Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1549139
Aangezien Bub bepaalde allergieen heeft is het moeilijk om van alles bij elkaar te scharrelen wat hij mag en lust.
Nu lust hij absoluut geen lever (cant blame him, ik vind dat ook echt goor), maar dan hou ik maar 2 soorten ingewanden over.
En dat zijn hartjes en maagjes.
Zou dat voldoende kunnen zijn?
Hij krijgt 2 dagen per week ingewanden (15%) dus dat zou in principe goed uitkomen.
Door Too
#1549223
[quote="BubbaBling"]
Verliest ie dan niet alle vitaminen?
[/quote]

Beter licht gebakken dan helemaal geen lever  ;), je kunt t dan steeds wat rauwer geven
Door BubbaBling
#1549256
Als ik de lever dan droog neem ik aan dat ik dat kwa grammen en percentage uit het menu moet halen?
Dus die dag de 35 gram minder in het menu zelf vervangen door 35 gram gedroogd lever, of kan gewoon af en toe een paar stukjes in de week geven.

Dit is het menu
Maandag:  75 gr paardenvlees + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
dinsdag:  65 gr kippenhartjes + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
woensdag:  75 gr haas + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
donderdag: 75 gr kalkoen + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
vrijdag:  35 gr kippenmaagjes + 35 gr kippenlever  + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
zaterdag:  75 gr struisvogel  + 50 gr botmix + 20 gram kipfilet
zondag:    smuldier  of vis  met  groente
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1549295
die 35 gram kippenlever drogen en dan wat je daarvan overhoudt (met drogen verlies je gewoon wat aan gewicht) geef je aan lever.

Dus niet 35 gram gedroogde lever, maar 35 gram lever vers.... en als dat 20 gram lever gedroogd (ofzo; ik heb nooit lever gedroogd) inhoudt; gewoon zo geven dus  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door