Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1550630
hallO
Ik weet niet of ik met dit kleine artikel op de goede plaats zit  Discussie Barf  ,,,maar ik heb verschillende discussie:s en wel met de De buurvrouw en ja eerlijk die wel gelijk mijn Da is en eerlijk een tijdje geleden heeft zij wel  mijn jonge Duitse H  afgehoplen van een lever infectie die was ontstaan door muggen steken en teak beten . in Thailand zijn er te veel van die beesten. maar dat nu terzijde ,,  het gaat nu om dat die zelfde Da en ook mijn buurtgenoten w elk enorm  tegen mij tekeer gaan in e..d vorm dat ik niet goed wijs bent om hier in dit hete land  rauwe kippen botten  , eend , beef , te gaan geven ,,,""! terwijl ik nu juist dacht op de goede weg te zitten met het weer op nieuw proberen van het vers voeren ,, ik weet ok wel dat het snel opgegeten moet worden en  het is dit natuurlijk een verschil ,met brokken welk 1 uur daarna nog in de volle zon kunnen verblijven en ook zien die  buurtgenoten dat de honden soms heerlijk met z,n botmet vlees even bezig zijn en dan denken z e gelijk pfff dadelijk ongedierte,s (maden of))  Ik heb van de buurvrouw dus de  Da een pup shishu 7 weken gekocht, en die heb ik nu ook op vers staan jaaa nu is dat helemaal uit denboze  ze zegt ogelooflijk dat ik z,n klein beestje  een vleugeltje van een kip kan laten eten .  zij hamert meer ook op het calcium gebrek welk het pupje mist .. ik kan praten als ,,,, brugman  maar niets help .
hebben jullie daar ook last van buurt of ander personen ??
Grt henk te Thailand
Door Sietie
#1550634
nee totaal geen last van, ze gaan niet met mij in discussie over BARF ;D ;) Mijn dierenartsen sturen zelfs al patienten naar me toe als ze een hond niet van de jeuk of diarree af kunnen krijgen of veel te mager zijn en ze willen niet groeien op brok, betere reclame kun je niet hebben denk ik... Voor die tijd ook geen discussies gehad maar op een normale manier van gedachten gewisseld...Ik begin trouwens zelf ook niet over vers dat doen de mensen meestal zelf dus zijn op zn minst geinteresseerd ...
Door tiny
#1550666
Ik praat alleen met de serieus geinteresseerden. Dus heb ik weinig discussies. Die ik overigens ook uit de weg ga, hier valt niet over te discussieren. It's a way of life.  En mijn honden doen het er al jaren uitstekend op!
Door Exect
#1550669
IK DENK OMDAT IN tHAILAND  DE TEMPERATUUR ENORM IS  ZOALS NU OOK 38 GRADEN + 
EN  DE MEESTE ZIJN OOK BUITENLANDERS MIJN BUREN . EN DE DA IS  EEN tHAISE ,  EN HEEFT WEL EENS VAN VERS VLEES GEHOORD MAAR NOG NOOIT ZOALS ZE NU KAN ZIEN IN PRAKTIJK ,,  MAAR IK GA NIET MEER ER OVER DISCUSSEREN MET ZE  . iK MOET TOCH  VERDER OP DEZE MANNIER  .
Door nikèdog2000
#1550671
niets van aan trekken
gewoon lekker vlees blijven geven
je kunt ook als argument gebruiken dat het maagzuur zo sterk is
dat het alles dood wat in de maag komt
en een pup moet helemaal niet zoveel calcium hebben
gewoon door gaan hoor
#1550719
Hier ook wel hoor. Met name de mevr. van de dierenzaak wilt mij maar vooral van BARF afpraten. Zou te veel werk zijn en te duur zijn. Als ik dan toch vers wil geven kan ik volgens haar beter de Carnibest bij hun komen kopen. Wanneer ik mijn beweegredenen opnoem staken ze hun betoog al snel en merken ze dat ik niet meer te overtuigen ben. De DA heeft mij nog 1x naar brokken doen grijpen. Nu besef ik dat het een laatste strohalm was die ik niet had moeten grijpen.  :'( Gelukkig zag ik dat snel in...
Door bloemetje
#1550723
Liever niet.
Ik doe het weleens als een hond er echt merkbaar slecht uit ziet of bijv veel diarree heeft. Maar ik zeg ook heel vaak.. Ik heb hier zo mijn eigen ideeen over en ik wil je met alle liefde helpen hiermee; als je het wil proberen dan kom je maar langs.
Door sandrra
#1550728
nee hier kunnen de buren niet over de schutting zien wat ze eten... Alleen op een camping krijg ik wel eens vragen en dan leg ik t netjes uit.
Gaan ze raar doen dan draai ik me om en is t meteen einde discussie.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1550789
Nee, geen last van.

De meeste mensen die mijn hond zien eten vinden het wel apart, maar hebben er geen commentaar op.  ;)
Als ze hier voor het eerst komen waarschuw ik wel even.  ;D
Ik ga ook niet meer in op de discussie brok vs. barf;  zonde van de energie.  :D  Alleen als mensen advies vragen of oprecht geïnteresseerd zijn leg ik het uit.
Door Mevroi Kruim
#1550818
Ik discussieer ook zelden of nooit. Als mensen al zeker weten dat vers hartstikke gevaarlijk en fout is ga ik ze niet vertellen dat ze uit hun nek kletsen, da's verspilde energie. Ik licht wel voor als mensen geinteresseerd zijn, ik wil best vertellen hoe het zit, wat mijn overwegingen zijn om vers te voeren, hoe ik dat doe etc. Maar discussies ga ik niet aan.
Door Alba
#1550838
Kan je misschien een aantal teksten in het Engels vinden over BARF en vers, om aan je buurvrouw/dierenarts te laten lezen? Ze hoeft het er niet mee eens te zijn direct maar dat ze ziet dat je niet zomaar wat doet.
Over die temperaturen, het lijkt me niet dat jij je vlees uren laat liggen voor je het geeft dus dat van die maden zal allemaal wel meevallen lijkt me.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door