Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1552683
Mijn grootste vrees werd vandaag werkelijkheid.
Tanja had een dikke opgezette en harde buik en keek erg sip uit haar ogen.
De vorige keer toen ze dat had had ze alleen gas in haar buik, daarvoor had ik nog duscopan (oid) in de kast liggen. Terwijl ik die in de kaas wilde wikkelen bedacht ik me dat ik het niet vertrouwde en naar de DA wilde met haar.

Ik was te laat met bellen, de DA was al gesloten. Gelukkig was Esther hier die een DA in de stad heeft en daar is altijd iemand aanwezig (daar zitten 5artsen) Ze heeft naar haar DA gebelt en gezegt dat de hond waarschijnlijk een torsie heeft, we konden gelijk komen.
Jawel, het was een kanteling en Tanja moest daar blijven  :'( :'(

De DA heeft haar (uiteraard) direct geopereerd en de maag vast gezet. Tanja is goed uit de narcose gekomen (dat was mijn grootste zorg). Ze ligt nu nog aan het infuus. Haar maag was al zwart geworden dus we waren nog net op tijd.
Of ze volledig zal hertellen kon de DA vanavond nog niet zeggen.
Morgenvroeg word ik opgebeld om te horen hoe het met mijn meisje gaat.

Ik ben zo blij met die DA!! Een DA waar ik nog nooit eerder ben geweest en die mijn hond wel gelijk wilt opereren. Super! Ik ben ze zo dankbaar!! Ook Eshter ben ik dankbaar die gelijk en zonder aarzelen met Tanja en mij naar haar DA is gereden :-*

Maar mijn vraag is eigenlijk; wie heeft er ervaring mee dat de maag al zwart was geworden door een kanteling en hoe de afloop daarvan was.
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op wo 24 mar 2010, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#1552694
Cripes, wat een nare ervaring! Hoe kan zoiets ontstaan (zal er straks effe op goegelen). Ben blij dat het goed is afgelopen en dat Tanja de operatie goed heeft doorstaan. Beterschap!
Door **Jolanda**
#1552703
Als oorzaak word vaak de (hoeveelheid) voeding en beweging daarna genoemd, maar ook dit word weer onderuit gehaald.
Tanja had gisteren niks gegeten :-[ en vandaag had ik de honden pens gegeven nadat Tanja een beetje gal had overgegeven. Ze had maar een halve lap gegeten (dus dat zou +/- 300-400gr geweest zijn) de rest heeft ze laten liggen.
Verder is het een rustige hond die geen gekke sprongen maakt dus daardoor kan het ook niet komen.
Het is en blijft dus een vraagteken waar het door komt. Ik geloof dat de geleerden het er ook zeker nog niet over eens zijn wat de oorzaak van een torsie kan zijn.

Ik hoop maar dat haar hart, milt, lever en nieren geen of maar heel weinig schade op hebben gelopen.
Ik vertrouw een beetje op het barfen, dat ze daardoor gezond en sterk is en dat haar lichaam door de voeding deze klap kan opvangen....stom misschien om zo te denken, maar het geeft in ieder geval voor mij houvast en hoop ;)

Wanneer ze hier goed uit komt zal ik dit ook zeker te danken hebben aan het snelle handelen, de hulp van Esther, de geweldige DA en het voer.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1552707
Och, Jol!! Wat vreselijk schrikken zeg!!!

Ik duim voor Tanja, dat ze er weer als nieuw uitkomt!!!  :)
En voor jou ook heel veel knuffels voor/tegen de stress!!!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Esther11
#1552721
Wat ben ik blij om te lezen dat ze teminste goed uit de operatie is gekomen.  :D
Tanja is de hele avond niet uit mijn hoofd geweest.
Je hoeft me niet bedanken ik ben al blij dat ik je heb kunnen helpen met je lieve Tanja :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door **Jolanda**
#1552729
Heel erg bedankt voor het medeleven :)


[quote="Esther11"]
Wat ben ik blij om te lezen dat ze teminste goed uit de operatie is gekomen.  :D
Tanja is de hele avond niet uit mijn hoofd geweest.
Je hoeft me niet bedanken ik ben al blij dat ik je heb kunnen helpen met je lieve Tanja :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
[/quote]

Jawel Eshter, zonder jou was ik waarschijnlijk te laat geweest, want dan had ik eerst mijn auto deels uit moeten laden wat weer de nodige minuten zou kosten. En als jij niet voorgesteld had om naar jouw DA te gaan was ik naar Heerlen gereden, dus nóg langer onderweg en nóg later bij de DA.

Als ze terug thuis is kom je maar even met haar knuffelen, zij zal je ook zeker weten dankbaar zijn ;) :)

De tranen stonden mij in de ogen van blijdschap toen ik hoorde dat ze goed uit de narcose was gekomen, ik heb nog een sprongetje gemaakt van blijdschap.
Te bedenken dat mijn schoonmoeder de telefoon op heeft genomen bij mij thuis, iets wat ze nooit eerder gedaan heeft en ook nooit zal doen, maar vanavond wel :D :) Zij zei dat het goed was gegaan en gaf me toen pas de telefoon...

Eshter, als Tanja thuis komt maken wij het wel goed met elkaar ;)

De paniek slaat soms toe, dan wil ik naar Tanja toe, zelf kijken hoe ze er aan toe is. Ik voel me machteloos nu ik niks kan doen en maar moet afwachten, mensen mjn hond moet toe vertrouwen...terwijl ik dadelijk in bedje lig ::) Ik kan het niet hoor. Zou het liefst nog even willen bellen naar de praktijk om te vragen hoe het nu met mijn meisje gaat :-[ :-[

Als ik morgen meer weet geef ik ook gelijk een update...en ik hoop heeeeel hard dat die positief zal zijn en dat de komende dagen ook goed zullen verlopen.

Wanneer zo iets gebeurd, weet je wel weer even hoeveel een hond voor je betekend....en dat is meer dan ik voorheen dacht. Tanja is nog te jong en kan nog zoveel genieten van haar leventje...die kan en mag nu nog niet gaan...ik hoop dat ze dat zelf ook inziet en dat haar lijf sterk genoeg is.

Ik begin te veel te typen...kan door blijven gaan maar dan val ik in herhaling...dat doe ik jullie niet aan :P
Door Anne in Zweden
#1552737
Val maar lekker in herhaling hoor, je moet het allemaal even lekker van je af schrijven, lijkt me, want zo'n gebeurtenis hakt er wel in! Kan me goed voorstellen dat je niet lekker in je bed ligt terwijl je hondje zo'n ervaring achter de rug heeft. Inderdaad, op het moment dat er iets ergs gebeurt, realiseer je je vaak pas hoe belangrijk zo'n beessie voor je is!

Slaap ondanks alles lekker!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door