Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1549570
Foppe en Kleine beer hadden net een conflict en nu heeft Kleine Beer in haar ooghoek, schuin omhoog (zoals sommige mensen make up doen) een lelijk wondje zitten (van een tand). Kan ik daar wat honingzalf op doen? Ze heeft er wat hinder van (wil er met haar poot overheen wrijven), en het ziet er net niet ernstig genoeg uit voor een ritje da. Ik ga het nu eerst voorzichtig met wat hypercaltinctuur schoonmaken.

Kleine Beer is erg overstuur, het was net de kant waar haar oor ook stuk is, als een hond aan die kant iets doet, wordt ze altijd extra snel gillerig (wat volgens mij voor Foppe de trigger was om dus het conflict door te zetten).
Gebruikersavatar
Door choopy
#1549677
Zelf grijp ik bij dat soort wondjes snel naar Cavasan oogzalf. Ik wil niet dat er ontstekingen bij het oog komen en in Cav zit ook AB.
Voor andere wondjes, niet bij het oog, gebruik ik wel honingzalf. Maar bij het oog dus niet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1550873
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar zo vlak bij het oog zou ik er geen honingzalf in doen, dat loopt makkelijk uit en ik heb geen idee wat die etherische oliën, die er ook in zitten, doen met het hoornvlies. Inwendig kun je in ieder geval Arnica en Calendula geven voor de wondgenezing.
Ben benieuwd wat de DA ervan zegt.
Gebruikersavatar
Door kira
#1551436
Had geen honingzalf gedaan, wel schoongemaakt. Was vanmiddag bij de da (voor iets anders), ze heeft doorgemeten, er zit geen ontsteking (het is wel wat dik), en heb nu geen ab meegekregen. Wel het advies dat als het roder/dikker wordt en ik het niet vertrouw ik naar de da moet voor een ab. (ik was nu bij de hol da en die zit wat ver rijden, als het nu al ontstoken was had ik van haar ab meegekregen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door