Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1549290
Ik zag al wel een erg oud topic (met dit zelfde probleem). Maar voor wat nieuwe tips en ideeën maak ik er toch zelf even één aan.
Mijn hond Raiko barft nu al een  maand zonder problemen. Maar de laatste tijd is hij af en aan, aan de diarree.
Dit begon vorige week zondag. Toen was zijn ontlasting echt heel erg waterig en geel achtig. De afgelopen week ging het af en aan goed en dan weer slecht. Maar sinds gisteren is hij weer helemaal aan de diarree en heeft ook vandaag nog geen goede ontlasting weer gehad.
Alles wat hij deze week heeft gekregen aan barf hapjes heeft hij ook al wel eerder gehad...ik snap er dus niks van.
Tot nu toe ben ik wel gewoon door gegaan met m'n barf menu, maar begin nu toch te twijfelen. Moet ik hem voor morgen maar gewoon wat kvv eruit leggen (energique bijvoorbeeld, daar is ie op afgespeend.)
Of iemand nog andere tips...ik weet het ff niet meer? :-\
(Ik heb 'm al okugest gegeven, wat biogard yoghurt en hij krijgt ook primeval floracare.)
Door Lizzy
#1549527
Hij kan natuurlijk gewoon een virusje hebben opgelopen. Ik zou zelf gewoon zijn normale eten blijven geven zoals hij niet ziek is en niet braakt. Wel zou ik probiotica geven. En ik zou zelf Schindele's mineralen geven. Dat werkt echt goed bij darmproblemen en is milder dan groene leem.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1549571
Hehe..blij dat het ochtend is! Raiko was vannacht aldoor aan het spoken, een paar keer er uit geweest en volledig aan de dunne.
Ik ben maar bij hem beneden op de bank gaan liggen, toen werd hij ook rustiger gelukkig.
(Bah..zo zielig als ze zich niet lekker voelen..En dan is dit alleen diarree. Daarom heb ik ook immens veel respect voor jou Yuki, hoe jij met alles omgaat wat er met Yuk gaande is nu. Ben echt zo blij voor jullie dat het zo goed met hem gaat nu. :-*)
Vanmorgen bij de ochtend wandeling deed hij niet echt ziek aan trouwens. Al heb ik het idee dat het hem wel energie kost, hij ligt nu in diepe slaap. (Hij begint soms ook zo maar 'out of the blue' te hijgen..). Maar hij drinkt en eet verder goed.
Had voor vandaag eigenlijk eend op het menu staan. Dat leek me nu toch wat te vet, heb 'm nu eerst maar energique gegeven vanmorgen.
Lizzy schreef: Hij kan natuurlijk gewoon een virusje hebben opgelopen. Ik zou zelf gewoon zijn normale eten blijven geven zoals hij niet ziek is en niet braakt. Wel zou ik probiotica geven. En ik zou zelf Schindele's mineralen geven. Dat werkt echt goed bij darmproblemen en is milder dan groene leem.
Volgens de bijsluiter is de samenstelling van primeval flora care (of colonflora) :
prebiotica, biergist, montmorillonite klei, kruiden, probiotica. 
Ik dacht dat de floracare ook een probiotica was? Of zou ik misschien toch beter iets anders kunnen proberen..en wat zouden jullie me aanraden?
En Lizzy: wat zijn Schindele's mineralen en waar kan ik het krijgen?

Hartstikke bedankt voor het meedenken allebei.  :)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1550033
Even het internet afgespeurd. En ik heb al wel een site gevonden over Schindele's mineralen. Onder andere wat het doet en de samenstelling en dosering enzo. Maar moet ik het geven van deze mineralen zien als een kuurtje of een dagelijkse aanvulling op de maaltijd? Dat kan ik niet echt vinden.

Gaat nog steeds maar zo,zo. Z'n ontlasting was vanmorgen al wel iets beter dan vannacht. (Er zat zal ik maar zeggen iets meer vorm aan..het was niet helemaal waterig zoals vannacht). Maar zo net was het al wel weer helemaal dun.
Maar goed, hij is verder niet echt ziek heb ik het idee. Hij drinkt, hij eet, hij speelt, heeft geen koorts. Dus om nu meteen naar de dierenarts te rennen is denk ik ook niet nodig. (Maar ja..ik ben nu éénmaal een muts wat betreft m'n hond en ik vind het vreselijk als ie niet helemaal op dreef is.)
Hopelijk gaat het vannacht beter!
Door Lizzy
#1550035
Senna99 schreef: Even het internet afgespeurd. En ik heb al wel een site gevonden over Schindele's mineralen. Onder andere wat het doet en de samenstelling en dosering enzo. Maar moet ik het geven van deze mineralen zien als een kuurtje of een dagelijkse aanvulling op de maaltijd? Dat kan ik niet echt vinden.

