Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marinus
#1551286
Hallo,
Heb vorige week een vriezer gekocht, een flinke kist van 460 liter en wil die in de schuur zetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe gaat dat als het zomers 30 graden is en de zon staat vol op een klein houten schuurtje met plat dak te schijnen? Anders moet hij toch naar zolder hoewel dat lastig wordt door het trappegat...
Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Door Ons Elftal
#1551309
Wij hebben de vriezers ook in de schuur staan. Heeft nog nooit problemen gegeven. Niet in de zomer en niet in de winter (schijnt ook wel eens te kunnen gebeuren dat de vriezer niet meer wil vriezen als de temperatuur heel erg daalt).
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1551324
Ik heb afgelopen winter inderdaad problemen gehad met een te lage temperatuur in de garage (dan ontdooit mijn vriezer dus  :o) maar in de zomer gaat alles goed.
Door tt-tjes
#1551464
HannekeKjell schreef: Ik heb afgelopen winter inderdaad problemen gehad met een te lage temperatuur in de garage (dan ontdooit mijn vriezer dus  :o) maar in de zomer gaat alles goed.
Gelukkig geen problemen mee, maar ik heb dan ook verwarming in de garage :-\
Door Anne in Zweden
#1551529
Wij hebben wegens de verhuizing de vriezer in de (tijdelijke) woonkamer staan, en hoewel die geenszins hoog wordt opgestookt (de kamer), merk ik dat de vriezer (tafelmodel, dat wel) wel bijna de godganse dag staat te werken (en het is een vrij nieuwe, vorig jaar gekocht). Blijkbaar moet hij dus toch zijn best doen om op temperatuur te blijven. Ik vermoed dan ook dat jouw nieuwe vriezen het best zal blijven doen in de zomer, maar dat hij wel flink zal moeten pompen om koud te blijven. Kost gewoon wat meer stroom, dat is denk ik het enige. Naar de zolder zou ik hem niet verplaatsen: daar wil het zomers ook vaak lekker sauna-achtig worden, of niet?!
Door Marinus
#1551729
Zet de vriezer lekker in de schuur. Dan maar wat meer stroomverbruik, ik kan nu wel goedkoper inkopen en ook wat extra diersoorten. Als de vriezer het toch niet trekt, dan koop ik een nieuwe, deze is 2e hands en zet ik hem boven. Zolder wordt ook wel warm maar minder dan de schuur.  Het is een goed geisoleerd huis.
Bedankt voor ieders reactie!
Door Esther Q
#1551746
In NL had ik een vriezer in een schuurtje staan met de zon er vol op. Geen probleem, hoewel ik me afvraag of het voor de levensduur van het ding erg goed is. Hier in Estland staat de vriezer buiten. In de winter staat hij uit met de klep open.
Door Benjy en Misty
#1551892
Mijn moeder heeft een vrieskist gehad die bijna 30 jaar heeft geleefd onder zeer slechte omstandigheden. Het ding stond in de zomer in de puffende hitte en in de winter in de vriezende kou. Nooit en te nimmer is hij kapot geweest totdat hij na bijna 30 jaar begon te lekken. Nu heeft ze in de zelfde schuur een vrieskast staan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1551928
Ik heb hier twee vriezers in de schuur staan (vrijstaand, eensteens muren). Een kast en een kist. En zowel 's zomers als de zon op het dak staat als 's winters heb ik geen problemen. Ook afgelopen winter toen het zo koud was zijn ze het gewoon blijven doen. Bij aankoop heb ik indertijd wel nagevraagd of ze geschikt waren voor koude ruimtes.  ;)
Door Irish
#1551973
Als er hier nog een vriezer bij komt (waar ik wel op hoop  :biggrin2:) komtie ook in het schuurtje, simpelweg omdat er nergens anders meer plek is.
Maar dan gaan we wel het schuurtje eerst van te voren isoleren zodat het koeler in de zomer blijft en warmer in de winter.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1552588
Hier staat de vriezer ook in de losstaande garage, welk niet verwarmd is.
Zelfs geen enkel probleem gehad ook niet met de lage temperaturen van deze winter of vorige winter.
Misschien dat het wel minder energiezuinig is en dat het effect zou kunnen hebben op de levensduur?
Door vitess
#1552829
Hier al een paar jaar alle vriezers in de (ongevoegde) schuur. In de winter zelfs ijs aan de binnenkant van de ramen, en de vriezers werken nog prima. Zomers als het echt heel warm is verbruiken ze iets meer. Vaak zie je bij te extreme warmte of kou dat er condensvorming optreedt, dit kan problemen geven maar hier gaat het prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door