Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wel of geen groente,s

wel
22
92%
niet
2
8%
Door Exect
#1547084
:Dhallo
ik lees in verschiilende forum,s  een verdeeld heid om /in het geven van groente,s  de een zegt niet nodig en de ander vindt het een must
dus mijn vraag is wel of geen groente goed of slecht of??? ::)
Door Esther Q
#1547107
Er is al erg veel gevraagd over dit onderwerp. Hier bv enkele links:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 970.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 561.0.html

Ik heb hier tot nu toe nog niet gelezen dat iemand het voeren van groentes slecht vindt. Wel zijn er mensen die het onnodig vinden. Maar ik schat zo in dat dat een minderheid is en dat de meeste mensen groentes verstandig vinden om te voeren. Wij voeren hier op het moment wel groentes, rauw gemixt en soep. Vroeger voerde ik zo nu en dan restjes van mijn eigen maaltijd, maar echte mixen maakte ik bijna nooit. Ik denk dat het wel goed is om regelmatig wat groente bij te voeren. Het kan iig geen kwaad.
Door Exect
#1547114
Lizzy schreef: Ik weet niet of je ook nog geinteresseerd bent in mijn argumentatie (wel)? Zo ja, dit heb ik een tijdje geleden over groenten geschreven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 70.15.html
dank je Lizzy ik heb het met jou er al eens over gehad je weet ik woon in Thailand en zijn groente,s niet zo als in Holland te koop  daarom heb ik ook deze vraag ingezonde ,,,,,, maar ik zal kijken . dank voor je antwoord
Door Iza
#1547420
Als je hond groenten lust dan gewoon geven. Sommige honden vinden het echt niet lekker en ze laten het staan. Maar als dat niet het geval is dan wel geven. Is gezond.
Succes
Door Exect
#1547886
Iza schreef: Als je hond groenten lust dan gewoon geven. Sommige honden vinden het echt niet lekker en ze laten het staan. Maar als dat niet het geval is dan wel geven. Is gezond.
Succes
Ik weet nog niet of die het lust ik wil het weer op nieuw proberen  vol Barf  met deze nieuwe jonge pup 6 maanden ik bedoel  met het op nieuw  omdat ik in Thailand al een jonge hond heb verloren door volgens e,,d DA vers vlees te geven
dank u voor de reactie  grt henk
Door Exect
#1548099
hallo
Ik kan het persoonlijk niet zeggen het is wat de D,a vertelde na dat ik de pup van 7 maanden toen heb laten onderzoeken  na z,n dood  en hij onder e.d parasieten zat in wendig,,ook het laaste wat hij toen gegeten had was onderzocht vandaar , ik heb daar al toen destijds nu z,n 7 maanden geleden hier op Barfpl verteld en voor zijn overlijden vragen gesteld over wat ik kan doen in Thailand vers of niet . ik moet eerlijkheid halve vertellen dat voor ik vers gaf hij er top uitzag  goed in kleuren  zat en  later ineens kale plekken kreeg,,, maar laat ik er maar over dat geval ophouden . het enige is ;!!  Dus wat de Da  vertelde omdat hij ook wist van het vers wat ik voerde  > het schijnt ook voor te komen sorry dat ik het zo formuleer  bij arme mensen  bij hun honden omdat die eigenlijk niets anders geven dan vers vlees en eten wat ze maar kunnen geven aan de honden, en als je soms van die stakker sziet pfff ,, Ik heb in Holland de laaste 8 jaar mijn golden en Dherder kvv  carnibest en afwisselend Barf  Dus ik heb ervaring  alleen wil het hier ook zo graag  voeren,maar ik zal het toch weer proberen  al doe ik maar half brok en half barf  per week
Door _Sandra_
#1548288
Is in thailand het rauwe vlees niet gewoon minder te vertrouwen? Ik zie beelden van tv voor me van veel rauw vlees dat gewoon een tijd in de warmte ligt voordat het verkocht wordt e.d.
Door Exect
#1548326
Hallo
Ja dit is de discusie welk ik steeds heb  als ik er over praat ,het uitleggen over de gevaren van vers vlees in Thailand  kijk als je het verwarmd of bak o.k geen probleem maar om rauw te eten voor mens en dier kan gevaarlijk zijn  want er zijn hier wel 10talen markjes met op elk van die markten wel soort,slagers die open en blood hun waar verkopen en z,n markt begint omst 16 uur  en dan stallen z e alles al uit met z,n 35 gradenc,,,, dus maar ook dat is wel o.k het is wel vers want ze slachten zelf  . Maar toeval heb ik vanmiddag mijn 6 maanden jonge  Dh  300 gram geprobeerd  kippen vleugeltjes  die ik heel snel ben gaan kopen en gelijk  heb gegeven ,,,en ja inderdaad  het is een genot om dan te zien hoe die smuld en dan ja twijvel ik weer om vers te geven in plaats van brok  !!!!!  ???maar denk half /half kan wel  Maar hahaah fruit daar trapte hij niet in dusssss nu nog groente proberen  ;D
  dank voor u reactie grt Henk te Thailand
Door Xada
#1548330
Vervelend van dat vlees dat dat niet betrouwbaar is. Maar misschien is koken als uitzondering dan toch beter? Je wilt natuurlijk niet weer een hond op die manier verliezen.
Mijn honden wilden eerst ook geen fruit en groentes eten, maar nu ik 's morgens fruit of groente geef met yoghurt, melk oid van zuivel erdoor, eten ze allemaal hun bak leeg. En die wordt dat ook helemaal uitgelebbert.
Door Exect
#1548339
als je het kook wordt het stug  ende ook de sappen haal je dan uit het vlees toch??  :o en ed groenten ach dat lukt wel later geen probleem denk ik alleen mijn vraag wat ik steld en ik heb al duidelijke antwoorden gehad luide groente goed of slecht of wel geven of niet geven.

en dan moet ik ook botten koken of maar dat is heel slecht dus  ,, ik doe net als vaandaag (porbeer) ik ga vliegens vlug en gelijk geef ik het dus ik hou het risico heel klein . Kijk ik geef brokken maar pffff ,,, pfffffffffffff een onlasting ongelooflijk
dank voor i reactie
grt henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1548553
Ik wil Asthor wel groente voeren en doe dat ook, mits hij het eet....  :-\ Ik heb al van alles geprobeerd. Hij krijgt 150 gram per dag. En in zijn mix (8 soorten) heb ik 2 blikjes vis gedaan en dus ingevroren. Maar dat hoeft hij zo dus echt niet he! Ook niet als ik er kwark of een ei door doe. Now way  :-X Maar doe ik er een heel of half blikje vis extra bij, ja dan wel. De verwende kwal  :biggrin2: Maar goed, heeft de groente dan nog wel nut met al die vis? Of heeft iemand nog een tip hoe ik het smakelijker kan maken? Met de pensdag doe ik het tussen de (deel erg fijne stuk gesneden pens (zonder extra vis) dan eet hij het ook.  
Oh ja, ook als ik het tussen zijn spier of orgaanvlees meng eet hij het niet, en ook niet als ik er vleesvocht/ bloed bij doe....

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Laatst gewijzigd door Asthor op vr 12 mar 2010, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door