Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1548012
sinds maandag ben ik 2x dags de temperatuur van zelda(drachtig) aan het opnemen
nou lees ik overal dat de temperatuur van een hond normaal is tussen de 38 a 38,5

maar die van zelda schommelt tussen de 37,6 a 37,8

is dat niet te laag?
Door Hanny
#1548056
Nee, dat zal wel niet te laag zijn. Mijn honden hebben gewoon ook een nog iets lagere temp.Dat hoort bij hen en dat is waarschijnlijk ook bij Zelda zo.
Is ze voorbij de 8 weken dan, of ben je extra bijtijds haar temp. al aan het opnemen?
Maak je geen zorgen Do, je merkt echt wel, wanneer er iets zal gaan gebeuren, pupjes vallen er  niet zo maar even uit.

Hanny
Door henneke
#1548115
Do schreef: sinds maandag ben ik 2x dags de temperatuur van zelda(drachtig) aan het opnemen
nou lees ik overal dat de temperatuur van een hond normaal is tussen de 38 a 38,5

maar die van zelda schommelt tussen de 37,6 a 37,8

is dat niet te laag?
volgens een dierenarts waar ik was tempen wij meestal niet diep genoeg bij honden en valt de waarde daardoor raar laag uit , hij stopte de thermometer er tot het dikke stuk in en de waardes waren opeens heel anders  ;)
Door Do
#1548181
henneke schreef: volgens een dierenarts waar ik was tempen wij meestal niet diep genoeg bij honden en valt de waarde daardoor raar laag uit , hij stopte de thermometer er tot het dikke stuk in en de waardes waren opeens heel anders  ;)
o :-X
dan zal ik dat beter proberen vanavond
Door henneke
#1548204
Do schreef: o :-X
dan zal ik dat beter proberen vanavond
laat je nog even weten wat het verschil is dan , ben ik wel benieuwd naar .
Gebruikersavatar
Door choopy
#1548245
Zowel Djily als Djody zitten ook onder de 38. Djilly 37,8, Djody 37,6.
Beiden lieten een echte temperatuursdaling zien van rond de 36,5 voordat de pups werden geboren.

Dus niks om je druk over te maken.
Door Jojo
#1548298
Hier ook al 2 lage temperatuurtjes; 37,2 en 37,4
Als ze verhoging hebben en kom vervolgens bij de da dan moet ik dat er altijd even bijzeggen want als ze daar een graad hoger meten beoordelen ze het anders dan ikzelf; zij denken ow netjes, 38,4 maar ik weet dat ze dan al een graad verhoging hebben.
Ik zal ook eens kijken of het nog verschil maakt met hoe ver je de thermometer er in steekt 8)
Door Ponneke
#1548659
Komt mij bekend voor die "lage" temp.
'smorgens was de temp. altijd iets lager dan de avond temp.
Door sandrra
#1550752
hier heeft er eentje ronde de 37,5 een de ander rond de 38. En ja ik had m er diep genoeg ingestoken... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door