Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debpie
#1549821
Ik wil voor het eerst een zalmkop geven. Maar die dingen zijn best groot, hij weegt 800gr. Normaal krijgt mijn hond 600gr eten per dag aan vers vlees/barf over 2 maaltijden verdeeld. Wat moet ik er nou mee? Die kop geven en de rest van de dag niks meer? Wilde hem vandaag geven maar dat lijkt mij wel erg veel eten op een dag.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1549828
Ik zou hem door de helft knippen/hakken.

Hier kunnen ze er niet tegen als ik te veel geef krijgen 250 gram per dag in ene keer.
Door Nadia
#1550002
Een keertje 200 gr meer is niet erg. Geef je morgen gewoon wat minder. Je zou hem kunnen laten eten, en als ie op de helft is, wegpakken en daarna weer geven.
Door tiny
#1550004
Groot he, die koppen! Hier knip ik ze in 4en, dat is genoeg voor een kooikertje. ;)
Door Borke
#1550025
Hier geef ik gerust wel eens een dubbele portie eten hoor als het mij zo uitkomt en ze krijgen ook wel eens minder.
Ach er zijn ook mensen die hun honden een dag laten vasten en dan een dubbele portie geven, dus als je hond gezond is en geen klachten heeft dan is dat niet zo'n punt.
Hier eten ze tussen de 400 en 1000 gram per dag, meestal Borke 500 gram en Sofi 700, maar het is hier ook niet op de gram verpakt allemaal. Ik let gewoon op dat ze niet te zwaar worden  8)

Voor de eerste keer een zalmkop dan zou ik hem in tweeën hakken, dat eet makkelijker.

Overigens is het juist om dit soort problemen dat ik het met Barfen een stuk simpeler vind om 1x per dag te voeren i.p.v. 2x.
Alleen de kvv etende katten voer ik 2x per dag.
Door judith1967
#1550176
Ik zou mij over die 200 gram meer  niet druk maken,hoor.

Maar als jij je daar niet lekker bij voelt dan kan je hem natuurlijk wel in 2 en hakken/snijden,ook omat het de eerste keer voor je hond is.

Dat heb ik in het begin ook gedaan voor mijn hond in  en gehakt.Nu krijgt ie hem gewoon zo.
Door debpie
#1550258
Bedankt voor jullie reacties! Ben nog niet helemaal thuis in het barf gebeuren zo als jullie kunnen merken.
Ik ga die kop in2e hakken/knippen als me dat gaat lukken, heb wel een wildschaar maar vind het niet zo'n prettig ding. Dan kan m'n hond er morgen lekker van geniet want hij staat al elke keer bij het aanrecht te kijken wat voor lekkers het is.
Door ulla
#1550399
Hoelang barf jij al?
Als dat nog maar kort is,zou ik nog geen zalmkop geven, dat bot is toch vrij haard.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1550846
ulla schreef: Hoelang barf jij al?
Als dat nog maar kort is,zou ik nog geen zalmkop geven, dat bot is toch vrij haard.
Hmm, dat vind ik dus reuze meevallen. Volgens mij zijn er zelfs pups die zalmkoppen wegkrijgen.
Door Mevroi Kruim
#1550874
Kátur had er als pup van een maand of 6 niet veel moeite mee en die is niet groot.
Ik zou zelf altijd wel met een klein stuk beginnen, als zo'n groot stuk verkeerd valt geeft dat veel zooi  :-X
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1550877
Mevroi Kruim schreef: Kátur had er als pup van een maand of 6 niet veel moeite mee en die is niet groot.
Ik zou zelf altijd wel met een klein stuk beginnen, als zo'n groot stuk verkeerd valt geeft dat veel zooi  :-X
Zeker als je in het bezit bent van een convectorput :biggrin2:, dus hele goeie raad van mevroi Kruim 8).
Door lianneke
#1550910
Heb vorige week voort eerst zalmkop gegeven aan pup van 8 maanden, ging goed. Als de kop bevroren is hak je em makkelijk doordemidden als ie nog bevroren is.

Lianne
Door smulpaap
#1551067
ja dat klopt lianne  ;D maar dat vind ik zelf trouwens met meerdere vlees soorten
ik sloop de koppen hier ook doormidden voor de bengels
Door debpie
#1551501
Ik ben al een tijd (paar maanden) bezig met barf. Ben nog niet helemaal over maar het wordt steeds meer en ben bezig met een menu samen te stellen al hoewel ik dat wel erg lastig vind. Ik heb de kop in stukken kunnen krijgen en vanmorgen heeft ie er genoten van de kop
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1552279
ik geef altijd meer vis dan de gewone maaltijd. Reden: Vis is erg licht verteerbaar daar mag je best meer van geven. Ik geef ze altijd ca 150 tot 200 gram vis extra.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door