Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1508238
Ik lees hier over pensen van 7 tot 15 kilo, al dan niet met vet. Gaan jullie die dingen zelf te lijf om te propotioneren of geef je zo'n pens, hopla, aan de hond? Mijn herder krijgt met gemak 2 kilo pens weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1508240
Die proportioneer ik tot invriesbare stukken en dan in een later stadium snij ik zo'n stuk nog kleiner voor in de bak. Hier geen pensdagen, dus ook geen 1 kilo pens per hond om weg te geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1508328
hier eigenlijk ook zo, alleen ik vries de pens gelijk in om later wat te laten ontdooien en dan in porties te verdelen..
vaak krijgen ze hier dan iets van lamsribben met een lap pens....maar niet enkel pensdagen...
Door Mevroi Kruim
#1508702
Hier 1x per 2 weken een pensdag. Ik verpak de pens per kilo in 2 stukken, groot stuk voor Tara, kleiner stuk voor Kátur. Soms krijgen ze ook wel eens een groter stuk, lekker hard werken  :D
Een hele pens verwerken gaat redelijk snel, met een half uurtje zit 'ie wel netjes verpakt in de vriezer. Grote stukken vert gaan de kliko in trouwens.
Door Bien
#1547488
Hoeveel pens geef ik onze hond 15 KG en onze pup bijna 3 KG als ik 1 maaltijd van de dag wil vervangen door pens?

Ik weet dat er in de KVV ook pens zit, maar goed ik heb die pens nu eenmaal liggen en dat moet wel een keertje op he ;-)
Gebruikersavatar
Door Else
#1547647
Toen ik onze hond nog kvv gaf (smuldier) gaf ik er geen pens bij aangezien hij dan aan de dunne kwam (heb 't dus wel uitgeprobeerd, maar geen succes :-\).
Voor mij o.a. een reden om te gaan barfen :) aangezien ik veel lever/ hart/ pens gratis had gekregen van iemand en dit dus niet kon opvoeren.
Als je het bij de kvv geeft zou ik geen hele grote stukken per keer geven, maar goed das mijn ervaring ermee.....
Door Benjy en Misty
#1547948
Ik heb laatst een lap pens van ca. 6 kilo verdeeld in porties van 210 gr. Dit krijgen ze hier dus per hond 2x per week. De ontdooide lapjes geef ik gewoon aan de honden zoals ze ingevroren zijn.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1549810
Voor mijn honden zijn runderpensen echt te groot ik portioneer per kg. Dan hebben ze daar met zijn tweetjes genoeg aan per keer
Door judith1967
#1550184
Ik haal mijn pens(ik geef alleen lams/geitpens van rund gaat ie aan de slinger en met lamspens gaat het goed)bij het Ic,das niet bevoren en kan ik gelijk portioneren.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1553347
Hier krijgen ze met zn vieren, 3 kilo pens. Dit eens in de 2 a 3 weken.
De 2 jongsten krijgen elk een kilo. Mn reu krijgt zo'n 7 ons en de oudste krijgt maar 300 gram. Maar dat is omdat ze ivm leveronstekingen eigenlijk geen tot nauwelijks orgaan vlees mag hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door