Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door OddyenSwiffer
#1551266
Hallo allemaal,
Onze honden eten ook allebei vers voer. Ook onze pup van bijna 3 maand eet al
sinds ze vanaf 8 week bij ons is vers voer. Ze krijgen na mijn idee alles wat ze nodig hebben
maar wie heeft een zeer voedzaam barf menu voor mij? onze Oddy is 35 kilo en Swiffer is nu 9 killootjes.
Ik voer ze paard, rund, vis, kippenekken en ook hiervan het spiervlees en orgaanvlees. Ook krijgen ze groenten, en soms wat rijst.
Ik ben er alleen nog mee aan het worstelen wat per dag een goede combinatie is voor de pup. en per week voor Oddy.
De pup krijgt op dit moment nog 3 keer per dag 300 a 350 gram voer per keer.
Wie heeft er nog tips???????????
groetjes andrea  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1551281
Hallo Andrea welkom op Barfplaats  :)

Wat fijn dat jou honden ook vers krijgen. Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met zelf samen stellen, maar ik zal proberen je wat tips te geven.
Er komen ongetwijfeld nog meer reacties ook van meer ervaren barfers.

Je voert nu 4 diersoorten, ik zou proberen of je daar nog minimaal 1 of 2 diersoorten aan toe kan voegen. Bijvoorbeeld lam of geit en nog iets van gevogelte (eend, parelhoen, kwartel enz.) of konijn, of wild. Ik weet niet waar je makkelijk (en voor een redelijke prijs) aan kan komen?

Kippennek is waarschijnlijk de enige botsoort die je nu voert? Je zou dat af kunnen wisselen met kwarteltjes of een stuk parelhoenkarkas.
Dat zijn ook geschikte beginnersbotten.

Je zou ook nog bijvoorbeeld 2x per week een eitje inclusief schaal kunnen geven.

En ik zou de rijst weg laten.

Wat zijn de percentages die je nu ongeveer voert?

Groetjes,
Hanneke
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op ma 15 mar 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door OddyenSwiffer
#1551765
Hallo,
Onze oudste hond van 12 krijgt verschillende soorten bot, ook groot bot zeg maar van een paard, of koe. Lam en Geit krijgen ze ook wel.
Mijn man werkt in een visbedrijf, en ze krijgen dus ook regelmatig pangafilet en zalmkoppen of hele haringen.
Ook krijgen ze regelmatig een ei met schaal door het eten.
ze krijgen ook omega olie en zeewier door het eten voor een mooie vacht, huid, imuumsysteem en gewrichten. In de donkere wintermaanden krijgen ze ipv omega olie 1 keer per week levertraan olie, dit is voor de algehele weerstand en is rijk aan vitamine a en d. (Voor de pup is dit een keer per dag.)
Dit bestel ik op internet via de paardendrogist en dursy dog.
Geloof dat ik net las dat knoflook ook goed is voor de honden dus dat moet ik ook maar eens gaan toevoegen.
De pup krijgt 3 keer per dag 3 verschillende soorten vlees, savonds krijgt ze 100 gram groente toegevoegd. Ze is nu 9 kilo en ik voer haar per keer (3x per dag) 300 a 350 gram.
fijn dat er nu al een reactie is hier, ik wil net zoals jullie mijn honden goed voer geven!

De buurman van mijn zwager werkt bij de Eukanuba fabriek, het schijnt dat ze tegenwoordig maar 7% vlees meer in brokken doen!! Dat is toch verschrikkelijk?
En dan die reklame van MAKKELIJK TE KAUWEN brokjes voor honden vanaf 7 jaar! nou ja zeg! Onze oddy is 12 en bijt nog met gemak de botten doormidden!
En de dierenarts staat versteld als ze oddy haar gebit ziet! poets je haar tanden soms vraagt ze dan? haha nee hoor gewoon BARF!!

leuk om zo met meer mensen in contact te komen die barfen, zo kunnen we mooi tips en ervaringen wisselen.

groetjes andrea
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1552995
[quote="OddyenSwiffer"]
Hallo,
Onze oudste hond van 12 krijgt verschillende soorten bot, ook groot bot zeg maar van een paard, of koe. Lam en Geit krijgen ze ook wel.
[/quote]

Misschien is het goed om dit http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1%3baction=display%3bthreadid=801 eens door te lezen. Grote botten van paard en koe zijn namelijk niet geschikt als vleesbot. Of het moet zijn dat je ze als recreatiebot geeft, en alleen het vlees eraf laat eten, maar ook dan kunnen het tandenbrekers zijn.
Dit http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1%3baction=display%3bthreadid=4451 is ook erg interessant.

Met de afwisseling zit het verder goed hoor!

Je schrijft dat je pup 3x per dag vlees krijgt, maar ik neem aan dat je daarmee ook vleesbot & orgaan bedoelt?

Dit http://www.barfclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=48 is heel makkelijk als je een menu samen wil stellen, of wil controleren of je van alles wel genoeg geeft.
Je geeft het gewicht van de hond in, en de percentages die je wil voeren, de rest van de berekeningen gaat dan automatisch.

Groetjes,
Hanneke
Door OddyenSwiffer
#1554041
Ok, wist ik helemaal niet! zo leer je iedere keer weer meer. De pup krijgt dat natuurlijk niet die krijgt wel kippenekken en andere zachte botten.
Oddy (de oudste) krijgt ook geregeld kippennekken en ook andere botten, er zal idd wel eens iets van een koe tussen hebben gezeten. Maar schaap en of geiten bot mag dat dan wel? Heb gister avond idd even de rekenmodule gebruikt, en er ook 6 soorten vlees in verwerkt. Zo krijgen mijn honden nu ook een goede afwisselende BARF maaltijd.
Bedankt voor jullie reacties!
groetjes andrea
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door