Gaat nog steeds maar zo,zo. Z'n ontlasting was vanmorgen al wel iets beter dan vannacht. (Er zat zal ik maar zeggen iets meer vorm aan..het was niet helemaal waterig zoals vannacht). Maar zo net was het al wel weer helemaal dun.
Maar goed, hij is verder niet echt ziek heb ik het idee. Hij drinkt, hij eet, hij speelt, heeft geen koorts. Dus om nu meteen naar de dierenarts te rennen is denk ik ook niet nodig. (Maar ja..ik ben nu éénmaal een muts wat betreft m'n hond en ik vind het vreselijk als ie niet helemaal op dreef is.)
Hopelijk gaat het vannacht beter!
Schindele's mineralen kun je de komende weken blijven geven. Ik gebruik het als korte kuren en langere kuren (weken/maanden).
primeval flora care (of colonflora) :
prebiotica, biergist, montmorillonite klei, kruiden, probiotica.

Dit zijn dus vezels, biergist, klei, kruiden en dat is me te vaag en probiotica. Ik zou zelf alleen probiotica geven (bijv. de acidophilus van Arkopharma) en Schindele's mineralen.
Door Sayangcindy
#1550143
@ Lizzy,

Geef je hetzelfde advies als het gepaard gaat met braken. Ik wilde geen nieuwe topic openen en ik was naar info aan het zoeken. Jazzy heeft sinds maandag ook last van Diarree maar dat gaat gepaard met Braken. afgelopen maandag had ze spuitpoep en heeft ze overgegeven. Dinsdag en woensdag was ze beter, heb wel Okugest gehaald en Probiotica (acidophilus).  Donderdagochtend heeft ze haar kvv weert uitgespuugd, maar had die dag geen diarree. Gisterenavond na haar middagmaaltijd en avond had ze weer diarree. Vandaag had ze mooie poep maar heeft zojuist haar kwartel uitgespuugd. Haar kvv eten vanochtend heeft ze geweigerd (eend CB). Eigenlijk gaat het al de hele week op en af. Ze is wel gewoon levendig. Alleen maandag was ze sloom en nu dan. Moet ik nu Okugest en de Probiotica elke dag geven? Ik geef nu van elk 1 capsule.

Dat onze hondjes maar gauw weer beter worden!!! :( Begin nu toch bezorgd te raken.

Groetjes,
Cindy
Laatst gewijzigd door Sayangcindy op zo 14 mar 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1550277
Lizzy schreef: Schindele's mineralen kun je de komende weken blijven geven. Ik gebruik het als korte kuren en langere kuren (weken/maanden).

Dit zijn dus vezels, biergist, klei, kruiden en dat is me te vaag en probiotica. Ik zou zelf alleen probiotica geven (bijv. de acidophilus van Arkopharma) en Schindele's mineralen.
Is de acidophilus gewoon bij de drogist te koop? Ik zag dat het in capsules zit. Kan hij de capsule er om heen ook krijgen of moet ik de inhoud er uit halen en over zijn voer doen?

Ik las trouwens dat wij mensen bij het gebruik van Schindele's mineralen extra moeten drinken. Is dit ook voor een hond van toepassing? O, en in welke vorm is het handigst: de capsules of de poeder?

@Sayangcindy: de okugest geef ik maximaal 6 tabletjes (één per keer) op een dag. (De kinderdosering). Sneu he..als ze niet lekker zijn. :'( Ik hoop idd ook dat ze allebei snel beter worden!
Laatst gewijzigd door Senna99 op zo 14 mar 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sayangcindy
#1550390
Is de acidophilus gewoon bij de drogist te koop? Ik zag dat het in capsules zit. Kan hij de capsule er om heen ook krijgen of moet ik de inhoud er uit halen en over zijn voer doen?
Ja zijn inderdaad capsules. Ik heb de acidophilus van arkopharma  bij de DA drogisterij gehaald ook de Okugest gehaald. Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik heb de capsule gegeven in een stukje leverworst.  Ik heb het ook al geprobeerd met wat KVV, maar die slimmerik eet daar omheen en laat het pilletje liggen ;D Met de leverworst is het hap, slik weg. Zal wel komen, doordat ze normaliter dit nooit krijgt.

Ik las trouwens dat wij mensen bij het gebruik van Schindele's mineralen extra moeten drinken. Is dit ook voor een hond van toepassing? O, en in welke vorm is het handigst: de capsules of de poeder?

