Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1549183
We willen Lajos meenemen op vakantie naar Denemarken. Moet ik hem dan volledig laten enten en rabiës erbij, of kan ik met minder enting ook de grens over? Vorig jaar is hij volledig ge-ent en had er veel jeuk door en voelde zich een paar weken niet lekker in zijn velletje.
Door Mary.vS
#1549192
Bij een dergelijke reactie zou ik er nog maar eens diep over nadenken.
De problemen waar ik nu mee te maken heb schrijf ik 100 % toe aan vaccinaties.
Door Esther Q
#1549197
Bij mijn weten is alleen rabies verplicht. Daarvoor geldt de geldigheidsduur van de fabrikant. Dus als je vorig jaar nobivac hebt geent is hij nu nog 2 jaar geldig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1549201
Esther Q schreef: Bij mijn weten is alleen rabies verplicht. Daarvoor geldt de geldigheidsduur van de fabrikant. Dus als je vorig jaar nobivac hebt geent is hij nu nog 2 jaar geldig.
Klopt hoor, wat grenspassage betreft zeker.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1549212
Lajos heeft Novibac DHPPI en vanguard lepto gehad en rabiës zal zowiezo moeten. die had hij in 2005 voor het laatst.
Moet wel naar de DA zag ik net, want ze zijn vergeten te tekenen vorig jaar  :-[

Hem in een pension stoppen is helemaal geen optie en om hem naar mijn ouders te laten gaan doe ik wel voor een weekendje, maar langer kan ik echt niet zonder hem.
En daarbij is hij niet de jongste en gezondste (hartkwaal) meer en hebben we hem liever bij ons.

Maar als alleen rabiés ge-ent hoeft te worden dan is het nog te doen (heeft ie geen bijwerkingen van), wilden het enten zoveel mogelijk beperken om hem te ontlasten.
Laatst gewijzigd door Ruby/Billy op za 13 mar 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1549262
Bolaj schreef: Lajos heeft Novibac DHPPI en vanguard lepto gehad en rabiës zal zowiezo moeten. die had hij in 2005 voor het laatst.
Moet wel naar de DA zag ik net, want ze zijn vergeten te tekenen vorig jaar  :-[

Hem in een pension stoppen is helemaal geen optie en om hem naar mijn ouders te laten gaan doe ik wel voor een weekendje, maar langer kan ik echt niet zonder hem.
En daarbij is hij niet de jongste en gezondste (hartkwaal) meer en hebben we hem liever bij ons.

Maar als alleen rabiés ge-ent hoeft te worden dan is het nog te doen (heeft ie geen bijwerkingen van), wilden het enten zoveel mogelijk beperken om hem te ontlasten.
Volgens deze info heeft hij dan alleen Rabies nodig. :)

Fijn dat ze zoiets als een boekje aftekenen vergeten :-X
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1549306
Fijn dat hij het allleen met de rabiës afkan, zal  aankomende week een afspraak maken bij zijn favo Da (gaat Lajos kwispelend naartoe).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door