Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1532117
Benjy heeft eergisteren 's ochtends pens gehad met wat groentenmix. 's Avonds stond er konijnenkarkas op het menu. Het eerste deel van de ontlasting was bijna zwart, stevig en droog. Eigenlijk normaal dus want de donkere kleur komt door de pens. Het tweede deel was gelig en erg slijmerig. Het was net alsof zijn ontlasting bedekt was met een dikke laag slijm.

Het gebeurt toch een enkele keer vaker dat Benjy last heeft van een slijmerige ontlasting, ook wel eens bij ander eten. Waar komt dit vandaan? Verdraagt hij het eten wat het slijm veroorzaakt minder goed? Of mist er iets in de samenstelling van het menu?

Benjy is verder niet ziek, eet goed, speelt en oogt zeker niet ziek.
Door Rimanda
#1532183
Angel heeft dat al bij gedroogde pensstaafjes, zo'n kleintje is geen probleem.. maar word het een grotere heeft ze ook een slijmlaagje om d'r poep en is het wat dunner..
Bij haar komt het dus echt door de pensstaafjes.. verder heb ik eigenlijk geen antwoord voor je :-[
Door Lizzy
#1532217
Benjy en Misty schreef: Benjy heeft eergisteren 's ochtends pens gehad met wat groentenmix. 's Avonds stond er konijnenkarkas op het menu. Het eerste deel van de ontlasting was bijna zwart, stevig en droog. Eigenlijk normaal dus want de donkere kleur komt door de pens. Het tweede deel was gelig en erg slijmerig. Het was net alsof zijn ontlasting bedekt was met een dikke laag slijm.

Het gebeurt toch een enkele keer vaker dat Benjy last heeft van een slijmerige ontlasting, ook wel eens bij ander eten. Waar komt dit vandaan? Verdraagt hij het eten wat het slijm veroorzaakt minder goed? Of mist er iets in de samenstelling van het menu?

Benjy is verder niet ziek, eet goed, speelt en oogt zeker niet ziek.
Hoe lang eet Benjy al vers? Ik zie dit wel vaker hoor, bij honden die nog niet zo lang vers eten. En ik noem het "opruimen van oude darm troep". Ik heb het ook lange tijd bij Pinkel gezien. Het is niet iets om je druk over te maken. Dit gaat vanzelf over.
Door Benjy en Misty
#1532451
Lizzy schreef: Hoe lang eet Benjy al vers? Ik zie dit wel vaker hoor, bij honden die nog niet zo lang vers eten. En ik noem het "opruimen van oude darm troep". Ik heb het ook lange tijd bij Pinkel gezien. Het is niet iets om je druk over te maken. Dit gaat vanzelf over.
Ohhh Benjy staat vanaf mei 2009 op KVV (toch al een tijdje dus) en is in de zomer langzaam aan op BARF over gegaan. Alleen maar BARF is volgens mij pas ongeveer half november gegeven. Misschien is het dan van de rommel die hij buiten wel eens eet. Hij heeft pas een hoop brood buiten zitten te eten. :(
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op vr 26 feb 2010, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjy en Misty
#1546926
Ik denk inderdaad dat het toch komt van het brood. Dinsdag heeft Benjy brood gegeten en de dag erna was het weer raak. Een hele vieze, dikke laag slijm om zijn ontlasting heen.  :-X
Door _Sandra_
#1548294
Ik las dit in het boek van mogens eliasen:

"Eens om de zoveel tijd (een paar weken) kan er een grijzige slijmlaag om de ontlasting
zitten: dit is een gezond teken. De darmen hebben zich ontdaan van de oude slijmlaag."

Groetjes
Sandra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door