Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mary.vS
#1548902
Hallo allemaal. Ik ben Mary en heb een hollandse smoushond.
Ik heb nog geen vragen maar heb mij aangemeld om te lezen over problemen
en de oplossingen die jullie daarvoor aandragen.
Ik voer sinds december vlees (diepvries) aan de hond en ben daar in ieder geval
dik tevreden over (hij ook).
Door Mary.vS
#1549073
Nou  :(. Dat heeft eerder te maken met de zoekfunctie.
Er is bijna geen vraag die niet al gesteld is.
Gebruikersavatar
Door Zev
#1549088
hihi ja dat kan natuurlijk ook, ik heb ook eerst gezocht maar toen toch maar gewoon mijn vraag gesteld  ;) was iets makkelijker
Door Mary.vS
#1549120
Dan toch maar een vraag. Mijn zoektocht betreft Malassezia en teveel vaccineren in combinatie
met Cefaral en een Moderin-injectie.
Ik heb veel gevonden, maar lees nooit hoe het afloopt.
Kan een hond van 9 jaar nog echt van Malassezia afkomen of is dit iets wat toch telkens terugkomt?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1549123
Mary.vS schreef: Dan toch maar een vraag. Mijn zoektocht betreft Malassezia en teveel vaccineren in combinatie
met Cefaral en een Moderin-injectie.
Ik heb veel gevonden, maar lees nooit hoe het afloopt.
Kan een hond van 9 jaar nog echt van Malassezia afkomen of is dit iets wat toch telkens terugkomt?
Malassezia???  :confused1: :g:

Ik gebruik ook maar even de zoekfunctie nu, geloof ik  ;)
In ieder geval:  :hi:
Door Mary.vS
#1550339
Een overgroei van hondeigen gisten, wat veroorzaakt wordt door een platgelegd immuunsysteem.
(Met dank aan de reguliere dierenarts)
Ik had inmiddels een Hill's brokken hond (al vanaf pup op advies van de DA) die telkens onder de
uitslag zat, een vreselijke borrelbuik had en doorlopend winden liet.
December ben ik begonnen met hem wekelijks te wassen met Malaseb, ben overgestapt met voer
op Carnibest. Zijn darmen waren snel tot rust, geen geborrel meer en geen winden.
Zijn huid is nu rustig, heeft in januari nog wel een eenzijdige oorontsteking gehad die ik heb behandeld
met surolan. Hij heeft Mac Samuel weerstand gehad. Dat is nu op en het is inmiddels 7 weken geleden
dat hij voor het laatst is gewassen. Hij stinkt nu niet en we zien hem per dag opknappen en weer meer
in zijn eigen doen komen. Het plan is om hem niet meer te laten vaccineren, geen vlooienmiddelen en
wormenkuren te geven. Vraag me nu dus af, rustig op deze manier doorgaan of moet hij nog iets extra's
krijgen?
Door Lizzy
#1550636
Ik zou rustig doorgaan. En zonodig een voer kiezen zonder granen. Eventueel kun je probiotica geven, om de weerstand te verhogen.
Door Mary.vS
#1550745
Welke probiotica zou ik dan het beste kunnen kiezen en hoeveel is nodig voor een hond van 18 kg?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door