Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door josevl
#1549585
dubai heeft een ong. een handje vol kunstmest gegeten
kan dit kwaad of krijg hij daar geen last van :-[
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1549597
Zou iig contact opnemen met je dierenarts en vertellen welke ingrediënten er in de kunstmest zitten.
Dan heb je iig zekerheid.
Door josevl
#1549610
net gebeld

en de dierenarts zei dat we hem in de gaten moesten houden waarschijnlijk gaat hij aan de diaree

>:( >:( >:( eigen schuld
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1549972
Vorig jaar hebben alle drie de honden hier van gegeten na ik het in de tuin had gestrooid.

Geen problemen gehad met alle drie, ook niet aan de dunne.
Door tessa
#1550284
Mijn shih tzu heeft een maand of twee geleden ook zeer waaqrschijnlijk kunstmest binnengekregen en had daarna gelijk een cluster epilepsie aanvallen (heeft al epilepsie) en had een verhoogde leverwaarde.
Door Anne in Zweden
#1550973
Ik weet niet of kunstmest ook tot de risicochemie behoort, maar op de hondenschool zaterdag vertelde de meester dat als je hond vergif heeft gegeten (bv. door iets te eten wat vergiftigd is door snode medeburgers), je er bij de da op moet aandringen ook de nierwaarden te testen. Vaak, zo zei hij, overleeft een hond het gif wel, maar worden de nieren niet getest, en dan blijkt in een later stadium dat die enorme schade hebben ondervonden. Misschien dus toch weer even naar de da, ook al heeft je hond verder geen of weinig last van de kunstmest?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1551041
Ik zou even kijken wat de samenstelling van dat kunstmest is. Het lijkt me niet ongevaarlijk.
Ik vind zo wie zo kunstmest troep. Liever de planten bemesten met organische biologische mest. Als de hond daar iets van binnen zou krijgen kan dat tenminste geen kwaad omdat dat over het algemeen pure koemest is.
Door Irish
#1558842
Gelukkig!

Ik heb stage gelopen bij de KNGF en daar krijgen ze (gesponsord) Eukanuba brokjes te eten. Misschien dat het afweersysteem van een KVV/Barf hond ook beter is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door