Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yada
#1550038
Ik heb eens zitten zoeken op het forum en daar lees ik vooral negatieve reacties over haaksbarf van voordat ze zijn overgenomen.

Aan de andere kant hoor ik nu van veel mensen dat haaks barf 1 van de beste, zo niet de beste kvv is die je je hond kan geven.

Ik heb afgelopen week alle soorten gevoerd en ik vind het er super uitzien. Veel vocht/bloed.. maar het lijkt me dat dat komt omdat er meer vlees in zit.

Wat is jullie mening over het huidige haaksbarf?

Bvd
Laatst gewijzigd door Yada op zo 14 mar 2010, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1550060
Goed beschouwd is Haaksbarf geen kvv, want geen van de soorten op zich is een complete maaltijd. Nog steeds vind ik de naam zeer ruk gekozen (vanuit BARF-inzicht dan, niet vanuit commerciëel inzicht :biggrin2:) Maar het produkt is tegenwoordig heel bruikbaar omdat het een zuivere basis kan vormen voor de zelf samensteller die - of geen hele botten durft (of kan) te geven,- of niet aan bepaalde diersoorten kan komen, -of aan een eliminatiedieet vastzit.
Door Yada
#1550062
[quote="Angelique"]
Goed beschouwd is Haaksbarf geen kvv, want geen van de soorten op zich is een complete maaltijd. Nog steeds vind ik de naam zeer ruk gekozen (vanuit BARF-inzicht dan, niet vanuit commerciëel inzicht :biggrin2:) Maar het produkt is tegenwoordig heel bruikbaar omdat het een zuivere basis kan vormen voor de zelf samensteller die - of geen hele botten durft (of kan) te geven,- of niet aan bepaalde diersoorten kan komen, -of aan een eliminatiedieet vastzit.
[/quote]

Wat maakt bv carnibest wel een complete maaltijd ten opzichte van haaksbarf?

Ik wil graag alleen maar haaksbarf gaan voeren, alle soorten. Ben ik dan niet compleet aan het voeren?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1550068
[quote="Yada"]
Wat maakt bv carnibest wel een complete maaltijd ten opzichte van haaksbarf?

Ik wil graag alleen maar haaksbarf gaan voeren, alle soorten. Ben ik dan niet compleet aan het voeren?
[/quote]

Het idee achter Haaksbarf is dat je alle soorten afwisselend voert en zo tot een compleetheid komt. Carnibest leukt haar mengsel op met een premix van vitaminen/mineralen en wat olietjes waardoor het tot een compleetheid komt.
Door Yada
#1550084
Vind het super hoor, alle soorten afwisselen.

Hoe is de grote hoeveelheid vocht/bloed in haaksbarf te verklaren?  Of zit in andere merken gewoon zo weinig echt vlees.
Door rheawithpixels
#1550135
Hoi Yada,

Wij geven inmiddels nu een half jaar Haaksbarf naast het zelf samenstellen omdat HB het bot van dat dier gebruikt. Helaas bleek 1 van mijn meiden allergie te hebben voor de wortels in HB en ben ik daardoor ook op zoek gegaan naar andere soorten KVV die hetzelfde konden bieden. Tot op de dag van vandaag heb ik niet dezelfde kwaliteit kunnen vinden. Verschillen zijn vooral de droogte en taaiheid van het vlees. Haaksbarf komt op mij wat verser over.
Nogmaals, wij stellen dus grotendeels zelf samen, maar ik geef bijvoorbeeld de konijn en zalm versie bij omdat het menu daardoor uitgebreid wordt. Haaksbarf is gewoon heel puur omdat er geen extra zooi doorheen zit. Mijn andere hond kan bijvoorbeeld niet tegen de gepofte rijst en de olietjes in Carnibest.

Geloof dat er nu een smaak of 7 te koop is die je dan kan afwisselen om tot een compleet menu te komen, zoals dat ook bij BARF het geval is. Moet wel zeggen dat HB aan de prijzige kant is.
Door Yada
#1550173
Hey Rhea, ook thanks voor je reactie. Ik heb inmiddels ook aan een aantal soorten gezien en gevoerd en ben tot de zelfde conclusie gekomen als jou. De prijs heb ik er helemaal voor over alleen dan moet ik geen negatieve verhalen tegenkomen.

Ben zojuist van carnibest naar hb overgestapt omdat ik denk dat hij niet tegen de rijst/olie kan. Hoop dat i geen problemen met de groente in hb krijgt. Ben nog aan het twijfelen of ik kip en rund ga blijven voeren. Kan t allicht proberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1550218
[quote="Yada"]
Vind het super hoor, alle soorten afwisselen.

