Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1548863
Bij Jesse zit er sinds een week of 3 een donkere vlek op het netvlies, soort pigmentvlekje lijkt het wel. het zit beneden de pupil. Ze lijkt er geen last van te hebben. Traant niet, is niet dik etc etc. Maar het zint me toch niet. Heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden wat erop lijkt. Het lijkt overigens wel iets groter geworden te zijn. Heeft er hier iemand een idee?
Door Sella
#1548864
Ik herken het niet, maar ga bij dit soort dingen snel naar de dierenarts, heb er geen fijne ervaringen mee met vlekjes in de ogen.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1548868
Herken het ook niet, maar ik zou er ook mee naar de DA gaan.

Hopelijk valt het mee en is het niets ernstigs.

Dikke knuffel voor Jesse!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1548882
Het netvlies kun je niet zien. Bedoel je op de iris? Dus in het oog, of op het hoornvlies, op het oog?
Door Cindy de Wolf
#1548895
Hitam schreef: Het netvlies kun je niet zien. Bedoel je op de iris? Dus in het oog, of op het hoornvlies, op het oog?
Dan zit het op het hoornvlies. Er zit geen wit puntje in of iets dergelijks. Jesse heeft donkerbruine ogen en dit vlekje ongeveer 2 a 3mm groot is 4 tinten egaal donkerder van kleur.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1549887
ja ik zou ook even gaan. Maar eh die arts kun je toch alleen heen als je doorverwezen wordt door je eigen da? Of bedoel je die kliniek op de regentesselaan niet?
Door Borke
#1550045
Tjee Cindy, dat ziet er apart uit - jij verveelt je toch ook nooit met je honden  :-\
ik ben benieuwd wat de DA hier van zegt?
Door Cindy de Wolf
#1550069
nikèdog2000 schreef: op de regentesse laan zit een oogarts voor dieren

ik vind het wel een raar vlekje   


Ik zet in die kliniek geen stap meer over de drempel. Geen goede ervaringen zeg maar  ;)
Hitam schreef: Ik kan zo ook niet zeggen wat het is. Toch even naar laten kijken, lijkt me.
Afspraak staat in principe voor de 27e.
Borke schreef: Tjee Cindy, dat ziet er apart uit - jij verveelt je toch ook nooit met je honden  :-\
ik ben benieuwd wat de DA hier van zegt?
Neuh vervelen doe we ons hier zelden. Alhoewel het voor ons doen best een tijdje rustig is geweest. Ok waar is het hout om het af te kloppen!!
Ik heb al diverse mails uitgewisseld met Maarten hierover. Nav mijn verhaaltje en de foto's denk hij toch aan een bloeding hoogstwaarschijnlijk nav ergens in lopen. Wat ook zou kunnen is tengevolge van opbouw van druk achter de oogbol maar dat leek hem hoogst onwaarschijnlijk. Hij denkt dat het net achter het hoornvlies zit. Dmv druppels als iris-verwijder kan je hier een nauwkeuriger beeld van krijgen. Als het een normale bloeding is moet dit met tijd herstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door