@Sayangcindy: de okugest geef ik maximaal 6 tabletjes (één per keer) op een dag. (De kinderdosering). Sneu he..als ze niet lekker zijn. Cry Ik hoop idd ook dat ze allebei snel beter worden!
Bedankt! Dat ene tabletje op een dag heeft geen effect gehad als ze er 6 mag. Ze braakt er ook bij, dus ben bang dat ze dit mee uitspuugt. Een kwartier geleden heeft ze weer gebraakt, kwam alleen maar maagzuur uit. Ze heeft dus vandaag niks binnengehouden en dus een lege maaginhoud. Haar temparatuur was 38,5. Ik had afgelopen maandag naar de Dierenarts gebeld en die vertelde dat het momenteel heerste. Ik moest haar gekookt kip en rijst geven en als ze bleef braken kon ik de volgende dag bellen voor een afspraak, maar heb haar een beetje KVV gegeven overgoten met gekookt water. Wat adviseren jullie om haar eten te geven? Afgelopen dinsdag en woensdag ging het weer beter, dus dacht ik niet naar de dierenarts te hoeven. Ik denk dat morgen toch maar weer even bel. Kan het aan de tandenwisseling liggen, dat ze ziek is?  Tis gewoon erg als ons kindjes ziek zijn. Je voelt je dan zo machteloos he! Hopelijk zijn wij er gauw vanaf. Beterschap!
Laatst gewijzigd door Sayangcindy op zo 14 mar 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1550489
@Sayangcindy: Ik weet niet in hoeverre ze de okugest binnenhoudt als ze er ook bij braakt idd. Het is ook wel tegen misselijkheid. Ik geef Raiko nu om de twee en een half uur ongeveer een tabletje:  8.00 - 10.30 - 13.00 - 15.30- 18.00 - 20.30 uur.
38,5 is overigens wel een normale temperatuur voor een hond.
Gekookte kip en rijst wordt idd door de meeste dierenartsen wel aanbevolen om te geven als een hond aan de diarree is, maar zeker als een hond zijn darmen van streek zijn maakt dit het vaak alleen maar erger. Dat zou ik dus niet doen.
Ik heb Raiko nu voor zo'n vier dagen op Barf staan en drie dagen kvv. (Van vrijdag tot maandag barfen we normaal gesproken). Echter omdat er nogal vette dingen op het menu staan: eend, geit enz. en hij vaak ook van pens en orgaan een klein beetje dunne ontlasting heeft heb ik 'm vandaag toch maar weer wat kvv gegeven en nu ook maar overgoten met gekookt water. Hij is nog steeds aan de diarree. Maar kan het wel goed ophouden. Het is niet dat hij vaker 'moet'.
Als je er niet gerust op bent moet je idd gewoon bellen hoor. Jouw hondje spuugt er immers ook bij en uitdroging kan dan natuurlijk ook op de loer liggen (helemaal als ze er niet goed bij drinkt.) 
Ik weet niet of het aan de tandenwisseling kan liggen. (Kan bij kindjes wel zo zijn..maar bij honden..geen idee??)
Ze kunnen niet goed aangeven hé, wat er aan de hand is..en dan ook nog zo verschrikkelijk zielig kijken..
Jij ook beterschap met je beessie!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1550868
Denk bij diarree en braken ook aan wormen. Niet dat je er nu meteen een wormenkuurtje in moet gooien, maar een ontlastingsonderzoekje kan nooit kwaad.

Als voorbeeld: Fedor heeft afgelopen najaar voor het eerst! (die bij de fokker niet meegerekend) een wormenkuur gehad (hij was toen 4 jaar oud) omdat zijn ontlasting zo wisselend was en ik echt het idee had dat de oorzaak daarvan wormen waren. Na de kuur had hij nergens last meer van (ik heb toen wel na 2,5 week de kuur herhaald om de eventueel opnieuw uitgekomen wormen te doden).
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1551275
@ Yuki:
Het gaat de goede kant op...!!!!!!!
Vanmorgen was z'n ontlasting nog niet echt je van het, maar er zat weer een beetje vorm aan zal ik maar zeggen.
En zo net heeft ie voor het eerst weer een echte drol geproduceerd... :D
Hoe blij kun je zijn met een drol he hahahaha..('k was er in ieder geval erg blij mee.. ;D)
We doen nog even rustig aan met z'n eten, nog niet te gekke dingen. En dan aan het eind van de week gewoon weer z'n normale barf happen!
:)
@Nitus: Bedankt voor de tip! :)
Laatst gewijzigd door Senna99 op ma 15 mar 2010, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sayangcindy
#1552392
Hoi Senna, Ik zag dat het al de goeie kant op gaat met Raiko. Gelukkig!! Hopelijk blijft dat zo. Heeft die vandaag ook weer van die mooie drollen gelegd ::)
@sayangcindy: Hoe gaat het met jouw hondje? Al wat beter?
Nou gisterenmiddag heeft ze haar ochtend eten weer uitgespuugd. Haar middag en avondeten heeft ze binnengehouden maar ze had wel nog steeds diarree. Ik ben vandaag naar de DA geweest, bleek dat momenteel een virus heerste en dat zij het toch te pakken heeft. Ik had afgelopen maandag al hiervoor gebeld. Ze sukkelt al een week en het is een pup van 5,5 maand. Durf geen risico's te nemen. Ze heeft nu een AB kuur Sulfatrim 80/400 waarvan ik 1x daags een halve tablet moet geven 6 dagen lang. Moet ik morgen mee beginnen. Ze heeft wel een spuitje gehad voor haar diarree. Ik las al van alles hier op BP, ik moet in ieder geval de probiotica erbij voeren. Ik heb wel haar KVV eten gisteravond een beetje gekookt en vandaag ook. De DA adviseerde mij om 5x per dag kleine porties te geven, dat had ik hier ook al gelezen, dus dat gaan wij doen. Vandaag heeft ze wel haar eten binnengehouden, maar ik moet niet te vroeg juichen :-X Nu wacht ik nog op een mooie drol :biggrin2: Lief dat je er naar vraagt :)
Laatst gewijzigd door Sayangcindy op di 16 mar 2010, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door