de voeding van een zwangere poes. Ik heb een paar jaar geleden een nestje gehad van mijn huiskat en toen kreeg die in de laatste weken van de zwangerschap onbeperkt kittenbrokjes om wat reserves op te bouwen. Ik wil eigenlijk alleen zo veel mogelijk op barf en kvv blijven en geen brokjes meer bijgeven.

Dus waar ik benieuwd naar ben:

* Heb je iets aangepast in het menu van je zwangere poes?
* Heb je nog iets extra's gegeven naast het gebruikelijke menu?
* Onbeperkt voedsel aanbieden is natuurlijk lastig met vers omdat je het niet kan laten staan.. dus hoe vaak per dag gaf je dan eten en hoeveel meer dan gebruikelijk?

En eventuele andere tips/aanvullingen/etc.

Ben erg benieuwd!

Groetjes,

Mirjam
Door Limpy
#1553451
Van de fokker van mijn oosterling weet ik dat ze de hoeveelheden van een zwangere poes altijd met een paar % omhoog deed de laatste weken v/d zwangerschap en tijdens de eerste 8 weken v/h zogen.
Zij geeft haar katten ook kvv en barf ds zit idd ook met niet kunnen laten staan, dus gewoon wat meer geven en anders evt een extra maaltje geven als de hoogzwangere dame daar behoefte aan heeft.
Weet echter niet of zij de dames nog wat extra´s gaf maar er zijn hier vast mensen die daar wel een zinnig antwoord op kunnen geven.....
Door Too
#1553886
Ik zit me suf te prakkiseren... de dochter van "Decibels" heeft een cattery met vers-eters, er staan nu nieuwe foto's in de bar
Volgens mij is Askim Birinçi haar forum naam... je kunt er s een PB-tje aan wagen
Door Mirj@m
#1553960
Hihi ja AskimBirinci ken ik, daar heb ik één van mijn poesjes van.  ;D
Maar die voert niet volledig vers bij mijn weten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door