Hoe is de grote hoeveelheid vocht/bloed in haaksbarf te verklaren?  Of zit in andere merken gewoon zo weinig echt vlees.
[/quote]

Ik weet niet of "echt vlees" nou synoniem is aan een natte prak. Ik heb hier altijd echt vlees in zijn originele vorm en daar komen ook geen hele plonsen nattigheid uit als het eens een paar dagen ligt. Ik heb HB nog nooit in het echt gezien, dus weet ook niet of er nu veel meer vocht inzit dan in een ander prakje.
Door rheawithpixels
#1550418
[quote="Angelique"]
Ik weet niet of "echt vlees" nou synoniem is aan een natte prak. Ik heb hier altijd echt vlees in zijn originele vorm en daar komen ook geen hele plonsen nattigheid uit als het eens een paar dagen ligt. Ik heb HB nog nooit in het echt gezien, dus weet ook niet of er nu veel meer vocht inzit dan in een ander prakje.
[/quote]

Vocht is niet de juiste benaming vind ik...het komt op mij wat verser over eigenlijk. Ik zal de namen niet noemen van een andere merk waarin ik dit niet tegenkwam, maar dat was nogal een droge zooi. Rhea keek echt zo naar haar bak van wat zijn dit voor gemalen schoonzolen  :biggrin2: Haaksbarf is duur, maar vind wel dat het waar voor zn geld is, want je krijgt het gevoel dat het vers is.
Het is niet dat je het gevoel krijgt soep met ballen aan je hond te geven  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1550450
[quote="rheawithpixels"]
Vocht is niet de juiste benaming vind ik...het komt op mij wat verser over eigenlijk. Ik zal de namen niet noemen van een andere merk waarin ik dit niet tegenkwam, maar dat was nogal een droge zooi. Rhea keek echt zo naar haar bak van wat zijn dit voor gemalen schoonzolen  :biggrin2: Haaksbarf is duur, maar vind wel dat het waar voor zn geld is, want je krijgt het gevoel dat het vers is.
Het is niet dat je het gevoel krijgt soep met ballen aan je hond te geven  ;D
[/quote]

Vocht hoeft niet oud te zijn :biggrin2:  Maar wat is het dan?

Ik heb hier ook wel eens zo'n droog pr(l)akje  kvv gezien waarvan ik het verbazingwekkend vond dat een hond het als eten herkende :biggrin2:
Door Yada
#1550494
Heb wel eens noodgedwongen 2 dagen duck moeten voeren.  Toen kon ik me erg vinden in deze quote:
Ik heb hier ook wel eens zo'n droog pr(l)akje  kvv gezien waarvan ik het verbazingwekkend vond dat een hond het als eten herkende
Laatst gewijzigd door Yada op zo 14 mar 2010, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rheawithpixels
#1550552
Duck is een GRIJS droog plakje  ;D

Bedoelde met het vleesvocht dat je bij HB niet het idee krijgt dat het al een paar keer is ingevroren en ontdooid. Het is niet water wat er in de bak zit, maar beetje vleesvocht. De honden vinden het in ieder geval lekker.  :D
Door Yada
#1550568
Nja, een beetje...  minstens 3x zoveel dan dat ik bij carnibest in de ontdooibak had liggen. Alleen bij de kip valt het mee.

Denk toch dat t deels aan de hoeveelheid vlees ligt en misschien aan de snelheid dat t vermalen wordt na het slachten.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1550852
[quote="rheawithpixels"]
Hoi Yada,

Wij geven inmiddels nu een half jaar Haaksbarf naast het zelf samenstellen omdat HB het bot van dat dier gebruikt. Helaas bleek 1 van mijn meiden allergie te hebben voor de wortels in HB en ben ik daardoor ook op zoek gegaan naar andere soorten KVV die hetzelfde konden bieden. Tot op de dag van vandaag heb ik niet dezelfde kwaliteit kunnen vinden. Verschillen zijn vooral de droogte en taaiheid van het vlees. Haaksbarf komt op mij wat verser over.
Nogmaals, wij stellen dus grotendeels zelf samen, maar ik geef bijvoorbeeld de konijn en zalm versie bij omdat het menu daardoor uitgebreid wordt. Haaksbarf is gewoon heel puur omdat er geen extra zooi doorheen zit. Mijn andere hond kan bijvoorbeeld niet tegen de gepofte rijst en de olietjes in Carnibest.

Geloof dat er nu een smaak of 7 te koop is die je dan kan afwisselen om tot een compleet menu te komen, zoals dat ook bij BARF het geval is. Moet wel zeggen dat HB aan de prijzige kant is.
[/quote]

misschien een rare vraag maar heb je wel eens naturis KVV geprobeerd en dan de 100% versie? van bijvoorbeeld kip, makreel, geit?
Misschien is dat een goed alternatief voor jullie?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1550856
hallo dames,

Nog even een reactie van mijn kant.

Haaks barf bevat ook groente en groente bevat vocht, dus het is niet alleen bloed van vlees maar ook het vocht van de groenten..

Voor de rest sluit ik mij geheel aan bij de rest, duck is een soort van karton voor mijn gevoel, kan me niet voorstellen dat ze het echt lekker vinden maar goed! ze zouden het hier gewoon opeten denk ik... :biggrin2:

HB ziet er inderdaad ter vergelijking met andere kvv een stuk lekkerder uit, ennuh tja het oog wil ook wat niet?

Is het een idee om met het verkooppunt een deal te maken mbt tot de prijs bij afname van vele kilo's?

gr,

Esther
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door