Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zea
#1542529
Op de show in Eindhoven heb ik een kennismakingspakket besteld en die heb ik ook keurig op de afgesproken dag binnengekregen, super service! Ik sta altijd open voor nieuwe merken en smaken, dus dit kon natuurlijk niet ontbreken in de vriezer...
het ziet er goed uit en het ruikt ook okay en de honden vinden het lekker! En met mijn muts Eve is dat soms nog een beetje spannend, maar goed het ging er dus goed in.
Alleen.... als ik natudog voer gaan alle 4 de honden aan de diarree. Ook een door mij gefokte pup heeft wat rollen overgenomen en ook die kan er blijkbaar dus niet tegen. Ze zijn gewend om alles door elkaar te eten (en nooit geen problemen), nooit een dag hetzelfde, dus ik dacht nog: nou ze moeten er vast aan wennen?? En ik had het na 3 keer 'los' voeren en dus 3 keer flink diarree... maar bedacht dat ik het even een tijdje achter elkaar moest gaan geven, zodat het zou gaan wennen..... maar het is echt een ramp! Ze zijn verschrikkelijk aan de dunne, 3 van de 4 kunnen het ook binnenshuis niet ophouden. Wat is er nu anders aan dit voer? Ik heb anders nooit geen last van diarree etc. Heeft er iemand anders dezelfde ervaringen? Tips? anderzins?

Ik hoor het graag!
Door Anne in Zweden
#1547010
Hm, klinkt toch alsof er iets in zit wat ze niet verdragen, of anders barst het product misschien uit zijn voegen van het orgaanvlees? Wat weet je over de samenstelling?
Door bloemetje
#1547014
Wij hebben dat hier met Lotgering gehad. Waarom weet ik helaas ook niet. Maar ik zou er dus gewoon mee stoppen want wennen gaat het niet.
Guus heeft er echt heel erg lang de dunne van gehad en dat is niet leuk kan ik je zeggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1547022
Ik zou er verder ook maar geen issue van maken. Blijkbaar zit er iets in wat bij jouw honden erg slecht valt en valt deze kvv voor jou dus buiten het criterium "als je hond het er goed op doet". Wat er aan "fout" inzit kunnen we lang over rikraaien, maar heeft niet teveel zin, want ze zullen het wel niet gaan veranderen voor jouw hondjes :biggrin2:
Door rheawithpixels
#1547119
De exacte samenstelling even checken op hun site als die er is en anders Marleen even een mailtje sturen. Die van mij heeft een probleem met Carnibest vanwege de dingen als lijnzaadolie wat er inzit. De ander kan niet tegen de rijst. Als je er achter bent is het makkelijk voor de volgende keer  ;D

note: kan overigens zelf niet 123 de samenstelling vinden, alleen bij eend staat er dat het glutenvrij is.
Door zea
#1548131
Ik heb alle smaakjes die ik had, nu 2 keer geprobeerd en het is dus niks beter.... jammer want ik vond het wel makkelijk nog een merk erbij en de honden vonden het lekker. maar inderdaad pech gehad, dan is dit niks voor ons. Ik heb nog de helft voorraad over en die breng ik naar  het dierenasiel (waar ze ook carnibest voeren), heb ik toch nog een goede daad gedaan  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1548349
[quote="zea"]
Ik heb alle smaakjes die ik had, nu 2 keer geprobeerd en het is dus niks beter.... jammer want ik vond het wel makkelijk nog een merk erbij en de honden vonden het lekker. maar inderdaad pech gehad, dan is dit niks voor ons. Ik heb nog de helft voorraad over en die breng ik naar  het dierenasiel (waar ze ook carnibest voeren), heb ik toch nog een goede daad gedaan  :biggrin2:
[/quote]

Nou maar hopen dat het bij de asieldieren beter valt :-X :biggrin2:
Door shaktipuck
#1549351
mijn hond eet al 3 maanden Natudog en hij heeft weinig en vaste ontlasting, kleine keuteltjes zeg maar :)
Ben er heel tevreden over, want hij is een heel moeilijke eter en Natudog lust hij (meestal) , behalve eend.
Door Bien
#1682544
1 van onze honden eet al een half jaar Natudog en van vandaaag op morgen plots aan de dunne poep, tegen diaree aan....
onze andere hond krijgt het sinds ze bij ons is, ook nergens last van tot paar dagen geleden, ook dunne poep, tegen diaree aan...

rara hoe kan dat.... baal enorm heb nog aardig wat liggen..
Door cindy5409
#1682602
Wat raar. Heeft het niet met het weer te maken? Ok hier krijgen ze natudog. Maar hebben echt een vaste keutel.                               
Door Bien
#1682611
[quote="cindy5409"]
Wat raar. Heeft het niet met het weer te maken? Ok hier krijgen ze natudog. Maar hebben echt een vaste keutel.                                 
[/quote]
daar hebben we ook aangedacht, maar eerst had alleen de pup het en nu ook de oudste. terwijl zo'n 3-4 weken geleden die oudste 2 x 3 nachten diaree heeft gehad. Ik moest er wel 3 x per nacht uit als ik pech had. Die oudste had het van de kip en kip/rund en nu krijgen we hetzelfde gedoe bij beide van de rund.
dus het lijkt me toch sterk dat het aan het weer ligt.. of heeft iemand hier een andere mening...

ik baal enorm want ik had alles voor de vakantie zo goed voorbereid en ze hebben het er beide tot nu toe zo goed op gedaan... snap er helemaal niets van.
Door inni
#1682985
Zou 't geen virussje zijn??

Wel heel vervelend op 'n moment dat je denkt dat alles zo op een vlotte manier zal verlopen.
Hopelijk zijn je dieren snel van hun problemen verlost.
Door Bien
#1683043
heb contact opgenomen met natudog, krijg vandaag nog 10 nieuwe rollen van een andere productiedatum.

Maar even afwachten dus. maar zo ver netjes opgelost..

@inni, virusje... geen idee, nu met de haaksbarf poepen ze zomaar in een keer goed... en een runderstrot gisteren.. raar maar waar...
Door Bien
#1684457
[quote="essie74"]
en gewoon nijn gegeten> zonder trubbels?
:biggrin2:
[/quote
Tot nu toe gaat t goed laten we hopen dat t zo blijft. Thanks voor t vragen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door