Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1550744
Momenteel geven we onze hondjes enkel KVV: Haaks Barf, Shaweca, All Animal, thuismerk van Lupa, ...
Nu zag ik op de website van lupa staan dat ze ook verschillende soorten vlees mixen hebben.
Ik heb eventjes gehoord wat er inzit (zie onderaan dit bericht)
Nu is mijn vraag:
Zo'n mix, is dat een complete maaltijd als ik het af en toe eens een dag in de plaats van KVV geef?
Of wat kan ik er best nog aan toevoegen?
Dan krijgen ze toch ook wat BARF, maar in gemalen vorm...
Ik ben niet zo zot van grote stukken aan onze honden te geven.  En een vleesmolen heb ik niet, dus leek me dit wel ideaal.
Mijn vriend heeft het al niet zo met de KVV, dus ik doe het hem zeker niet aan  ;D

eendenmix
eendenekken 35%
eendenruggen 35%
eendenhartjes 15%
eendenlevertjes 15%

konijnenmix
konijnkarkas 70%
konijnhart/long 30%

hazenmix
borst/nek/lever/long

fazantenmix
karkas met ingewanden

Groetjes en alvast bedankt,

Emmanuelle
#1550782
In principe is dit ook gewoon KVV, alleen niet compleet.
Als je verschillende diersoorten afwisseld in een week en inderdaad nog wat spiervlees bijvoegt en eventueel wat groenten kom je wel weer compleet.
Al is het voor je hond ook niet erg om af en toe is niet compleet te geven hoor.
Als hij de andere dagen gewoon een complete KVV krijgt..
#1550783
Rimanda schreef: In principe is dit ook gewoon KVV, alleen niet compleet.
Als je verschillende diersoorten afwisseld in een week en inderdaad nog wat spiervlees bijvoegt en eventueel wat groenten kom je wel weer compleet.
Al is het voor je hond ook niet erg om af en toe is niet compleet te geven hoor.
Als hij de andere dagen gewoon een complete KVV krijgt..
Ha ja ik dacht het al dat het eigenlijk ook kvv is, omdat het gemalen is.
Eigenlijk liggen barf en kvv dan toch dicht bij elkaar hé...
Dus als ik het zo lees zal het geen kwaad kunnen van af en toe kvv te vervangen door zo'n mix.
Bedankt in ieder geval alvast voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op ma 15 mar 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1550788
Emmanuelle schreef: Ha ja ik dacht het al dat het eigenlijk ook kvv is, omdat het gemalen is.
Eigenlijk liggen barf en kvv dan toch dicht bij elkaar hé...
Dus als ik het zo lees zal het geen kwaad kunnen van af en toe kvv te vervangen door zo'n mix.
Bedankt in ieder geval alvast voor de reacties.
Vind je? Ik vind van niet. BARF is ongemalen en zelf samengesteld. Dit is en blijft een gemalen prakje door een fabrikant. Ik zou het liever een incomplete KVV noemen, geen BARF. Ik vind overigens mixen met 30% organen en 70% vleesbotten niet bepaald nuttig om te geven. Teveel vleesbot, teveel orgaan. Hier moet je dan nog spiervlees en groenten aan toe voegen om er iets nuttigs van te maken.
#1550791
Lizzy schreef: Vind je? Ik vind van niet. BARF is ongemalen en zelf samengesteld. Dit is en blijft een gemalen prakje door een fabrikant. Ik zou het liever een incomplete KVV noemen, geen BARF. Ik vind overigens mixen met 30% organen en 70% vleesbotten niet bepaald nuttig om te geven. Teveel vleesbot, teveel orgaan. Hier moet je dan nog spiervlees en groenten aan toe voegen om er iets nuttigs van te maken.
Ha ja ok.  Ja ik ken er niet zoveel van...  
Ik dacht gewoon: barf is niet gemalen en dit is gemalen. Maar inderdaad barf stel je zelf samen...  Sorry  :shy:
Blijkbaar is het dus wel beter van gewoon altijd kvv te geven dus in plaats van af en toe zo'n mix.
Maar ik kan misschien eens kijken om er spiervlees en groenten aan toe te voegen. Zal me er nog eens in verdiepen :)
#1550794
Emmanuelle schreef: Ha ja ok.  Ja ik ken er niet zoveel van...  
Ik dacht gewoon: barf is niet gemalen en dit is gemalen. Maar inderdaad barf stel je zelf samen...  Sorry  :shy:
Blijkbaar is het dus wel beter van gewoon altijd kvv te geven dus in plaats van af en toe zo'n mix.
Geeft niks hoor  :)!

Ik vind persoonlijk dat een gemalen prakje zoals deze niet echt een aanvulling is op KVV. Als je al iets wilt geven naast KVV, raad ik je toch van harte aan om ongemalen dingen te geven. En dan is het een keertje niet erg om teveel vleesbot te geven (zoals er in deze mix zit) maar structureel teveel vleesbot gaan geven: daar krijg je hond wel last van met ontlasten. Op zich kun je die mix wel geven, maar geef er dan ook wat extra spiervlees en groenten bij.
#1550796
Lizzy schreef: Geeft niks hoor  :)!

Ik vind persoonlijk dat een gemalen prakje zoals deze niet echt een aanvulling is op KVV. Als je al iets wilt geven naast KVV, raad ik je toch van harte aan om ongemalen dingen te geven. En dan is het een keertje niet erg om teveel vleesbot te geven (zoals er in deze mix zit) maar structureel teveel vleesbot gaan geven: daar krijg je hond wel last van met ontlasten. Op zich kun je die mix wel geven, maar geef er dan ook wat extra spiervlees en groenten bij.
Oké dank je wel voor de info!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door